Hva spiller du for tiden?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg spiller og Warriors! Men jeg spiller Warriors Orochi 3 Ultimate, på PS4. Dette er da crossover-serien til Koei, hvor den onde Orochi fucker med tidslinjene sånn at kineserne fra Dynasty Warriors møter japanerne fra Samurai Warriors, og så slenger vi like greit med Jeanne D'Arc fra Bladestorm og Achilles fra Legends of Troy. Ja og Ryu Hayabusa, Ayane, Kasumi, demonjegeren Rachel, Sophitia fra SoulCalibur og noen til.


Storyen er nesten litt lur. En hydra dukker opp i de forskjellige landene i forskjellige tidsepoker og dreper det meste. Kun Sima Zhao (Jin), Ma Chao (Shu), og Hanbei Takenaka (Samurai) overlever. De møter Kaguya (fra det japanske folkeeventyret Tale of the Bamboo Cutter) som gjør at de kan gå tilbake i tid til et tidligere punkt i livet sitt. Men de kan ikke gå bakover forbi tidspunktet hydraen dukket opp. Løsningen blir da å gå tilbake til kamper hvor de har muligheten til å redde allierte, for så å kunne gå tilbake til tidligere punkt i deres liv, for å redde andre allierte osv. Til slutt vil du ha en stor nok koordinert hær til å ha sjanse til å overvinne hydraen. Dette betyr jo også at folk som er på forskjellige sider i sine respektive spill må samarbeide, noe som skaper interessante og artige interaksjoner. Dvs, hvis du har kjennskap til disse folka fra før da. Det er en crossover mellom to nisjespill, så det er nok mest for de aller mest nerdete. Koei har ikke gidda å bruke penger på å dubbe det til engelsk.

Når det kommer til slåssinga er det littegrann mer interessant enn det gjengse Dynasty Warriors-spill jeg har spilt tidligere. Istedenfor bare én offiser, får du ta med deg en team på tre til hver kamp. DW-folka har nå bare én mousou (spesialangrep som tar opp en fyllt mousou-måler), men alle har to R1-spesialangrep. Disse tar bare opp en del av måleren, og kan bl.a brukes som recovery. Veldig nyttig. Selve "weak attack into strong attack"-systemet er forbedret litt også; etterhvert som figurene går opp i grad vil de få nye sterke angrep som lar deg fortsette comboen forbi hvor tidligere spill ville stoppet. Så med tre forskjellige figurer har du mange flere angrepsmuligheter enn vanlig, samt rush attacks, switch combos, formasjoner, etc. Det gir mye mer variasjon.



Warriors Orochi 3 til PS3 kom ut i Japan i slutten av 2011, og i likhet med Dynasty Warriors 8 Xtreme Legends Complete Edition (o_0) ser det ut som et oppskalert PS3-spill. Det er flere fiender på skjermen enn før og null slowdown, men jeg ser virkelig fram til et Warriors-spill laget fra grunnen til PS4. Og da må de legge til jiggle physics, fordi det savnes virkelig når man spiller puppedamer som Kasumi og Sophitia.

Har spilt i sikkert 15-20 timer og er fortsatt bare i kapittel 3 av 8, Gauntlet Mode (avbildet) og Duel Mode har jeg ikke engang rørt. Så dette er veldig mye spill for penga, og også det artigste Warriors-spillet jeg har spilt så langt.
 
Sist redigert:
Tenkte eg skulle prøve FFXIII gratis, siden det er eit slikt tilbud ute. Men dei krever "kodebrikke"-app som kun funker i Android eller iOS. Og eg har Winphone. Så føkk det.

edit. Fainaru Fantasy 14, meinte eg. Og eg har iPod Touch, så eg får heller manne meg opp og laste ned shit.
 
