Hva spiller du for tiden?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Har fullført den oransje boksen nå. All hypen og alle spoilerne for Portal som kjapt dukket opp på nettet ødela mye for meg. Akkurat som med Harry Potter og andre spoilers blir opplevelsen dempet når at du ikke får oppdage tingene på egen hånd. Ingen vitser er like morsomme andre gangen, og når man har lest alle replikkene til GlaDOS på IRC og lest om kake i alle webcomics er det ikke like spennende når du kommer over det i spillsettingen senere. (Men Still Alive var fortsatt morsom.)

Men siden Portal stjal mesteparten av hypen, var det ingenting som forberedte meg på den fantastiske opplevelsen som er Half-Life 2: Episode Two. Set-piecene som Valve skaper, og følelsen av mestring med å bruke egenskapene du har tilgjengelig skal det mye til for å slå. Og jeg er en sucker for slike sci-fi-plot også. Årets actionspill for min del.

Og Alyx da. Har det noensinnes funnes en bedre AI-partner?

1UPs reportasje fikk meg til å avbestille spillet i første omgang, men etter å ha hørt med folk som hadde spilt PS3-versjonen som kom ut, virket den som et trygt kjøp. Det er presis ett sted i spillet hvor jeg merket virkelig frame rate-drop, og det er i en oversvømt kjeller i Episode One, hvor vannoverflaten er overdrevent mye animert. Rapportene om hakking i bilkjøringsdelene i Episode Two var også bare tull, eventuelt så klarte EA å fikse det på den ene måneden spillet ble utsatt med siste gang.


Så nå spiller jeg Conan, også til PS3. Joda, det er en lettere tilbakestående God of War, men jeg elsker God of War. I likhet med Kratos mottar Conan exp som gjør at han kan kjøpe seg nye angrep og manøvre, som muligheten til å stjele våpen fra fiender, diverse grapples, og nye avslutningsangrep. Spillet er selvsagt overdrevent machoteit, med Ron Perlman som drar teite oneliners hele tida, men så lenge det er Conan er det liksom greit. Og du føler deg liksom litt tøff når du spiller en råsterk barbar som kan rive ned et helt bueskyttertårn med hendene, eller rive et skjold ut av hendene på en pict og så bruke det til å slå hodet hans rett av, for så å sette fyr på stråhyttelandsbyen hans og redde en naken dame som er lenket fast i et tre.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Sammen med en sprellende fersk Xburk2pi Premium Pro, som fortsatt har kjølevifta kjørt gjennom en Marshallforsterker, kjøpte jeg meg CoD4 etter å ha blitt helt overbevist i 4-player hos en kompis. Jeg har allerede lagt inn 15-20 timer i glimrende multiplayer men får nå lov til å sette meg inn i de fete singleplayer-scenariene. Snart kommer vel Housemans Gears of War i posten, så det blir enda mer skyting på meg. Links Crossbow Training fullfører run&gun-trioet som ruller på TV-en min nå for tiden.
 
Tenker jeg snart runder Crash Bandycoot 2: N-Tranced, GBA. Herlig spill. Satser på å gå til anskaffelse av Crash of the Titans - noen som har prøvd dette?
 
Har spilt Mario Strikers Charged: Football mye de siste dagene. For øyeblikket er jeg på en tredjeplass i ukas seriespill. Får imidlertidig Mario & Sonic en gang de nærmeste dagene, så da blir det vel det en stund.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
pesen min funker ikke helt bra i det siste, så det blir stort sett eksbåks på meg til resten av delene til oppgraderingen min kommer (som skulle være i morra eller overmorra).

Spiller for det meste panzer dragoon orta og gunvalkyrie. Er rart hvor gøy PDO ennå er, og jeg runder det ca. en gang om dagen i det siste. Scores, gradering i diverse elementer, powerups, og alternate routes bidrar alle til super replay.
Hadde ikke hatt noe i mot en gunvalkyrie-oppfølger, heller. Jeg blir så hekta på gameplayen, men kampanjen er så kort at man er ferdig akkurat når man begynner å komme i siget. Den holder oversikt over hvor mange ganger man har fullført det, og der står det 22 akkurat nå.

Jeg kjøpte farcry:instincts for en stund siden fra cdon.com for femtilappen, men det funket ikke. Gidder ikke gjøre retursak ut av det til den prisen. Noen som har noe forslag? DVD'en er helt strøken, er PAL, og boksen min har ikke problemer med noen andre plater, men den er vel noen år gammel nå. Funker disse rense-cd-sakene?
 
Har spilt igjennom Halo 3 just i dag og må si jeg er fornøyd. The Flood er fortsatt det verste som serien har kommet med, og slutten ble dermed like mye antiklimaks som i toeren, men jeg koste meg gjennom størsteparten av campaignen og det er mer enn hva jeg kan si om begge de andre spillene. De ble dog reddet av co-open, så jeg gleder meg veldig til å få med en kompis på det senere nå.

