Hva spiller du for tiden?

Skal vi se. Jeg har ikke spilt DMC3 siden det nesten var nytt, så dette blir noe etter hukommelsen.

Først og fremst. Med mindre du har noe bedre å gjøre. Skyt. Alltid skyt. Det tar kanskje ikke så mye skade, men på vanskelighetsgraden vi snakker så er det kanskje det lille som trengs.
Jeg er ganske sikker på at våpenet jeg brukte er det jeg fikk fra og beseire cerberus. Den tredelte nunchaku tingen.

Uansett, det jeg er helt sikker på at jeg gjorde var dodge alle "løpe på" angrep de har. Jeg prøvde å holde de på rekke mens jeg angrep slik at jeg mest mulig sloss mot en av de om gangen.
Trikset slik jeg husker det var å ikke blokkere comboene deres, men møte de rett på. Angrip tilbake. På denne måten vil våpene slå mot hverandre, og når de slår mot hverandre 3 - 4 ganger vil den du sloss mot miste sverdet mens den sitter der som en idiot klar til å bli dengt på. Gjør det til de er døde. Når du får inn timingen på det vil de gå ned fort. Jeg brukte ikke items mot noen bosser før Beowulf husker jeg.*skryteskryte*

På normal vil jeg si at Beowulf glatt er den vanskeligste bossen. My god, jeg sleit med han.

Edit: Devil May Cry 3 har noen av de beste bossfightene jeg har sett i et actionspill noen gang. Jeg klarer iallefall ikke å komme på noe spill som slår det akkuratt nå.

Stressa skikkelig med å skaffe Dead Space i går, men fikk det da til slutt, siste eksemplaret Elkjøp hadde inne. Så denne helga blir en skikkelig spillehelg, og det er lenge sida jeg har satt meg ned med ett spill med den følelsen jeg hadde når jeg begynte i går. Jeg mener skikkelig store forhåpninger og en sann glede over å sette seg ned. Kanskje det er fordi jeg vanligvis kjøper spill over nettet, mens dette kjøpte jeg i butikk.

Anyways, jeg digger spillet. Det skuffer ikke. Atmosfæren suger meg inn i spillet, og settinga er herlig. Å skyte kroppsdeler av mutanter er også gøy, og jeg har tilogmed skvettet en god del ganger allerede. Jeg har forøvrig spilt i overkant av 3 timer.

Herlig spill så langt, og jeg gleder meg til å fortsette.

Skal vi se. Jeg har ikke spilt DMC3 siden det nesten var nytt, så dette blir noe etter hukommelsen.

Først og fremst. Med mindre du har noe bedre å gjøre. Skyt. Alltid skyt. Det tar kanskje ikke så mye skade, men på vanskelighetsgraden vi snakker så er det kanskje det lille som trengs.
Jeg er ganske sikker på at våpenet jeg brukte er det jeg fikk fra og beseire cerberus. Den tredelte nunchaku tingen.

Uansett, det jeg er helt sikker på at jeg gjorde var dodge alle "løpe på" angrep de har. Jeg prøvde å holde de på rekke mens jeg angrep slik at jeg mest mulig sloss mot en av de om gangen.
Trikset slik jeg husker det var å ikke blokkere comboene deres, men møte de rett på. Angrip tilbake. På denne måten vil våpene slå mot hverandre, og når de slår mot hverandre 3 - 4 ganger vil den du sloss mot miste sverdet mens den sitter der som en idiot klar til å bli dengt på. Gjør det til de er døde. Når du får inn timingen på det vil de gå ned fort. Jeg brukte ikke items mot noen bosser før Beowulf husker jeg.*skryteskryte*

På normal vil jeg si at Beowulf glatt er den vanskeligste bossen. My god, jeg sleit med han.

Edit: Devil May Cry 3 har noen av de beste bossfightene jeg har sett i et actionspill noen gang. Jeg klarer iallefall ikke å komme på noe spill som slår det akkuratt nå.
Ah, jeg fikk dem aldri til å miste våpnene sine. Da tenker jeg at jeg bare feiger og bruker Trickster fremfor Sword Master, så blir det sannsynligvis ikke så innmari vrient likevel.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Testa såvidt Too Human og Dead Space i dag, og jeg kan si at Too Human virker ganske lovende. Det er kort fortalt et action-rollespill som foregår i en sci-fi-utgave av Midgard fra vikingmytologien vi kjenner og er glade i, og jeg kan røpe at art direction i dette spillet ikke ligner grisen. Spillet ser virkelig ikke ut i månelys, men de skal ha for at de har valgt et litt originalt tema. Problemene begynte først da de fant ut at sci-fi pluss norrøn mytologi betød at alt skulle ha sånne glødende paneler på seg.

