Hva spiller du for tiden?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Apropos sidekick-plattformere-inspirert-av-N64 så kjøpte jeg meg Snake Piss til Switch. Så lenge du godtar at det eneste du gjør er å bukte deg rundt og samle skrammel så er det ganske chill, med ålreit musikk og bare tidvis irriterende kontroller. MEN kameraet er en krigsforbrytelse så klart, noe måtte det jo være.
 
Og da passer det jo å snakke om Full Throttle. Grafikken er nydelig og de har remastera ikke bare soundtracket, men og stemmeskuespillet. Alt det lydmessige har liggi som DAT-tapes så en stakkars faen har nok måttet dille med det.
Grafikken er helt remaka i hvidskjerm og nydelig.
Spillet eier som alltid, men har de gjort no med minigamet hvor du denger folk på sykkelen?
NEI! Det suger like mye. Options-skjermen påstår at det kan gjøres bedre, men det er akkurat samme skiten.

Spillet eier fortsatt, men det har fortsatt ræva combat!
 
Yooka-Laylee er et spill jeg har bevra for siden det dukka opp på Kickstarter. Jeg simpelthen elska plattformspilla på Nintendo 64, og når Banjospilla ble relansert på Xbox 360 var de like bra som før, og jeg fullførte begge to 100%. Yooka er den spirituelle oppfølgeren til Banjo, men i motsetning til Thimbleweed har de ikke fiksa alle problemene ved de gamle spillene. Vekk er sjarmen og humoren. De nye karakterene og lydene de lager når ikke Banjo opp til hælen engang. De har gått i den samme fella som alle gjør nå om dagen. SLUTT Å LAG ALT SÅ JÆVLA STORT! Jeg trenger virkelig ikke bruke fem minutter fra den ene siden av kartet til den andre. Spesielt ikke når det like lett å daue som før, checkpointsa er like ræva som før og kamera er enda verre enn før! Når skal spillindustrien forstå? Større er ikke bedre FAEAAEN!

Jeg spiller det på Xbox One og jeg brukte ca 10 timer på nesten fullføre hele den første verden og komme godt i gang med den andre. Spillet autolagrer hver gang du plukker opp en paigie eller gjør andre ting av betydning. Faktisk så autolagrer det hele tiden, og man kan faktisk ikke lagre selv. Etter å ha fullført en dagsøkt med intens spilling skifta jeg over til Thimbleweed igjen. Da jeg gikk tilbake til Yooka sto saven min oppført med 10 paigies og to en halv time spilltid. Jeg hadde ikke engang ekspandert den første verdenen!. Jeg fyrte avgårde en passiv-aggressiv P&I til Playtonic og jeg kommer aldri til å spille denne driten igjen! Hva med en jævla feilmelding hvor det står "Hei du! Vi klarer dessverre ikke lagre spillet. Kanskje du skal prøve å restarte konsollen eller spillet, slik at vi ikke frarøvrer deg åtte timer og all motivasjon til å fortsette?" Hæ?! Hvor vanskelig kan det være?
Jeg Kickstarta dette, og syns foreløpig at gameplayet er ganske fornøyelig, men den lyddesignen må være noe av det jævligste jeg har hørt. Den "pratinga" spesielt. Vet at det var sånn i Banjo og, men jeg husker det ikke som fullt så tregt eller like irriterende lyder. Trykker meg fort forbi for å slippe å høre på plapringa til figurene, men det spørs om jeg ikke blir nødt til å bare skru av lydeffektene helt. Musikken er ganske ok foreløpig, så får vel klare meg med den.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Kickstarta det selv, men fikk ikke hentelapp før igår. Blargh
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Rundt påske var visst tida hvor alle HD-remakes noensinne skulle slippes, Planescape Torment kom jo også nyss i tillegg til det jeg har kost meg med på Switch i det siste: Wonder Boy: The Dragon's Trap. Lanseringstraileren viser ganske greit hva som er greia:


Som man kan se, har de som har laget denne nyversjonen valgt å gå for håndtegnet grafikk og musikk spilt inn med ånklie instrumenter, og resultatet er at det er omtrent umulig å se for seg hvordan det kunne ha blitt laget en bedre versjon av spillet enn dette. Grafikken er kort og greit helt utrolig stilig, og en så stor forbedring fra originalen at det nesten ikke kan sammenlignes. Jeg har fulgt med på denne remaken litt, og veit blant annet at han som sto for programmeringa analyserte assemblykoden fra det originale spillet for å kunne passe på at alt som var med i originalen ble med på riktig måte i den nye utgaven. Så det kan virke som om utviklerne har vært engasjerte i at dette skal bli så bra som mulig, egentlig.