Sist redigert:
De krever at du bruker kodebrikke for å spille et ræva single player JRPG til PS3? :v

Å Wasteland Wasteland når eg ser deg slik!
Wasteland 2 er det jeg spiller når jeg ikke diller med kriller i Hyrule Warriors. Det er sikkert no krill på brettet til Ruto. Uansett er dette årets beste spill uten tvil. Nå som det er ferdig har de fjerna det meste av buggz og de har hørt på backerne og lagt inn sårt trengte funksjoner. Det eneste jeg kan klage over er at fog of war noen ganger driter på seg og ikke fjernes, men det fikses med en restart og er sjeldent. Ellers er dette så langt like bra som Fallout 1 og 2 og det sier sitt. Det er tvers igjenom et utrolig bra RPG av den gamle skolen og igjen, jeg finner ingen virkelige feil.
Man er fire Rangere som tilsvarer NCR fra New Vegas, som blir sendt ut for å putte no forsterkere eller no på antenner og bare på det missionet møter man gærninger kledd i rustning lagd av bildeler, morderiske kjempekaniner, meloner store som campingvogner og grevlinger. Tro meg, disse grevlingene er en blanding av deathclaws og cazadores, du vil ikke møte dem.
Om jeg må klage på en liten ting er det at levelsystemet virker litt sært. Om man bumper poeng i intelligence får man mer poeng til skills hver gang man levler opp. Skills virker å være viktigere enn grunnstats så noen som ikke er veldig sterk kan alikevel bli god i nærkamp. Hrrm.
Jeg vurderer å mekke et jævlig smart party å se åssen det funker. Vurderer og å putte SGere i det, men jeg får faen ikke tatt bilder. Uansett, lett årets beste spill.

Også har det den bpste introen!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Ja, litt svakt at det ikke har Steam-overlay.
 
Å Wasteland Wasteland når eg ser deg slik!
Insta-brofist.

Jeg brukte på min side sist kveld på Halo 3-enspilleren på heroic. Hadde glemt hvor bra spilldynamikken kan være i det spillet. Fantastiske greier, ikke minst når alt av forventninger til manus ble blåst bort for 6 år siden og man sitter igjen med å fokusere ene og alene på skyting og taktikk. På sitt beste er det et langt mer interessant og dynamisk skytespill enn nesten alt annet som gis ut på konsoll.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mens jeg da, med masse nytt jeg kan spille, isteden har gått tilbake til Dark Souls 2. Jeg har vel nevnt noen ganger at jeg liker Souls-spillene, men en annen ting jeg kanskje ikke påpeker så ofte er at jeg er skikkelig, skikkelig dårlig i dem. Dermed kom jeg hit først i dag, et halvt år etter at spillet kom ut:



Og så måtte jeg jo så klart smelle innom thrift shopen og poppe noen tagz slik at jeg kunne få noen nye threadz.



Den habitten er så klart kriseræva i forhold til det maks-pimpa jalla settet jeg bruker til vanlig (Elite Swordsman eller hva det heter).

Angående fruentimmeret øverst så er det ei genuin drittkjerring. Og siden det virkelig ikke førehev at jeg gidder å følge med på historien i Dark Souls, aner jeg ikke hvorfor jeg skal myrde'a en gang.

Men! Bare noe jeg tenkte på, da.

Noen husker kanskje "Is Dark Souls II the Worst Game Ever Made?", artikkelen jeg linka til for en stund siden, hvis forfatter jeg - for å si det sånn - ikke er enig med. Jeg bare beit meg merke i følgende, som er starten på artikkelen:
There’s nobody left here. I’m running up a staircase toward a cathedral at vesper hour, the sky orange and filled with red dragons, whose shadows slide across the flagstone steps like sperm in war regalia. I have been running up these steps for the past five days. They were once guarded by giants in black armor with swords and shields as big as their bodies. There were also horn-headed men covered in gold carrying curved swords in each hand. A reanimated dragon lies at the end of this path, a city-block-sized cross between cat and lizard, mysteriously brought back from the time before time began, the last remaining life form in this world that I haven’t yet killed.
Noen som drar kjensel på det? For jeg gjør det. Det er veien opp til Ancient Dragon. Som er absolutt megapikk å forsere, og når du endelig kommer til toppen, så viser det seg at den dragen - den han har brukt ei uke på å få drept - gir deg nøkkelen til siste del av spillet hvis du bare prater med ham. Hintet er at dragen bare ligger der og chiller og at det ikke er noen livmåler og at du får opp "A: Talk" når du tusler bort. Nei, jeg aner ikke hvordan han fikk det til. I det minste er det godt å se at jeg ikke er aleine om å være dårlig i spillen.