Uansett så er det første du må bale med et kontrollsystem som ikke følger strømmen, for å si det sånn. Venstre stikke beveger fysakken din (guden Balder, kjent fra sagn for sin skjønnhet. Kjent fra Too Human for det motsatte), og høyre stikke beveger ikke kameraet, det får deg heller til å stå og fekte med noen sverd. Med mindre du holder inne venstre eller høyre avtrekker (eller begge, hvis du tør), da skyter du, og bruker høyrestikka til å sikte. I tillegg har du superangrep på RB, en liten robot med spesialangrep på Y, og en buff på X (når du får oppgradert greiene dine etter hvert, iallfall). Meningsløst komplekst og kronglete til å begynne med, men så kommer det seg. Greia er at kampsystemet fungerer sånn at du kan bytte øyeblikkelig mellom nærkamp og prosjektilkamp, sånn at du kan sverde ned noen ugler rett ved siden av deg før du går over til å pepre noen røyskatter lenger bort i lia (bytt ut både ugler og røyskatter med roboter, forresten). Nærkampsystemet er slik at hvis du holder inne høyrestikka i retningen av fiendene du vil angripe, så sklir Balder bort og begynner å denge dem. Gjør du dette flere ganger, bygger du opp komboen din, som igjen gjør at du kan bruke superangrep og annet snask. Det er ikke veldig utfordrende eller nyskapende, men spillet er faktisk ganske vrient og du må holde tunga rett i gapet for å kløyve deg gjennom fienderekkene uten for mye stress. Too Human virker iallfall lovende og får en 6/10 som førsteinntrykk.

Dead Space er laget av noen som synes både The Thing og Event Horizon er knakende gode filmer. Dette vet jeg fordi plottet i spillet er stjålet fra Event Horizon mens monstrene er stjålet fra The Thing. Problemet er bare at begge de to filmene er knakelibrakfete, men når man skal kopiere dem uten at man har helt de samme evnene så blir ikke resultatet helt i hundre. Iallfall ble ikke Dead Space det, basert på det jeg har spilt (litt over en time). Monstrene er bare ikke noe skumle, fordi de ser temmelig latterlige ut ("Se her ja, her har vi en vanlig mann. Bare at han har en sånn zombie-gange! Og så har han et par klør! Lønnspålegg ohoi!") og annonserer klart og tydelig at de er til stede hver jævla gang det kommer noen nye. Du kan helt fint høre på musikken om du har drept alle monstrene i et rom, og triksene de har å rutte med spenner fra "sjekk, jeg bare braser rett gjennom veggen da lissom" til "sjekk, nå later jeg som om jeg er dau sånn at du bare blir dritredd når jeg spretter opp rett foran deg da lissom". Iallfall så langt. Kan avsløre at jeg har spilt gjennom Thief 3, og The Cradle slår dette her med noen lysår. Kan jo hende det tar seg opp, men her blir det foreløpig en 5/10. Bonus for at nærkampen faktisk føles skikkelig brutal og pluss i margen for veldig tilfredsstillende lydeffekter når du plukker opp ting og fullfører oppdrag.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Nja, de har jo også den hvor de vifter en potensielt farlig fiende foran deg som stikker av og gir deg følelsen av de venter rundt neste hjørne, men så viser det seg at det ikke skjer noe og du går gjennom de neste to romma med museskritt med svetten silende. Eller den hvor de vifter en foran deg, så kommer det noen rett bak deg lydløst isteden. Og så kommer han første mens du er opptatt med den andre.

Og jeg har opplevd mer enn ti ganger at synthdistortionfaenen i bakgrunnen bygger seg opp som faen og gjør meg pissredd uten at noe skjer. Mye av poenget bak skummelheten du føler er at det ikke er så fryktelig mange fiender, men at du aldri vet helt hvor de dukker opp. Jeg har uansett spillet lett på en 9/10 hittil (er bittelitt uti chp. 7).

