Hva spiller du for tiden?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Min historie om UPS: Jeg bestiller en pakke med UPS, skal leveres på jobben. Det viser seg at UPS leverer ikke nord for Trondheim, så trackingen ble ala:

Innlevert til flyplassen i Florida 06/06
Ankommet flyplassen i Oslo 07/06 på morgenen
Ankommet Værnes 07/06 12:00
Levert Posten 07/06 12:40
Droppet på bakrommet på jobben 16/06
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Har vært borti noen sånne jeg også, og da er som regel pakken totalt ramponert, og bare hell og lykke har takk for at innholdet ikke er det samme.
 
Lodin skrev:
Tror de kunne fiksa det ved å gjøre den lysegrønn sånn som visse lasersikter er.:ermm:
Ville ikke det blitt akkurat det samme da med lys bakgrunn ? Ellers kunne det vært spennende å prøvd spillet til Wii. Jeg personlig syntes kontrollen til PS2 versjonen var unødvendig komplisert. En klar forbedring i forhold til de eldre RE spillene, men fremdeles ble det for irriterende for meg.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Enig.







(Her må jeg vel bare krype til korset og inrømme at jeg trodde dette var et helt annet emne (et som handlet om UPS og fly og sånn), og at jeg var kjempesikker på at DiRTY D hadde gjort en knakende feilposting.)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn ontopic så ble jeg akkurat ferdig med Metal Gear Solid 4. De kødda ikke da de sa at slutten varte i halvannen time, gitt. >_<

Sånn for å oppsummere litt så er "jaha." den eneste responsen jeg har til historien. Det var ikke det at den var så jævla komplisert (selv jeg, som har fortrengt det meste som skjedde i MGS2, klarte fint å henge med), det var bare det at den var så forbanna flat og kjedelig. Den ene gode ideen Kojima hadde (det med en framtidsvisjon av en verden hvor krig er grunnlaget for økonomien), blir pissa vekk på irrelevant, uengasjerende tørrunk av historiene fra de forrige spillene utført av figurer som er godt spilt men skrevet av noen som har et like godt grep om forfatterkunsten som jeg har om fagfeltet hjernekirurgi. Den eneste figuren jeg likte i spillet var Sunny, og det var mest fordi hun verken var idiot (som Snake) eller kom med endeløse remser eksposisjon (som alle andre figurer i hele spillet som ikke er der bare for å være kanonføde) ved enhver passende og upassende anledning. Det var også så mange åpenlyse plotthull at jeg mista tellinga (selv om vi tar vekk alle deus ex machina-ene står vi igjen med en bråte øyeblikk hvor den eneste gyldige reaksjonen er "hæh?!"), og sammenlagt blir historien i MGS4 en historie du bare kan kalle vellykket hvis du umiddelbart legger til et "hvis bare...". Men selve spillet, da? Helt ålreit, men den siste bosskampen kan stikke og henge seg. Fy faen.

Hadde de klart å skrive en skikkelig historie og ikke bare runka seg bort så ville dette fint vært en åtter eller kanskje nier, men det spillet som foreligger er sett under ett verdt en...

5/10.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Jeg må si meg enig i at den aller siste irriterer meg grenseløst, for den tar spillet fra et saktegående snikespill der du kan planlegge handlingene dine og generelt beherske situasjonen, til et fightingspill som krever raskere reaksjoner en det jeg egentlig er kar for. Enormt frustrerende når jeg setter meg fast der og ikke får rundet spillet før etter flere timers frustrerende tap. Den er jævlig stilig, men stiligheten minker litt på syvende forsøk. (Ja, jeg er ubrukelig på fightingspill.)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Seriøst...? Var ikke det at jeg ikke klarte den på første forsøk, var mer det at den var så grensesprengende ræva. Den letteste og også den dølleste kampen i spillet for min del.
 
Seriøst...? Var ikke det at jeg ikke klarte den på første forsøk, var mer det at den var så grensesprengende ræva. Den letteste og også den dølleste kampen i spillet for min del.
For min del var det ikke selve gameplayet i denne scenen som gjorde det så bra, det var selve stemninga og den utrolig nostalgiske følelsen.

Selv likte jeg godt MGS2, og jeg elsket MGS4. Det var fler irritasjonsmomenter i både MGS1, 2 og 3 enn i MGS4. Jeg slapp hvertfall å benytte halvparten av spilletiden i menyen for å drive førstehjelp eller skifte camo.
 
Da har jeg runda hele Ace Attorney serien, og den første og andre to ganger.

Har forøvrig begynt på Chrono Trigger igjen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Selv likte jeg godt MGS2, og jeg elsket MGS4. Det var fler irritasjonsmomenter i både MGS1, 2 og 3 enn i MGS4. Jeg slapp hvertfall å benytte halvparten av spilletiden i menyen for å drive førstehjelp eller skifte camo.
Nei, i MGS4 bruker du halve spilletida på å gremme deg over et manus som ikke hører hjemme noe sted, og iallfall ikke i et AAA-spill. Selv syntes jeg kamo-greiene og førstehjelpssystemet i MGS3 satte en ekstra liten spiss på opplevelsen som var borte i MGS4, ettersom sistnevnte er alt for enkelt. Hadde vært kjekt med Octocamo i MGS3 også, det er ikke det, men jeg savna litt å gå på jakt. :(

Makt: Vi har spilt Ace Attorney-spillene likt antall ganger. :eek:
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Lenge siden jeg har skrevet her, til tross for at jeg og Wiien min har vært meget aktive i det siste.