Har også spilt en del multiplayer og den rocker like hardt som før. Det er dog fortsatt veldig irriterende å til tider måtte spille modes man absolutt ikke har lyst til, og at det ikke er lagt inn noe system for å re-ballansere lagene om noen quitter er for meg uforståelig. Jeg spilte en team slayer med snipers only her i stad hvor tre av fire på motstanderlaget hoppa ut. Det vi endte opp med var selvsagt en kjempelang og utrolig kjedelig runde hvor alle på mitt lag krangla om å få drept den ene motstanderen helt til vi hadde nådd 50 kills. Dette kunne enkelt blitt løst ved at f.eks man kunne overgi seg uten noen straff om man ble sistemann igjen på et lag, eller at folk på motlaget ble spurt om de ville gå over for å jevne ut.

Nuvel, Halo 2 var det eneste spillet som gjorde at jeg ikke angret på å ha betalt for det gamle Live-abonementet mitt og siden Halo 3 i bunn og grunn er en nypolert utgave av det gjør meg mer enn fornøyd.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har spilt en del av et spill kalt World of Warcraft i det siste. Det er et slags rollespill, hvor du farter rundt i en fantasiverden (kalt "Azeroth", ble visst utgitt noen andre spill som foregikk i den verdenen før, noen som har hørt om det?), og denger monstre, løser "quests" (oppdrag du utfører for forskjellige personer) og slåss mot andre spillere. Ja, du leste riktig: World of Warcraft foregår nemlig på nett, dvs. at du ikke kan spille uten en Internettilkobling (!). Dette legger til en ny dimensjon i spillet, ettersom du kan risikere å støte på spillere som er langt mer erfarne og bedre utrustet enn det du er... Du kan velge mellom forskjellige raser, og forskjellige "klasser" (dvs. måter å spille på; krigere, magikere, ninjaer og sånt), og variasjonen og balansen mellom disse bidrar mye til stemningen i spillet. Har dog ikke kommet så langt ennå (er bare på "level" (erfaringsnivå, jo høyere jo mektigere er du) 40 av totalt 70)... blir spennende å se hvem som er sisteboss! ^_^
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg kan runde world of warcraft på bare ett liv med over 600.000 poeng.
 

Lodin

Der Waaaah


Ser dere det der? Gamescoren min var helt ussel, men er nå oppe i litt over 2000 poeng og det er mye takket ES4: Oblivion. Vel har jeg spilt det grisemye på PC allerede, men jeg liker det såpass at jeg fant ut at det var greit å plukke opp brukt å grinde litt. Hjalp og at det var spesialutgaven så jeg fikk med en penge. Har brukt den valutaen siden Daggerfall så det var stort å få holde i en fysisk. ^_^
Når det er sagt er selve spillopplevelsen ganske begredelig. De som sier at alle tre utgaver er identiske kan ta seg ei bolle. Veit ikke åssen det er på PS3, men her er det lange ladetider, ujevn framerate og mye popin. Savner modder gjør jeg og. Særlig de som gjør det penere og lar deg stå i Cheydynhal og se over til Kvatch. Også er det vanilla-levelsystemet som gjør at alle har samme level som deg da. Også er inventoryet og kartet bedritent. Også kan jeg ikke slåss med Pyramid Head.
Men jeg er allerede halveis i main questen og mages guild og grand arena champion så litt har jeg gjort. :v:
En ting er ihvertfall sikkert og det er at Fallout 3 skal jeg ha til PC.

The Darkness plukka jeg også opp på samme dag og dette er ganske ok. Å spille mafialeiemorder med tentakkelmonstre som stikker ut av ryggen rocker shit. Enten kan man plaffe ned folk med vanlig FPSarsenal eller man kan sende ut en av tentaklene til å snikmyrde, stæbbe og kaste liket omkring eller mane fram et svart hull eller sende en av de små demonene sine for å gjøre jobben. Alt dette gjør i grunn at man er altfor kraftig og det skal litt til for å utfordres, men det driter jeg i.
At dette er basert på en tregneserie fra 90-tallet driter jeg og i. The Darkness er oprinnelig en av disse mange supermørke overCGfarga møkkablekkene ala. Spawn som holdt på å ta livet av markedet på den tida. Det lider derimot ikke spillet av annet enn at hovedfyren, Jackie ser ut som en dust med emogotherfrakken og håret sitt. Tipper den egentlige grunnen til at mafiaen vil bli kvitt ham er pga. måten han ser ut.
Sånn ellers er det laga av svenskene som ga oss Riddick og til tross for at det ikke lever helt opp til det er det mye av det samme gode. Man må også her holde seg til skyggene, men man kan oftere løse situasjoner ved å bare beine fram å skyte som en gal. Syns iallefal det er ganske artig.
 
Fullførte nettopp Star Wars Rogue Leader: Rogue Squadron II, på GameCube. Det var topp og jeg vil ha mer, men er usikker på om jeg skal nerde så jeg får unlocket bonusoppdragene, eller gå videre til Rebel Strike.

Sånn ellers er jeg ca ti år for sent ute med noe annet og. En her på Ås sa han hadde fått tak i CS, og spurte om jeg ble med og LANe litt... Jeg har egentlig aldri spillt det noe særlig, men jeg ble med fordi jeg ikke hadde noe annet å gjøre. Hjølpes, så moro dette var. Alt jeg har gått glipp av. Han hadde en del kule baner og, som et par med "Rats" inne i seg hvor man er bitteliten som spiller, og løper rundt i et hus. Fantastisk moro. Velkommen etter... :p
 

Novastrum

Feminist-elitist
Akkurat nå spiller jeg Mass Effect, det kuleste siden smør på brød. Jeg må være dum, for jeg klarer ikke gjennomskue hvorfor dette spillet binder meg såpass mye. Jeg spilte det rundt 14 timer i helga, og det er svææært skjeldent jeg faller såpass utpå nå om dagen. Jeg forstår hva folk mener om kampsystemet, men jeg klarer ikke slutte glede meg over hvor ytterst genial måten historien utvikler seg på er, og hvordan mine valg faktisk betyr noe for de som er rundt meg i spillet. Jeg sitter igjen med litt av den samme følelsen som jeg hadde da jeg gikk inn på en jentedass i Deus Ex, og fikk kjeft for det et par kvarter etterpå når jeg skulle få et nytt oppdrag av sjefen min. Slike øyeblikk kommer som perler på en snor i Mass Effect. Og jeg koser meg glugg.

Det kjipeste er dog at man må involvere seg i minst 3-4 timer hver gang man skal spille, ellers får man ikke noe ut av det. Lite casualvennlig, med andre ord. Derfor får jeg ikke spilt det i ukedagene. Men til helga skal jeg nok få spilt lenger. Forresten noen som kan si hvor langt jeg har kommet prosentvis? Er ferdig med de fire første "hovedoppdragene" Er det mye igjen av historien? Håper det. :angel:

Ellers spiller jeg Call of Duty 4 hver lille time jeg ellers ville kjedet meg.
 

K999

Keystone State Of Mind
Fullførte nettopp Star Wars Rogue Leader: Rogue Squadron II, på GameCube. Det var topp og jeg vil ha mer, men er usikker på om jeg skal nerde så jeg får unlocket bonusoppdragene, eller gå videre til Rebel Strike.

Sånn ellers er jeg ca ti år for sent ute med noe annet og. En her på Ås sa han hadde fått tak i CS, og spurte om jeg ble med og LANe litt... Jeg har egentlig aldri spillt det noe særlig, men jeg ble med fordi jeg ikke hadde noe annet å gjøre. Hjølpes, så moro dette var. Alt jeg har gått glipp av. Han hadde en del kule baner og, som et par med "Rats" inne i seg hvor man er bitteliten som spiller, og løper rundt i et hus. Fantastisk moro. Velkommen etter... :p
[/b]

Siden du faktisk handlet Star Wars spilla fra meg. ( :p ) Så kan jeg hinte om at bonus banene i Rogue Leader er dritt kule, og spillet er generelt kulere enn treern. Gjør det, er ikke så vanskelig.
 

K999

Keystone State Of Mind
Jeg og en kompis hadde platinum på alle bretta. :$ Spilte det kanskje så mye, at det var bra at jeg bytta dem vekk. Treern var ikke en så god hit er i hus, men tror jeg i det minste hadde gull på det meste.
 
Cruiser rundt og kræsjer i biler og ting i Burnout Paradise for tiden. Herregud, for en fartsopplevelse. Er jeg heldig ser jeg kanskje 100% completion neste uke?
 

Novastrum

Feminist-elitist
SITAT(Aleks @ 30.01.08, 13.23) 100663
Hahahaha, neste planeten du skal på er siste.
[/b]
Hadde forresten bare tatt tre oppdrag, så vil si at jeg har to igjen. Fortsatt litt lite, men. :grine:
 
Jeg koste meg riktignok med store deler av Mass Effect, men likevel ... hva skjer? Etter jeg ble ferdig føltes det ut som jeg hadde brukt over halve spillet på å besøke alle de dønn kjedelige planetene.
 
Spiller Call of Duty 4 for tida. Endelig blitt god med sniperen, sitter og hvisker til meg selv "Gud ha nåde over denne sjel" når jeg plukker ut folk få Overgrown. Ikke lenge til jeg får .50-cal heller!

Ble ferdig med campaign idag. Den slår Halo 3s fantastiske slutt. Slutten i CoD4 er helt utrolig. Først actionsekvensen og så den interaktive sluttsekvensen. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men jeg fikk gåsehud over hele meg. Fy faen for en slutt!
 
I helgen skal jeg forhåpentligvis spille Burnout: Paradise på min splitter nye PS3. Var også nede på elkjøp i dag og kjøpte COD4. Skal ikke se bort fra at COD4 også blir spilt.

Gleder meg!