Satt halvannen time med VR-hjelmen på og klarte å komme meg til vulkanen i
Battlezone på en Short Easy campaign. Siden jeg bare hadde tatt ut to av tre kraftgeneratorer var jeg nødt til å ta ut den siste på vulkanen. Det jeg ikke var klar over var at jeg måtte gjøre det mens ekstremt sterke fiender jeg aldri har sett før spawner uendelig i området. Døde til slutt da jeg endelig kom meg opp til plattformen med generatoren og en drøss turrets spawna rett ved siden av meg.
Battlezone er et veldig stilig VR-spill da. Du er plassert i en tanks og kan se rundt omkring på forskjellige målere rundt deg. Siden hjernen din tror du er i et kjøretøy er det ikke noe kvalmefølelse når du kjører rundt og booster og skyter og alt føles veldig naturlig. Å følge flyvedroner som flyr over hodet ditt mens du skyter blir ikke gammelt.
Men den brutale vanskelighetsgraden ødelegger mye. Uansett hvilken tank du velger; light, medium, heavy, så er de glasskanoner. Du kan ta to skudd før du dør selv med heavy-tanksen. For å låse opp nye tanks må du runde spillet på høye vanskelighetsgrader. Og det …
Meg i midten.
Hadde satt pris på en "retard" eller "I just want to have fun"-modus under Easy hvor f.eks alle kostnader var halverte. "Complete a medium campaign on easy difficulty"-trophyen har gått opp til 0.5 % etter at Rebellion patcha spillet til å bli enklere, men hovedproblemet er alle kostnadene. Du kan oppgradere skjoldet på de fire sidene av tanken din, øke healing du gir ved å være i nærheten av friendlies, rekkevidden du innhenter penger og ammo, samt en "active reload". Tilsammen tror jeg det er rundt 50 moduler du kan sette ut, men allerede rundt seks moduler begynner det å bli ekstremt dyrt. Og du trenger også disse penga til å kjøpe ekstraliv (som blir latterlig dyre etter tre)
og våpen.
Du unlocker våpen og spesialegenskaper mens du spiller, men du må besøke Supply Points for å kjøpe dem, og hvert Supply Point har bare et tilfeldig utvalg av ting du har låst opp. For det meste er du stuck med MK1 (av 8) drittvåpen som du starta med. Alle startvåpnene har lang reload, små magasiner og bruker evigheter hvis du vil bytte mellom dem.
Når du mister alle livene dine er det totalt game over. Ingen continue og du blir kastet tilbake til hovedmenyen. Burde være enklere i multiplayer da? Vel … det som er med multiplayer er at du må ha en superteam rundt deg, for ekstralivene deles da blant alle.
Ellers så Activision slapp akkurat en VR tie-in til Infinite Warfare som var ganske kul.
Call of Duty: Infinite Warfare: Jackal Assault. Det er bare en maks ti minutter lang greie hvor du blir sendt ut fra et stort romskip i bane rundt Jorda og skal skyte ned noen fiendeskip. Var hakket bedre enn EVE Valkyrie-demoen takket være at du kunne bruke head tracking til å låse rakettene dine på fiender.