Hva spiller du for tiden?

K999

Keystone State Of Mind
Ikke skrevet i denne tråden på en stund, men i det siste så har jeg som alltids spilt litt CoD4 og Halo 3 innimellom. Ellers så har det gått en del i Mario Kart denne helga, som er et sånn fint mario kjørespill til Wii-en, for dere ignorante. :) Mass Effect er også blitt spilt den siste uka, siden jeg henger litt bak der, selvom jeg fikk spillet til jul.

For snart 3 uker siden så runnet jeg FF VII: Crisis Core til PSP på 15 timer delt på 2 døgn. (Skolen måtte jo komme i veien, ellers så hadde jeg kjørt løpet ut) Den amerikanske versjonen kom jo endelig, så da ble det andre gjennomgang av spillet.

Men det viktigste er vel at de siste 10 dagene så har jeg og to kompiser startet på Zelda: OoT (GC versjon, faktisk.) og det er fremdeles like gøy. Jeg og han ene har spilt igjennom det flerne ganger for litt for mange år sia nå, mens han ene (som faktisk eier versjonen vi spiller.) har aldri kommet lengre enn til når du blir stor. Mildt sagt så har vi kanskje brukt en 15-ish timer på det så langt (kanskje/sikkert mer) og skal snart inn i "house of the dead"-spøkelses tempelet. Enkelt sagt så ble vi akkurat ferdig med vann tempelet, og bruker litt tid på å gjøre side quests og andre ting innimellom templene. Kult er det hvertfall.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jeg har fått tilbake krysskassa mi! Jeg kan endelig spille Walo igjen (men ikke Guitar Hero, for det har jeg rota bort)! Problemet er bare at jeg iløpet av to uker plutselig har begynt å akutt suge. Eller så er det noe svært nigger ute og går med levlingsystemet. Men det verste var, at de gangene jeg briljerte, så var det av typen 18-20 drap og spree på typ 8. Kanskje jeg bare har mikroanfall av fedme, gud vet. Men det er litt gøy å sitte og banne seg ihjel til TV-en.

oma

Village Drunk
Ferdig med GoW2, ganske tåpelig slutt forøvrig, og begynner egentlig å ganske lei av oppførselen til Kratos.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg ble ferdig med Elite Beat Agents på t-banen nettopp, og det var utrolig moro! Anbefales til alle med en DS og noe-som-helst forhold til musikk.

... nå skal jeg kjøre gjennom en gang til på ny vanskelighetsgrad! =D

Subsistence? ... Lyst til å kvitte deg med det? :$ (kom på bomba)
Fikk omsider mekka Subsistence, ja. Kvitte meg med det? Aldri ^^
(orker ikke det derre IRC-programmet akkurat nå)

Det eneste som er galt med Kratos er at han kanskje er så kul at det er urettferdig for alle andre som vil lage en kul spillkarakter.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Keanu Reeves > Kratos. Dette er ikke min subjektive mening, men en objektiv sannhet. Keanu Reeves i solbriller, svart trenchcoat, svarte bukser og ettersittende svart t-skjorte er kulere enn Kratos og det burde få noen hos Sony til å grine.

Lodin

Der Waaaah
Han karen i Viking: Battle for Jallhall er kulere enn Kratos og jeg har ikke engang spilt det. Jeg bare vet han er det for spillet er bedre.
Conan er også kulere siden også hans siste spill er bedre enn GoW.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dette er pinlig innlysende, men Ryu Hayabusa og Ninja Gaiden er så mye bedre enn Skrotos og God of War at det nesten ikke kan måles engang.

