Jeg spiller og Warriors! Men jeg spiller Warriors Orochi 3 Ultimate, på PS4. Dette er da crossover-serien til Koei, hvor den onde Orochi fucker med tidslinjene sånn at kineserne fra Dynasty Warriors møter japanerne fra Samurai Warriors, og så slenger vi like greit med Jeanne D'Arc fra Bladestorm og Achilles fra Legends of Troy. Ja og Ryu Hayabusa, Ayane, Kasumi, demonjegeren Rachel, Sophitia fra SoulCalibur og noen til.
Storyen er nesten litt lur. En hydra dukker opp i de forskjellige landene i forskjellige tidsepoker og dreper det meste. Kun Sima Zhao (Jin), Ma Chao (Shu), og Hanbei Takenaka (Samurai) overlever. De møter Kaguya (fra det japanske folkeeventyret Tale of the Bamboo Cutter) som gjør at de kan gå tilbake i tid til et tidligere punkt i livet sitt. Men de kan ikke gå bakover forbi tidspunktet hydraen dukket opp. Løsningen blir da å gå tilbake til kamper hvor de har muligheten til å redde allierte, for så å kunne gå tilbake til tidligere punkt i deres liv, for å redde andre allierte osv. Til slutt vil du ha en stor nok koordinert hær til å ha sjanse til å overvinne hydraen. Dette betyr jo også at folk som er på forskjellige sider i sine respektive spill må samarbeide, noe som skaper interessante og artige interaksjoner. Dvs, hvis du har kjennskap til disse folka fra før da. Det er en crossover mellom to nisjespill, så det er nok mest for de aller mest nerdete. Koei har ikke gidda å bruke penger på å dubbe det til engelsk.
Når det kommer til slåssinga er det littegrann mer interessant enn det gjengse Dynasty Warriors-spill jeg har spilt tidligere. Istedenfor bare én offiser, får du ta med deg en team på tre til hver kamp. DW-folka har nå bare én mousou (spesialangrep som tar opp en fyllt mousou-måler), men alle har to R1-spesialangrep. Disse tar bare opp en del av måleren, og kan bl.a brukes som recovery. Veldig nyttig. Selve "weak attack into strong attack"-systemet er forbedret litt også; etterhvert som figurene går opp i grad vil de få nye sterke angrep som lar deg fortsette comboen forbi hvor tidligere spill ville stoppet. Så med tre forskjellige figurer har du mange flere angrepsmuligheter enn vanlig, samt rush attacks, switch combos, formasjoner, etc. Det gir mye mer variasjon.
Warriors Orochi 3 til PS3 kom ut i Japan i slutten av 2011, og i likhet med Dynasty Warriors 8 Xtreme Legends Complete Edition (o_0) ser det ut som et oppskalert PS3-spill. Det er flere fiender på skjermen enn før og null slowdown, men jeg ser virkelig fram til et Warriors-spill laget fra grunnen til PS4. Og da må de legge til jiggle physics, fordi det savnes virkelig når man spiller puppedamer som Kasumi og Sophitia.
Har spilt i sikkert 15-20 timer og er fortsatt bare i kapittel 3 av 8, Gauntlet Mode (avbildet) og Duel Mode har jeg ikke engang rørt. Så dette er veldig mye spill for penga, og også det artigste Warriors-spillet jeg har spilt så langt.
Storyen er nesten litt lur. En hydra dukker opp i de forskjellige landene i forskjellige tidsepoker og dreper det meste. Kun Sima Zhao (Jin), Ma Chao (Shu), og Hanbei Takenaka (Samurai) overlever. De møter Kaguya (fra det japanske folkeeventyret Tale of the Bamboo Cutter) som gjør at de kan gå tilbake i tid til et tidligere punkt i livet sitt. Men de kan ikke gå bakover forbi tidspunktet hydraen dukket opp. Løsningen blir da å gå tilbake til kamper hvor de har muligheten til å redde allierte, for så å kunne gå tilbake til tidligere punkt i deres liv, for å redde andre allierte osv. Til slutt vil du ha en stor nok koordinert hær til å ha sjanse til å overvinne hydraen. Dette betyr jo også at folk som er på forskjellige sider i sine respektive spill må samarbeide, noe som skaper interessante og artige interaksjoner. Dvs, hvis du har kjennskap til disse folka fra før da. Det er en crossover mellom to nisjespill, så det er nok mest for de aller mest nerdete. Koei har ikke gidda å bruke penger på å dubbe det til engelsk.
Når det kommer til slåssinga er det littegrann mer interessant enn det gjengse Dynasty Warriors-spill jeg har spilt tidligere. Istedenfor bare én offiser, får du ta med deg en team på tre til hver kamp. DW-folka har nå bare én mousou (spesialangrep som tar opp en fyllt mousou-måler), men alle har to R1-spesialangrep. Disse tar bare opp en del av måleren, og kan bl.a brukes som recovery. Veldig nyttig. Selve "weak attack into strong attack"-systemet er forbedret litt også; etterhvert som figurene går opp i grad vil de få nye sterke angrep som lar deg fortsette comboen forbi hvor tidligere spill ville stoppet. Så med tre forskjellige figurer har du mange flere angrepsmuligheter enn vanlig, samt rush attacks, switch combos, formasjoner, etc. Det gir mye mer variasjon.

Warriors Orochi 3 til PS3 kom ut i Japan i slutten av 2011, og i likhet med Dynasty Warriors 8 Xtreme Legends Complete Edition (o_0) ser det ut som et oppskalert PS3-spill. Det er flere fiender på skjermen enn før og null slowdown, men jeg ser virkelig fram til et Warriors-spill laget fra grunnen til PS4. Og da må de legge til jiggle physics, fordi det savnes virkelig når man spiller puppedamer som Kasumi og Sophitia.
Har spilt i sikkert 15-20 timer og er fortsatt bare i kapittel 3 av 8, Gauntlet Mode (avbildet) og Duel Mode har jeg ikke engang rørt. Så dette er veldig mye spill for penga, og også det artigste Warriors-spillet jeg har spilt så langt.
Sist redigert: