Hva spiller du for tiden?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mulig det blir ganske vanskelig etter hvert
Ganske sikker på at det er en regel hos Ubi at de ikke har lov til å lage spill som ikke får spilleren til å føle seg som en badass som blir stadig mer badass ettersom spillet går videre, så jeg tror ikke du har spesielt mye å frykte. Assassin's Creed-spillene er laget for å være lett tilgjengelige greier som underholder ved at det er en engasjerende historie (host), og mye å utforske og holde på med, så det virker som om de har truffet bra i ditt tilfelle.

Mad Max var vel litt sånn enten-eller basert på omtaler, men det endte opp på mixed or average hos metacritic med en 69 til sammen. Brukerscoren er langt høyere på 7,8, da. Og nei, jeg veit heller ikke hvorfor de ikke bare kan gange brukerscores med ti. Uansett er inntrykket jeg har fått at det er et stødig open world-spill som gjør god bruk av settingen, og det burde være mulig å finne brukt til en rimelig penge.
 
Jeg likte Mad Max ganske godt. Slåssinga er stort sett bare Batman og resten av til fots-bitene Far Cry. Høydepunktet er derfor såklart The Magnum Opus. I starten blir Interceptoren træsja så Maxwell må mekke seg ny bil og dette er dritfett. Kjøringa og slåssinga med den sitter jævlig bra.
Desverre kom jeg til et mission i spillet som var grisevanskelig. Eneste løsninga jeg så var å oppgradere bilen enda mer og det ville tatt flerfoldige timer med kjedelig grinding. Fikk dog 46 timer ut av det så jeg klager ikke.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Så veldig kult ut på bildene i hvert fall.

Assasin's Creed er vel da litt for babby men hva som helst som kan stabilisere spillinteressa igjen.
 
Jau, hadde det gøy med Mad Max selv. Spesielt gøy hvis du er en sucker for universet de har laget, men det ble litt langdrygt (som alle open world spill). Usikker på hvilken flaskehals Lodin prater om, jeg syntes det var grei skuring hele veien.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
@Houseman: Veit du, det er lov å bruke tid og penger på akkurat de spilla du liker. Jeg er lei Assassin's Creed for lenge siden, men det er fordi jeg har brukt nærmere hundre timer på den serien. Jeg gjorde ikke det fordi jeg ikke syntes det var moro. :p
 
Ah. Gikk ikke glipp av så mye da, bare noen få oppdrag igjen, og på det punktet var jeg ganske lei og ville bare bli ferdig uansett.

Men ja, det Yeti sa. Assassins Creed-spillene er egentlig dritbra, bare synd de har vært ganske identiske siden toeren. Siden jeg regner med @Houseman har gått glipp av hele serien skjønner jeg godt at du storkoser deg med det nå.
 
Hjelper og at tvillingene er to av de mer sjarmerende protagonistene i serien. Nesten på nivå med Ezio.
Og relatert til den andre tråden har det en av de bedre trans-personene i noe spill. Såvidt jeg husker nevnes det kun som en fotnote i biografien at Wynert tidligere var dame.
 
Sånn bare for luls la jeg inn siste versjon av cemu og lasta ned Mario Kart 8 bare for å teste. Trur jeg trenger mer RAM, men etter litt knoting med settings funka det som faen. Egentlig litt skremmende at en så "ny" konsoll har en emulator som funker så bra.
Første uka av april skal de slippe en oppdatert utgave spesifikt for Zelda og den kjører vistnok spillet perfekt. :ehm:

No annet jeg lasta ned var demoen av Agony. Dette var meget ubehaglig av to grunner. For det første foregår det i en ekstremt jævlig utgave av helvete. For det andre har det ekstremt mye motion blur og anne dritt samt at kontrollen er av typ full sjømann så jeg ble småkvalm. Det har kun skjedd tidligere om jeg var ekstremt bakfull.
Uansett er man i helvete og det første som skjer er at kroppen ens brennes til aske. Heldigvis har ei sexy demonberte av ukjente grunner gitt deg evnen til å ta over andres legemer. Så da gjør man det. Jeg fant en stakkars faen med striesekk på huet. Så ikke ut som han likte seg der så da var det sikkert like greit.
Missionet så er å komme seg nedover i en spiral for å ta over en demon som er lenka fast. Problemet er bare at det er masse puppedemoner som vokter gangene så man må snike og sånt.
Pupper er forresten noe utviklerne tydligvis er fans av. Ikke bare er det en masse nakne damer som klager og bærer seg og flere av demonene har pupper, men jeg fant og en vegg som utelukkende bestod av pupper.
Fant og flere dører som bestod av tenner og på et tidspunkt dreiv en kar å bygde en vegg med nyfødte unger som mørtel.
Utviklerne leker ikke helvete med andre ord. Å spille dette var ikke særlig gøy siden det er vanskelig å vite når du blir spotta av puppedemonene, men herre som de har spikra stemninga. Doom kan ta seg ei bolle.

 
Følger Cemu på discord, Zelda er fortsatt ikke playable, pågrunn av ting som rett og slett ikke funker, men de fikser det nok innen kort tid.
 