Kjøpte Resident Evil 4 for en god måned side, og det var litt av en overraskelse. Skikkelig intense og spennende greier, og i løpet av de 20 timene jeg brukte følte jeg aldri at spillet ble kjedelig og forutsigbart. Masse stilige "set-pieces" (et norsk ord for dette, noen?) gjør at hver gang du tror du har sett alt spillet har å by på, så blir du presentert for nye utfordringer. Jeg tok meg i hvert fall mange ganger i å tenke "faen, de mener ikke alvor ... må jeg drepe den greia der" når jeg sto ovenfor en ny, enda verre fiende. Og jeg måtte virkelig holde tunga rett i munnen da jeg skjønte at den koselige rideturen langs gruveskinnene ikke ble så koselig likevel. Og selv om spillet hele tiden omfavner overlevelsesinstinktet ditt ved å la det gå litt tid mellom de ulike lagringspunktene så er det samtidig tilgivelsesfullt nok til å presentere deg for usynlige checkpoints langs veien. Det satte jeg pris på, å gå gjennom en rekke lette områder om igjen for å nå selve utfordringen er noe jeg virkelig hater.
Og spillet hadde dessuten en ganske interessant og detaljert historie, som jeg sikkert vil sette mer pris på om jeg skulle spille gjennom spillet på nytt. Men heldigvis ødela ikke det tempoet i min første gjennomgang - det meste kan ignoreres. Beste skytespill jeg har spilt også, sånn kontrollmessig :)

Neste ut var Harvest Moon til NES, som jeg impulskjøpte da det regnet. Vanskelig til å begynne med på grunn av det skremmende tidsaspektet: Se vekk et øyeblikk for å ta en slurk kaffe, og så vil du plutselig se at det er blitt natt, og masse arbeid gjenstår fortsatt. Spillet fremstår som ganske utilgivelig, men når man etterhvert kommer inn i rytmen er det ganske koselig i grunn. Og man må ikke være en pliktoppfyllende liten dust som meg. Du kan alltids drite langt i gården din og heller stikke til byen for å flørte med pikene, men da vil du ikke tjene nok penger, og du kan ikke kjøpe parfyme til dem under blomsterfestivalen, og så videre.

Nå er det Okami som sviver i Wiien min. Fantastisk deilig spill. Kunne praktisk talt hett The Legend of Zelda: Okami, for det er temmelig lett å se hvor utvikeleren har hentet inspirasjonen sin. Men selv om det har mange likhetstrekk opplever jeg Nippon som en mer givende verden enn Hyrule, og det er det nok den unike vannmalingsstilen som skal ha æren for. Spillet oser av sjarm og lys, og det er befolket av alle de fargerike karakterene jeg savnet i Twilight Princess: den arrogante profeten Waka, den surrete Mr. Orange, "helten" Susano og så videre. Nippon er dessuten et mer levende land, og det er enormt mange sideoppdrag som lett kan avlede oppmerksomheten din. Jeg tilbrakte for eksempel nettopp en god time med å skysse folk rundt i hovedstaden på mine liljeblad, og til gjengjeld fikk jeg masse nyttig Praise, og dessuten de herlige fornøyde uttrykkene til menneskene. Lønn nok i seg selv, og det frister neimen ikke like mye å finne 5000 poes i Twilight Princess.
 
Spiller ffix igjen for nte gang, og det eier fortsatt like mye som før, fy faen for et spill og for en gjennspillingsverdi.
Beste ff spillet som har blitt laga..Steiner eier ræv.
 
Jeg spiller stort sett Bad Company for tiden.
Og til avveksling blir det Tiger Woods 08.
Ja, du leste helt riktig...
Og jeg skviser inn litt tid til MGS3 i ny og ne. Må friske opp hukommelsen litt før 4'ern er i hus.
 
For tiden spilles det vel i hovedsak Fallout spillene, og går noeo i Assasins Creed. Når det gjelder konsoll er alltids Gears Of War og Zelda spillene en schlager.

Og for intill et år siden gikk det også en hel del i World Of Warcraft.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
holder fortsatt på med mass effect, også har jeg gjort meg ferdig med Apollo Justice.
apollo justice er faktisk jævlig kult, jeg liker hvordan phoenix er utrolig smooth og chill, men høydepunktet er selvfølgelig siste sak som jeg tror (sånn bortsett fra Manfred von karma saken i 1ern) er den beste. Men jeg skal være homo og innrømme at jeg ikke har spilt 3ern. snufs. dere hørte riktig. kun 1, 2 og apollo.

MÅ FÅ SPILT 3ern!!! AAAAAAAAAGRHAGRHAR
 
Etter en lengre periode med metal gear solid, god of war og andre action spill bruker jeg nå tiden min på ffx. Holder på å levle folka mine. Er samme save som jeg har holdt på med i årevis, men jeg spiller den bare litt om gangen. Nå nærmer det seg faktisk 255 på alle statsene mine. Etter det er det jo bare å heve seg på HP. Penance!!! You're going down!!
 
Jeg har i det siste pløyd gjennom eldre klassikere som jeg har skammet meg litt over å ikke ha spilt tidligere. Har fullført Bioshock, og er i prosessen med å fullføre både Crackdown og Psychonauts. Når jeg er ferdig med disse spillene, er det vel tilbake til GTAIV for å bli ferdig med det òg.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Jeg spiller titan quest, mest for å bli nogenlunde ferdig med det før jeg tester immortal throne. Kosta 19$ for begge på steam, så jeg klarte ikke dy meg på en mørk og grå lørdag. Blir bare spilling på kvelden nå som solsteika har kommet.