D

Deleted member 91

Gjest
Jeg er nigger så jeg er bare mot slutten (tror jeg) av kapittel 4 ennå, men for min del ligger det stødig på en åtter. Som Martin sier så hjelper musikken jævlig til å sette stemninga framfor å bare være monstervarsler, og jeg syns det er verdt noe at det er pisskummelt selv om det egentlig ikke er så jævla vanskelig (ihvertfall ikke ennå, har hørt rykter om at det strammer balletaket senere i spillet). Verdt å nevne hvor jævlig kule de øyeblikka du er utenfor skipet er også, når alle lydeffektene blir superdempa og musikken forsvinner helt. Det er skummelt på en helt annen måte fordi du hører ikke at dritt sniker seg opp på deg og sånn. Jepp jepp. Andre Ting Jeg Liker(tm):
- At protagonisten ikke er Johnny Badass med militærbakgrunn og rumpetaske, men istedet en vanlig engineer-dass. Noe som segwayer over i ...
- At (de fleste) våpnene er diverse gruveverktøy og sånt shizz istedet for generiske FPS-våpen. Shoutout til Rippereren.
- HUD-et er dritknæsjt.
- Denne traileren.
- En god del av arkitekturen på skipet er ganske stilig, og alt skribla i blod på veggene og sånt ser forsåvidt helt anstendig ut det også.

K999

Keystone State Of Mind
Er enig med gutta her. Er på andre runde (snart i chapter 5) og går for mer Achievements. Gir spillet lett en 9/10 og har allerede gitt spillet mer tid enn Fable (Som var skikkelig kult, til jeg ble ferdig og ble skuffet over slutten og alt det. :() Gidder ikke si så mye mer da Nicholas og Martin sa det meste. Og ja Nicholas: Det blir ganske så mye mer freaky senere i spillet.

CockMcBalls

El Sabor Professional
Grafikken er megapimp, jeg skjønner ikke at Yeti ikke liker monstrene, de er mer enn nok fryktinngytende og kreative for min smak. Jeg har heller aldri vært mer glad for å eie et skikkelig surround-anlegg, lydsporet er noe av det bedre jeg har vært borti i spill. Ta f.eks det fyldige dunket som slår deg i magen når du stomper ihjel et monster som ligger på bakken... det er pur glede. :D
Dead Space skremte dritten ut av meg, og var samtidig en av de beste spillopplevelsene 2008 har hatt å by på til nå for min del. Vi snakker 9/10 her, enkelt.

Det er mye fett ute i disse dager, men sov for all del ikke på dette.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg spilte gjennom Dead Space forrige uke, og hadde en fet spillopplevelse. Skal skrive en lenger utgreining om spillet, og fathorse bare skal være tøff og elitistik igjen, men det ligger nok på en solid 8 hvis ikke 9 av ti.
Dead Space+mørkt rom+stor skjerm+sorround sound = Den skumleste opplevelsen i 2008 (TM)

De siste dagene spiller jeg endelig Fable 2, og har skrevet om det i den tråden. Har også plukket opp Phoenix Wright Ace Attorney: Trials and Tribulations, som jeg ikke har fått begynt på men har gode forhåpninger til!

Halky

Veteran bruker ;)
Ehm ja spiller fortiden Fallout 3, meget godt spill ;) Pluss at man fortsatt spiller litt Aage of Conan. Har også Far Cry 2 liggende, men har ikke prøvd det ut enda.

Jeg er nigger så jeg er bare mot slutten (tror jeg) av kapittel 4 ennå, men for min del ligger det stødig på en åtter. Som Martin sier så hjelper musikken jævlig til å sette stemninga framfor å bare være monstervarsler, og jeg syns det er verdt noe at det er pisskummelt selv om det egentlig ikke er så jævla vanskelig (ihvertfall ikke ennå, har hørt rykter om at det strammer balletaket senere i spillet). Verdt å nevne hvor jævlig kule de øyeblikka du er utenfor skipet er også, når alle lydeffektene blir superdempa og musikken forsvinner helt. Det er skummelt på en helt annen måte fordi du hører ikke at dritt sniker seg opp på deg og sånn. Jepp jepp. Andre Ting Jeg Liker(tm):
- At protagonisten ikke er Johnny Badass med militærbakgrunn og rumpetaske, men istedet en vanlig engineer-dass. Noe som segwayer over i ...
- At (de fleste) våpnene er diverse gruveverktøy og sånt shizz istedet for generiske FPS-våpen. Shoutout til Rippereren.
- HUD-et er dritknæsjt.
- Denne traileren.
- En god del av arkitekturen på skipet er ganske stilig, og alt skribla i blod på veggene og sånt ser forsåvidt helt anstendig ut det også.
Dead Space skal spilles pga. deg. Og den traileren. Og medvirkning av Sigur Rós, eller hørte jeg feil?