Kom på at Let It Die er ute i Skandinavia så jeg testa det litt. Det er da Suda og Grasshopper som har prøvd seg på Souls formulaen bare at det også er en rougelike. Det er såklart også sært som faen og jævla morsomt.
Gameplayet er ihvertfall akkurat det man kan forvente seg bare at settinga er no postapokalyptisk dystopi. Med hjelp fra Uncle Death, mann med ljå, skateboard og funky solbriller, skal man komme seg oppover i The Tower of Barbs. Her er det masse zombier og gærninger. Det er også haters som er dine og andre folk sine lik. De første nivåene var rimlig enkle, men det tar seg vistnok no jævlig opp.
Elefanten i rommet er da at dette er F2P, men ifølge Jeff Gerstmann tar det rimlig lang tid før det føles nødvendig å bruke spenn. Man får med seg det meste spillet har å by på lenge før det. Det har også ekstremt høy produksjonsverdi til å være gratis.
Så ja, om du liker galskapen til Suda og Soulslikes så er dette noe du må teste.

Merkelig nok slapp Sony akkurat denne traileren.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, det er ganske... noe. Har spilt det litt, men det måtte vike plassen for andre greier siden det tar femti føkkings gig. Protip: Spill som dame, om enn bare fordi standardantrekket (boxer og sports-BH) byr på ny kretsrekord i rørleggersprekk.
 
Rain World er ute og jeg er særs skuffa. Jeg kickstarta det for ei stund tilbake og resultatet er rimlig eh.
Ihvertfall er man en slugcat som er en form for fisemink og denne skal finne hjem til familien sin. Det gjøres ved å traverse nydelige 2D-pixelbrett. Animasjonene til både minken og de andre krypa er fantastiske og spillet gjør no fancy dill så disse genereres istedetfor å være fastsatte (eller no sånt :p). Så langt så bra.
Problemet er at det er jævla vanskelig og stort sett av gale grunner. I hvert brett må man komme seg fra A til Å før regnet kommer for da dør man. Man må også ha spist en viss menge for å ikke sulte mens man gjemmer seg under stormen. Såklart er bretta pepra med slemminger som også vil spise. Disse er tilfeldig utplassert så ofte går man over til en ny skjerm og det står en jævel ret forann deg og OHM NOM NOM. Da må man restarte hele sekvensen og de kan ofte være opp mot 20 minutter lange.
Spillet krever og veldig høy presisjon og da hjelper det ikke at kattas kontroll er rett ut dritt. Det virker som fokuset på de fine animasjonene gjør en ekstremt unøyaktig. Dette leder såklart ofte til mer OHM NOM NOM.
Som sagt: skuffa! Eneste håpet er at utviklerne reviderer dette og fek.s slenger inn checkpoints mellom hver tredje skjerm eller no. Hadde fortjent å være så mye bedre.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har kost meg med noen særdeles glorifiserte IF-THEN-setninger sammen med kidsa.



Dette er hva du får når du lar en treåring bestemme hvor og hva man skal bygge (pluss at pappa bestemmer at jo vi MÅ ha buss også). Det er jo kos og artig, men jeg tror aldri jeg har opplevd å tape et slag Transport Tycoon Deluxe noen gang.
 
I helga har jeg sammen med en long time gaming buddy nemlig spilt spillet Squad. Dette har vært gratis å spille i helgen og i tillegg blitt redusert til halv pris, ca 160 fjerninger. Dette er bare i alpha-stadie men fortsatt er det bedre enn lignende spill som battlefield. For ja, dette er et storskala, ja du gjettet riktig, lagspill, der kommunikasjon og følging av ordre er alpha omega. Lagleder sitter her med all makt, og må gi medsoldater lov til å f. eks bruke kjøretøy. Spawnpoints, supplys osv må settes opp under veis og krever at laget samarbeider, samtidig som at spillet gir restriksjoner på hvor mange av ulike klasser man kan være. Typ 1 sniper, 2 medics, 1 av hver supporttype. Spillet gir heller ingen indikasjon på om du faktisk har drept fienden, man må stole på magegølelsen her og det gjør det hele utrolig nervepirrende. Har gått inn i flere games alene og alltid endt opp i fungerende lag med engasjerte spillere.

Beste krigsspillet jeg har rørt noen gang og anbefales på det sterkeste.
 
Sist redigert:

Kleevah

Livsfarlig amatør
Etter Zelda var det fort over på Fast RMX, for kroppen var veldig klar for et portabelt racingspill. Og det er utrolig pene greier de har gående her, nesten så det er litt synd å spille det håndholdt da man lett misser litt av detaljene fra TV-en. Relativt god fartsfølelse også, spesielt på de høyere vanskelighetsgradene, og det hjelper veldig at alt kjører knirkefritt i 60fps. Dessverre er det en liten ting som virkelig legger en demper på opplevelsen, og det er den helvetes rubberbandinga til AI-en. Du kan kjøre flawless helt fram til siste runde, men nåde deg om du ikke kjører en vehicle med maxa top speed og har full boost på siste strekka, for da fiser første og andre plass rett forbi deg uten fail. Helt latterlig, og det skjer selv på de første cupene (aka. easy mode).