Uansett da. Hva sitter man igjen med etter Dark Souls 2? Jeg har iallfall erfart at det lønner seg for meg å være litt mindre utålmodig. Dette høres kanskje teit ut, men bildet jeg ser for meg når jeg merker at jeg er i ferd med å miste besinnelsen fordi ett eller annet fjas, er at jeg sirkel-strafer rundt en boss og istedenfor bare å gønne rett på med katanaen, så venter jeg litt og ser hvordan angrepsmønsteret er. Det hjelper faktisk. And in the game.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Det er så interessant med det når folk kommer i en sånn grøft i Souls-spilla. Jeg opplever selv og hører stadig fra andre om det fenomenet om at alt går så bra når du først begynner å spille, men når du først blir litt irritert/utålmodig så kommer du deg såvidt ut fra bånnfirern. Tror det har noe med rutiner å gjøre. Når man raeger spiller man liksom mer på vaner og reflekser mens souls krever at du hele tia tilpasser deg og følger med, selv på de små dustete delene.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Jeg lurte meg også til Hyrule Warriors da jeg endelig fikk inn litt lønnings på konto, og fy steike for et opplegg. Tror det er første spillet hvor jeg ikke på noen måte kan forklare konkret hvorfor jeg liker det, men jeg elsker hvert sekund. Det er bare noe der som hooker rett inn i gøyalt-nerven min og aldri slipper tak. Hjelper litt med masse Zelda-fanservice og fantastisk soundtrack seff, men det er allikevel noe med gameplayet som klikker helt med meg (selv hvor unektelig enkelt det faktisk er).

Uansett feis jeg gjennom storyen på alt for kort tid, så nå dilles det rundt i adventure-mode. Har hørt at vanskelighetskurva der plutselig tar seg en tur gjennom taket så vi får se om jeg kommer i mål, men hittil er det good times. Er også veldig keen på den DLCen nå merker jeg, men sånne jalla forhåndsbestillingsgreier støtter jeg ikke, så vi får se om jeg er like hypp når den faktisk er ute.
 
For meg er det akkurat det samme som med Fall\Transformersene, Arkhamene og Evil Dead Regeneration. Så lenge jeg rådigger kildematrialet og spillet er mer enn habilt digger jeg det garantert.
Første DLC pakka for oktober er forøvrig avslørt. Cia er gratis og betaler man for resten får man med fem story brett med hu før kampanjen starta, level tre våpenet hennes, skins til Cia og Lana og et helt nytt Adventura kart, noe som betyr jævlig mye mer utfordringer.

Sånn ellers prompa jeg litt rundt i AG Center i Wasteland 2 nå og fant et nytt rom. Der var det masse planter, bla. pikmins, pirajaplante, en triffid, røde og grønne herbs og Audrey fra Little Shop of Horrors. :v
 
Viktig å presisere her: Audrey eller Audrey II?
 
Stod bare at planten het Audrey og modellen i spillet ligna ikke på noen av dem.
Istad ble jeg nesten drapsdrept av en flokk med grevlinger. Hater dem! :argh:
 

