Hva spiller du for tiden?

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Godt igang med Shadow of the Tomb Raider på PS4 som jeg spiller på PS5, og er blitt passe hekta. Jeg har sett alle filmene og spilt de tidlige spillene, men har ikke fått med meg rebooten og "den seriøse Lara Croft" (dessverre var den nye filmen akkurat like visvas som før). Synes i hvert fall det er god sort nå, fin veksling mellom snikedrap og å bare blæste seg fram, bra klatring, greie puzzles og interessante ting å samle, dette survivor-systemet som lyser opp fiender og samleobjekter funker bra. Det var Cinco de Mayo i starten som satte en kul ramme, det fløy inn et helikopter med spesialsoldater med dødssminke når coveren ble blåst og sånt. Historien og figurene er bare piss da (antagelig bedre i de to første nyere spillene) og ulidelig lange krabbe gjennom åpninger-animasjoner. :argh:

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg spilte det første av reboot-spillene, jeg syntes det var god sort. Så pent ut, kontrollen satt godt nok til realizm-AAA å være og det var god pace veksling mellom gameplay-elementer. Det spillet manglet bare flere puzzles og tombs. Etter det var spilt følte jeg dog ikke noe behov for å sjekke ut oppfølgeren, jeg følte jeg hadde spilt meg ferdig og trengte ikke mer av det.

EDIT: De ulidelig lange krabbe-gjennom-åpninger-sekvensene antar jeg skjuler en del loading og annet jazz.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Sikkert, merker at det er ganske avgrensede områder/dungeons og å krabbe tilbake for å gjemme seg fra fiender funket ikke, gitt (usynlige vegger :argh:). Det er mulig de tre spillene er ganske like, Shadow fikk i hvert fall kritikk for å være for likt de to første.

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Jeg er en av de som elsket Tomb Raider rebooten, og jeg likte også Rise of the Tomb Raider bedre enn en Uncharted 4.
Shadow er egentlig bare hele Tomb Raider og Uncharted serien blanda sammen uten å gjøre noe nytt. Da jeg spilte Shadown var jeg veldig utbrent på denne sjangeren, og det hele opplevdes som et stort ork. Jeg kasta inn hådnkle rett første siste bossen av ren utmattelse.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Ikke så rart at tre sånne spill blir litt i overkant, var det anmeldelsene jeg leste mente også. Får se om jeg prøver den første rebooten etter Shadow, det ser ikke ut til å være så langt hvis man i hovedsak følger hovedhistorien. Vil for øvrig påstå at TR har bedre skyting enn Uncharted.

Alyosha

Konservativ intellektuell
Likte også disse spillene, spesielt Rise of the Tomb Raider. Synes det er det beste Uncharted-spillet hvis man bare ser på gameplayet. Det er veldig åpent for sjangeren og fullt av overskudd. Tomb Raider 1 var en gøy oppsummering av alle AAA-trendene anno 2013, men er ikke helt uten barnesykdommer. Så vidt jeg husker ble Shadow laget av et annet team som bare hermer etter suksessen på et mindre budsjett - og det merkes litt. Mer puzzle-fokusert og lineært enn de to første, med den verste historien (så da er det veldig krise altså), men likevel grei skuring med et par høydepunkter. Psycho Lara er også den beste Lara. Har fulgt denne serien siden jeg var liten basically og håper neste reboot blir noe kult.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Spilte første rebooten og syntes det var veldig bra. Spilte også Rise og det var AKKURAT SAMME SPILLET hvor du må låse opp akkurat same abilities og våpenoppgraderinger, bare at nå har Lara på seg en jakke (ikke et pluss) og historien er rævva. Det var en stilig seksjon med bra puzzles men den var et DLC-område. På bakgrunn av det har jeg skippa Shadow.