Men hvordan er spillet, da? Vel, det er en slags metroidvania-greie, hvor du kan velge hvilken vei du vil utforske fra midtpunktet i spillet som er en liten landsby. Målet er å bekjempe dragene som kan fjerne forbannelsen din, og koselig nok er det ikke snakk om ilddrage, isdrage osv., men heller robotdrage, zombiedrage, mumiedrage, sjørøverdrage osv. Designen er veldig sprikende, men jeg synes det er artig. Det eneste problemet for min del er at spillet er strukturert som et gammalt arkadespill, altså at du måker på bortover og så kommer det stadig nye bølger med fiender; først røde fiender, og så litt sterkere grønne fiender osv. Det føles veldig formelbasert og litt lite gjennomtenkt, men det er en større struktur der som trer fram når du får utforska litt. Det er kanskje litt urettferdig å stille større krav til noe som kom ut til et 8-bits-system i 1989, men likevel. Ikke forvent noe med samme dybde som Metroid eller Zelda.

Men er det verdt å spille, da? Tjah, hvis du tåler å traske gjennom snart tredve år gammal spilldesign, så ja. Det eneste som er gjort for å lempe på opplevelsen i nyutgaven, er at ting blir bittelitt bedre forklart (grisen i kirka og butikkene gir små hint og forklarer stats på utstyret du kjøper), og at du kan lagre spillet. Dermed må du traske hele veien gjennom spillet (som innrømmelsesvis ikke er veldig stort) hvis du tror at du har glemt noe borte ved en boss du allerede har tatt. Men sånn er det, og selv om det er enkelt fungerer det helt greit, så jeg klager ikke. Vel verdt tid og penger for min del, iallfall.
 
Så ja, jeg gjorde ferdig siste DLCen i Dark Souls 3, samt fikk lekt meg litt. Ferien var ikke over og ble tørst på noe annet. Lasta ned Blood and Wine til The Witcher 3, og spillet har meg fangs igjen. Men FY F, for en latterlig mengde med loading det er her. Nå spiller jeg på Xbone, så kan kun snakke om dette formatet, men så jævla frustrerende. Og om du tuller noe til og vil loade tilbake må du jo drøye i typ en mannsalder da, for vi skal gjennom ørten videosekvenser før du får lov til å gå inn for å loade. Én ting er at det er lange lastetider, men da burde det ikke være en hel film i mellom "free play".

Stort mer negativ gir ikke spillet meg lov til å være, for totalt sett er det et mesterverk og Toussaint er rimelig fresjt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Én ting er at det er lange lastetider, men da burde det ikke være en hel film i mellom "free play".
*Host* Det er ganske vanlig å kamuflere lange lastetider ved å spille en film mens man laster litt i bakgrunnen. Dette er årsaken til at det ikke går an å skippe sekvensene hvor Mario svoosjer inn på en ny planet i Super Mario Galaxy, for å nevne ett eksempel. Så uansett hvor mange ganger du ser de filmene, tenk på at de er der for at det skal være noe mer å se og høre på enn bare en lasteskjerm.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Galaxy og Metroid Prime løste det på en god og sømløs måte. I Mass Effect 1 var det litt overtydelig.
 
*Host* Det er ganske vanlig å kamuflere lange lastetider ved å spille en film mens man laster litt i bakgrunnen. Dette er årsaken til at det ikke går an å skippe sekvensene hvor Mario svoosjer inn på en ny planet i Super Mario Galaxy, for å nevne ett eksempel. Så uansett hvor mange ganger du ser de filmene, tenk på at de er der for at det skal være noe mer å se og høre på enn bare en lasteskjerm.
Ikke noe hosting her, takk! Jeg tenkte ikke på klippene med stemmen til Flørtepuselion. De ser jeg ikke så mye til lenger. Hadde bare de vært der, så. Men okey, la meg ta et eksempel da. Skulle fighte team mot team i arenaen. Jeg var MVP knight og fikk kjempe mot fjorårets champ. Dreit meg ut, men spilt hopper på loading og sender meg ut i filmsekvenser og dialoger som hindrer meg i å hoppe i menyen for å loade. Jeg skal da faen meg ikke tape mot han. Så, jeg spammer skip og ser bort fra skjermen for ikke å se noe - i en lang stund. SÅ, "free mode". Load plis. Ukamuflert, vanvittig lang loading.
Men ja, rimelig stort og omfattende spill, så jeg har forståelse for litt lange lastetider. Det som gjorde meg mest irritert var kombinasjonen av loading og videosnutter/lange dialoger man ikke uten videre kan komme seg ut av.

Etter å ha driti meg ut mot champen, og endelig hadde fått loada meg tilbake, hadde ikke spillet autosava seieren i team vs team heller, forresten (og nei, man kunne ikke save selv mellom disse fightene heller).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel blåst, får'n si. Tror ikke jeg kom lenger enn til de som var en tier under det der.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bayonetta er uansett naken gjennom hele spillet siden klærne hennes bare er hår.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Sånn. Nå kan også folk som hater eksepsjonelt fornøyelige spill og kun spiller hvis det er hot nude chix i dem spille.

e: dem fjerna bildene men ja. Nude mod er såklart en ting.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

?
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Det må være en ny versjon. Den jeg så var stort sett en ensfarga tekstur med no rosa delaljer tegna på.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Ratchet og Clank triology på Vita har aldri spilt de spillene eller Jak og Daxter. Fikk liksom aldri med meg de spillene under PS2 æraen. også le reddit humor