oma

Village Drunk
NRK har god oversikt ser jeg. :v
Zelda er jo ikke med der Kappa

Jeg spiller litt Lone Survivor for tiden. Og det eier. Hvorfor eier det? Jeg har en ting for Silent Hillske spill, og dette er i hovedsak bare Silent Hill i 2D. Jeg liker også når spill har få knapper å måtte forholde seg til, og dette kunne ha blitt spilt med en NES kontroller uten store problemer. Til 7 euro, så er det absolutt verdt pengene om man liker enkle kontrollere, 2D eller Silent Hill.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Har begitt meg ut på Nuclear Throne. Nye spillet til Vlamber som jeg er rimelig sikker på at Yetipants har skrevet om. Er fortsatt i Early Access på Steam, men det er en twinstick shooter med muterte vesner som slåss om å bli hersker av en post-apokalyptisk verden. Man kommer forbi brettene ved å drepe alt og alle, og man jafser i seg plutoniumsstaver for oppgraderinger på slutten av hvert brett. Fantastisk musikk (blanding av ganske atmosfærisk Morricone-spaghettiwestern tema og litt mer punka preg. Elsker musikken i spillet). En drøss med spillbare figurer med sine særegne spesialangrep og passive atributter. Hektiske greier, alt i alt en roguelite-greie med tilfeldig genererte brett, haugevis av våpen og (som nevnt før) en drøss med spillbare og ikke minst unike figurer. Alle har sin egen spillestil, og jeg har virkelig falt for det her
 

Novastrum

Feminist-elitist
Hatt det på ønskelista lenge men har gamblet på at det skulle bli komplett snart. Uansett store muligheter for at jeg copper dette neste hang jeg kjeder meg i Steam.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Dette blir heller et "hva kommer du til å spille litt senere i år" - innlegg.

Vi (the Lady & I) var på retrospillmesse i dag med @ganon og en kar til. Der skulle vi plukke opp hver vår Retron5,men den er forsinket i mangel på CE-godkjenning slik all elektronisk utstyr må ha for å kunne selges i de fleste europeiske land. Likevel fikk jeg svidd av et firesifret beløp for å erverve noen kremkassetter.

uploadfromtaptalk1412459076015.jpg


Til NES:
  • The Legend of Zelda
  • DuckTales
Til SNES:
  • A Link to the Past
  • Mortal Kombat
  • Plok
  • Battletoads in Battlemaniacs (noen kan kanskje huske at jeg geimet dette med @DagV i forkant av en stream)
Til N64 er det Diddy Kong Racing aka Bpst Racing og til slutt Sonic the Hedgehog til Mega Drive, det eneste av de fire Sonic-spillene jeg aldri spilte som barn.




Jeg fikk også brynt meg på Donkey Kong for første gang siden nesten helt tilbake til åttitallet. Det var på NES, så neste steg får bli å måke inn arkadeutgaven på PC-en og gi dere seriøs konkurranse!
 
Sist redigert:
Det var hyggelig å møte Spillmuseet igjen selv om det ikke ble noen konsoll ennå. Vi fikk spilt noen runder Goldeneye og SSBM som alltids er festlig og sett på noen kuriositeter av de sjeldne. Jeg fikk også med meg litt loot:

-Blast corps N64
-Body harvest N64
-Et mechspill til Saturn jeg ikke husker hvordan jeg staver
-Lost vikings SNES
-Super The empire strikes back SNES
Marioparty 1 N64 (fikk det for 250kr, dagens win)

For meg og en kameraten som ble med var ikke kvelden over etter messen. Vi ble sittende og prøve diverse spill utover kvelden. Vi startet med Sega Rally på Saturn som brakte frem fordums minner om arkadehaller umiddelbart. Vi koblet opp Dreamcasten neste og rullet videre med Vrally 2 på som var ganske festlig med en herlig fartsfølelse.
Siden vi på dette tidspunktet var litt varme i trøya durte vi videre i Crazy taxi 2 hvor vi fikk halve byen til å skrike som femårige jenter der vi kom kjørende/hoppende i pilens retning totalt uoppmerksomme over all trafikk og fotgjengere.
Det neste vi dro opp var gode gamle Shadowman som virkelig gjorde et nummer på meg når jeg spilte det på N64 i sin tid. Jeg husker fortsatt god del av dialogen som jeg lånte av til en engelskstil i sin tid.
Til slutt endte vi opp med å poppe inn Soul Calibur og det ble sittende i konsollen resten av kvelden. Herre det eier!
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Har forøvrig bestemt meg for å låne bort NeoGeo-maskina på neste retrospillmesse