Når det er sagt, så besto kveldens økt av nevnte Ninja Gaiden (av type Sigma) og min første seriøse økt med Super Stardust HD. Super Stardust HD er et spill som - med mindre du er en kulturløs kødd - umiddelbart påkaller sånne koselige retrovibber fra Asteroids (og gamle Super Stardust, såklart), muligens sammen med en viss snikende anelse om at du akkurat har betalt for enda en ræva tostikkeskyter av typen som har blitt skyfla ut på diverse nedlastingstjenester siden Geometry Wars tjente en bazilliard kroner da det kom ut. (Artig notis der er at det bare er noen få av dem som er kjipe, forresten.) Den siste følelsen der er bare å kaste på danskebåten, for Super Stardust HD er samtidig både umiddelbart gjenkjennelig og et spill som kjører helt sitt eget løp. Grunnkonseptet er enklere enn enklest: Du er et romskip på en sfærisk planet, og sånn dann og vann slenger det innom noen digre steiner du må knuse. Steinene knuser - som seg hør og bør - i mindre og mindre biter, inntil de forsvinner og faren er over. I det minste i et kvart sekund. Etterhvert slenger det innom bølger med fiender, og det er disse som gjør at du går videre i spillet; steinene er et slags pauseinnslag som gir deg mer poeng, utfordrer deg til å rydde spillområdet sånn at det ikke er et eneste digert virvar av dødelig grus overalt når de virkelige motstanderne dukker opp, og en mulighet til å oppgradere våpnene dine. Hver asteroide er laget av hvert sitt stoff; stein, gull eller is. Jobben din går mye lettere hvis du passer på å oppgradere og bruke riktig våpen til hver type. I tillegg til de tre hovedvåpnene har du bomber og en boosteknapp (som jeg ikke skjønte poenget med før jeg hadde spilt cirka ti runder :$), og sammen utgjør det grunnarsenalet sammen med din egen evne til å spille smart og sette opp gunstige situasjoner på spillbrettet. Ettersom spillefeltet er sfærisk og steiner du ikke knuser plutselig kan dukke opp bak deg og bite deg i ræva, er det viktig å bruke huet når du moser grus og ikke etterlate drøssevis med småtteri overalt. Denne ekstra taktiske dybden gjør Super Stardust HD til en unik opplevelse, og et spill alle skytefans burde sjekke ut sporenstreks hvis de ikke allerede har gjort det. Anbefales stort. Så var det bare å legge seg i trening til å slå Terje her på forumet, da (han har milliarder på milliarder i highscore og ligger godt innenfor de 5000 beste i verden på lista, kudos :ninja:).

PS: Jeg slo Agahnims highscore på andre forsøk. ^_^
PPS: Det derre Rocketmen: Axis of Evil er også et tostikkeskytespill, men av typen kriseræva. Aldri prøv det. Må bare minne dere på det.

Kratos er rå. Hva kan jeg si. Jeg har en svakhet for antihelter, noe som gjør Kratos til en av de kuleste i historien, kun overgått av The Punisher som er den barskeste mannen som er skapt. Punktum. Å da mener jeg ikke halvgay trikot punisher, jeg mener den nyere punisher som vi kan lese om i Punisher Max. Løp og kjøp alle sammen. Mens vi snakker om kratos kan jeg nevne at jeg bestillte Chains of olympus igår, og gleder meg stort til det.

Edit: Solid Snake. Jeg glemmer Solid Snake. Han er kanskje ikke noen antihelt. Men du og du, den mannen er tøff.

Edit igjen: Når det gjelder Sigma synes jeg ikke det var så spesielt underholdene og spille med puppedama. (rachel?), og har faktisk ikke spilt ninja gaiden etter at jeg begynte med ho.... Jeg vet... jeg føler meg skitten...

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg foreslår en poll!

Spiller Mario Kart for tiden, det er konge, kjøp det igår.

oma

Village Drunk
er kratos kul fordi han oppfører seg som en bortskjemt unge som ikke får viljen sin og griner om det? og har vi ikke hatt nok antihelter som griner i det siste?

Novastrum

Feminist-elitist
Kratos har like nyansert personlighet som en midd. Og som nevnt tidligere NeO > Kratos.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Øh... Ja, du burde det. :p Er ganske mye som er forskjellig fra Geometry Wars og Super Stardust.

Griever: Hvis det eneste karaktertrekket en figur har er å framstå som en tøff faen til enhver tid, da er han automatisk ikke tøff. Dette her er sånt man lærer etterhvert som man blir litt mer kritisk til ting. :p

Og ja, Rachel er litt gay, men på en kul måte (siden hun da blir lesbe). Fant forresten ut at en kul ny ting i Ninja Gaiden Sigma er at de har patcha inn boobiebounce-motoren fra Dead or Alive. :gnøh:

Whoa Yeti, hva er greia med personangrepene din spydige jævel:p bli mer kritisk meg i anus.

Har de tatt den fra DoA? Det forklarer mye, jeg kunne sverge på at jeg hadde sett de hoppende brystene før...

Men alvorlig. Jeg må sette meg til med Ninja Gaiden igjen. Det er et skikkelig kosespill. Er det forresten slik at nr. 2 kun kommer til 360? Noen som vet?

Kratos hadde nok blitt litt kulere om han hadde satt seg ned for å gråte litt. Kanskje funnet frem bamsen jeg vet han har. Å bare så det er sagt, så sier Kratos I'm so sorry! i GoW2, hvis ikke det viser personlighet så vet ikke jeg. So there. ^^

Punisher er kulere enn Neo, og pappa er sterkere enn pappan din.

Edit: Kanskje jeg bare skal sette opp nummerering eller noe sånt forran settningene mine hvis jeg skal fortsette å forme innleggene mine som jeg har gjort her....