3DS, MGS3 og Resident Evil: Revelations
For lenge siden jeg har spilt 3 til at jeg kan si hva som er nytt i 3DS-versjonen. De har i hvert fall lagt inn de ikonene fra MGS4, så man vet når man kan klatre og hoppe over ting. Skulle virkelig ønske de hadde lagt inn muligheten til å bare trykke på action-knappen for å klemme seg til vegger. Holding that circlepad not my thing brah. Også skyter man Yoshier istedenfor frosker. Og et TPS-kamera.
Det som er helimponerende med 3DS-versjonen er at det har satt en standard ingen kommer til å følge. Shit, det setter gimpa ned kontroller-options i PC-spill i et enda dårligere lys. Man kan stille sens på alt uavhengig av hverandre. Vi snakker ned til å justere den venstre paden som gjør at på den laveste settinga, så må man dytte skiva helt opp i kanten for at Snake skal springe. Gjør den snikinga så uendelig mye mer behagelig.
Egen sens for farten man justerer kameraet, FPS-moden, TPS-moden osv osv osv. Virkelig gått inn for at det skal være smooth ridin' stealth experience. Aiminga føles ganske tight, er mer at skyveskivene er litt halvræv som gjør siktinga hakket dårligere enn konsollversjonen.
En annen ting som hadde gjort ting bedre er hvis man selv kunne velge en standardinnstilling for hvilket kamera man vil ha som defualt. Sånn som det er nå har du 3-modes du må trykke deg gjennom hver gang, og den siste du brukte er den som blir laget(TPS, FPS og auto-aim). .
Menysystemet har blitt enda mer dill, og du kommer til å bruke lang tid for å gjøre enkle ting. For å utstyre Snake f.eks, må man først gå inn på menyen der man har utstyret, så har man 6 slots i inventoryet du må flytte ting over til. Men nok en gang har man gjort en genial greie her; man kan velge om man vil ha mulighet til å bla gjennom 2 eller 3 items, evt bare 1 der neste trykk blir å unequippe(totalt unødvendig?) bla bla bla
Er det verdt å kjøpe hvis man har tilgang på en konsoll? Nei. 3D-en og jeg har aldri spilt i 3D før, så det var ikke akkurat en hard konkurranse, er ikke så bra at det er verdt det. Som håndholdt får du et veldig tight spill dog. Terningkast KJØPKJØPKJØP hvis du er sugen på MGS, men ikke har noe tilgang på en konsoll, som jeg ikke har akkurat nå. : 3333
Så var det i grunn hovedgrunnen til at jeg skulle ha en 3DS, RE: Revelations.
Var stoked som faen over gameplay-videoene de viste. Lara Croft, feit setting og noe som så ut som et spill som gikk tilbake til røttene sine. Ettersom at det var en håndholdt, så var det kanskje en spin-off med annet gameplay? Gir jo mening.
Så, Jill-campaignen så langt har vært kurant. Det prøver i hvert fall å gå tilbake til røttene, og det lykkes sånn greit nok med det. Er en del der de har lagt inn et kapittel der Jill har mistet våpnene sine, så du må press-button-to-dodge for å komme deg forbi fiender, men så slår det deg fort i trynet DET HER VAR JO DET MAN GJORDE MED SH-RE UTEN AT DET VAR PÅTVINGT
Blitt litt backtracking også(som er kurant), men siden du bare skyter alt så får man aldri den, "æsj, nå må jeg tilbake til den jævla zombie-gangen igjen my ammos and herbs =(((".
Scanneren er like kul som det jeg først trodde. Er jo dritekult å scanne etter items, istedenfor å f.eks plassere ting i en skuffe, eller i en søppelkanskje, eller shit, et SKAP.
Så i starten lurte jeg liksom på hva er det de har gjort som gjør at det her blir en mindre bra opplevelse. Tredelt campaign og bygd for co-op. Så man blir tatt ut og inn av Jill-campaignen for å spille en del med overarmene til Chris der en del består av i at du ligger på bakken og venter på at AI'n skal komme og redde deg rofl. Og så langt en annen del som var pur action. Og den delen var virkelig ræv. Du har for øvrig en fette ubrukelig-AI som følger etter deg hele tiden(nedtrekk for Jill-campaignen max)
Stoppa en gang for å se hva den tok seg til, og den står der og skyter 3 skudd i minuttet. Hadde de bare delt opp faenskapet i 3 forskjellige i campaigns, kunne jeg bare spilt Jill-delen og kost meg. Men sånn som det er nå føles det bare som en helt usammenhengende opplevelse og det ødelegger. Skulle ha lest anmeldelser. Skulle ha lest anmeldelser.
Det var det. Thx for reading.