Synes også det er litt interessant fordi den eneste negative feedbacken jeg har lest om det første spillet er nettop dette, og de sa selv om twittern sin at dette har de jobba med og fiksa. Men hvis dette er fiksa så vil jeg ikke vite hvordan originalen var engang. Kommer nok til å spille det litt mer framover, men jeg tror jeg har gitt helt opp på å klare pallplassering på alle vanskelighetsgradene nå altså, det bare er ikke gøy i det hele tatt. Så det blir nok fort MK8 som blir den portable racingklassikern for min del tipper jeg, for rubberbandinga der er også tidvis helt mongo, men det er hverfall alltid morro å spille....
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
men nåde deg om du ikke kjører en vehicle med maxa top speed og har full boost på siste strekka, for da fiser første og andre plass rett forbi deg uten fail.
Er det ikke da bare å sørge for at du har maxa top speed og har full boost på siste strekka?
=D

Har ikke spilt, men sånn rubberbanding irriterer meg noe helt grenseløst. Nesten mer enn krig og urettferdighet i verden.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Jeg fikk endelig fullført Mass Effect: Andromeda i påska, og det med veldig blandede følelser. Det ble for meget og jeg gikk i metning. Jeg forsto rett og slett ikke hvordan jeg skulle hæle å ta fatt et nytt stort epos som Persona 5.

Derfor gikk jeg over til Ron Gilberts nye pek og klikk eventyr Thimbleweed Park på Xbox One. Ikke le! Kontrollen fungerer utmerket på konsoll-a-who! Thimbleweed er en ypperlig reboot av sjangeren gode gamle pek og klikk eventyr og forbedrer alle probleme ved sjangeren bortsett fra et-a-reno. Du må fortsatt følge en jævla guide for å forstå de ulogiske puslespillene som bare de som har laga det kan forstå, og det mister noe av sjarmen. Det går greit i starten, men jeg har altså ikke tid til å knote rundt i timesvis for å finne ut at kua må si mø førtini ganger samtidig som du hopper opp og ned på en trampoline mens kollegaen din driter i en blomsterpotte. Jeg veit ikke om jeg gidder å fullføre, men jeg har hvertfall kommet meg inn i fabrikken, og jeg har ringt @Terje og det var gøy-a-boo.

Yooka-Laylee er et spill jeg har bevra for siden det dukka opp på Kickstarter. Jeg simpelthen elska plattformspilla på Nintendo 64, og når Banjospilla ble relansert på Xbox 360 var de like bra som før, og jeg fullførte begge to 100%. Yooka er den spirituelle oppfølgeren til Banjo, men i motsetning til Thimbleweed har de ikke fiksa alle problemene ved de gamle spillene. Vekk er sjarmen og humoren. De nye karakterene og lydene de lager når ikke Banjo opp til hælen engang. De har gått i den samme fella som alle gjør nå om dagen. SLUTT Å LAG ALT SÅ JÆVLA STORT! Jeg trenger virkelig ikke bruke fem minutter fra den ene siden av kartet til den andre. Spesielt ikke når det like lett å daue som før, checkpointsa er like ræva som før og kamera er enda verre enn før! Når skal spillindustrien forstå? Større er ikke bedre FAEAAEN!

Jeg spiller det på Xbox One og jeg brukte ca 10 timer på nesten fullføre hele den første verden og komme godt i gang med den andre. Spillet autolagrer hver gang du plukker opp en paigie eller gjør andre ting av betydning. Faktisk så autolagrer det hele tiden, og man kan faktisk ikke lagre selv. Etter å ha fullført en dagsøkt med intens spilling skifta jeg over til Thimbleweed igjen. Da jeg gikk tilbake til Yooka sto saven min oppført med 10 paigies og to en halv time spilltid. Jeg hadde ikke engang ekspandert den første verdenen!. Jeg fyrte avgårde en passiv-aggressiv P&I til Playtonic og jeg kommer aldri til å spille denne driten igjen! Hva med en jævla feilmelding hvor det står "Hei du! Vi klarer dessverre ikke lagre spillet. Kanskje du skal prøve å restarte konsollen eller spillet, slik at vi ikke frarøvrer deg åtte timer og all motivasjon til å fortsette?" Hæ?! Hvor vanskelig kan det være?

Så da endte jeg opp med spille Persona 5 JÆVLA mye. Eide.
 
Sist redigert:
Problemenene med savinga i Jokke-Laila er ganske vanlig på Bone. Maskina greier ikke laste opp savene til skya, men gir deg aldri beskjed om det. Så ja, lol Bone og lol deg for å ha en Bone.
På den annen side syns jeg spillet var rimlig kjipt. Forsåvidt en ålreit klone av B&K, men de har ikke utvikla formelen i det hele tatt. Karta er mye mer uoversiktlige fra 3D-plattformere til N64 og kunne trengt en radar eller no, men sånt har de gitt faen i. De burde sett på spill som har kommet ut siden hine dager og tatt til seg litt.
Når det er sagt er grafikken og musikken veldig bra og det er en fryd å styre øgla og fladdermøssa.