Spillet ser sykt ut. Beste traileren ever. Første skikkelige spilltraileren, sett bort ifra Gears of War-trailerne og Halo 3-kampanjen som traff meg. De var også seriøse. Men ingen av dem var sånn som denne her, laget for å virkelig, virkelig fenge og treffe folk. Ikke laget for å være pretensiøs eller overhøytidlig, men bare...

Treffende. Tenkte på Sunshine da jeg så den. :$

Thanks.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg ble ferdig med Dead Space i dag og må nesten slå meg til alle de andre her i tråden, bortsett fra Fetthesten. Ved siden av det har jeg spilt ihjel Fable2 etter to gjennomkjøringer og et utall timer ekstra for å leite frem ting og gjøre sidequests.

Nå som jeg kan sette disse to spillene på hylla inntil videre (altfor mange spill å spille på for tida) kan jeg konsentrere meg om Fallout3, som er elsk.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og jeg har opplevd mer enn ti ganger at synthdistortionfaenen i bakgrunnen bygger seg opp som faen og gjør meg pissredd uten at noe skjer. Mye av poenget bak skummelheten du føler er at det ikke er så fryktelig mange fiender, men at du aldri vet helt hvor de dukker opp. Jeg har uansett spillet lett på en 9/10 hittil (er bittelitt uti chp. 7).
Serr? Jeg synes det er monstre både til venstre og høyre, jeg. Det er det som gjør at spillet failer, fordi det satser på at du skal bli skremt av det samme trikset ørten ganger på rad til tross for at fiendene verken er skumle eller noe spess farlige. Det festeste så langt i spillet (bortsett fra HUD-en) er å gå mann mot en slags ting og daske livskiten ut av greia før jeg tråkker liket flatt etterpå. Moro tre ganger, ikke så moro deretter.

Som sagt syntes jeg bare ikke "horror"-delen av horror-action-merkelappen spillet har fått påklistret innfridde, og action-delen var iallfall ikke noe særlig tess. Jeg sa det kanskje ikke sist, men det er solid sammenskrudd og alt det der, bare at det svikter på pacing og atmosfære. Tilfeldigvis er det akkurat det som teller når det kommer til å lage et bra spill av denne typen, så... meh.

K999

Keystone State Of Mind
Dead Space skal spilles pga. deg. Og den traileren. Og medvirkning av Sigur Rós, eller hørte jeg feil?

Spillet ser sykt ut. Beste traileren ever. Første skikkelige spilltraileren, sett bort ifra Gears of War-trailerne og Halo 3-kampanjen som traff meg. De var også seriøse. Men ingen av dem var sånn som denne her, laget for å virkelig, virkelig fenge og treffe folk. Ikke laget for å være pretensiøs eller overhøytidlig, men bare...

Treffende. Tenkte på Sunshine da jeg så den. :$

Thanks.
Jepp. Er Sigur Rós. Likte ikke helt den traileren selv da, spoilte litt for mye. Denne her var det som fikk meg intressert i dette spillet. Fra E3.

Stemmeskuespillet høres godt over solid ut, stemmer det? I Far Cry 2 f.eks. er alle likegyldige men høres ut som genuine negere.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
I Dead Space? Det er helt standard kompetent USA-spillkvalitet men ikke noe mer.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
I mine ører fungerte stemmene ganske bra jevnt over. Godt over gjennomsnittet iallefall.

Takk, det jeg lurte på. Yeti, jeg kommer til å overse dine innlegg. Du har spilt Too Human som har blitt slaktet av alle og du aksepterer det virket det som, mens dette spillet, som blir elska her og får god kritikk av de fleste anmeldere og kompisen min som nesten begynte å grine av det, det vil du kritisere?

Jeg tuller med deg. Du har vel årelag erfaring med at dine meninger er lik sannhet for meg...

Hvis man skal komme med et typisk eksempel på Horror-spill der det er jæævlig lett å forutse hvor monstrene kommer fra, så må det være Doom 3. :p
Monsterene står bokstavlig talt inni hvert sitt hjørne og venter på deg. Mange av zombiene har til og med sine egne rom der det åpnes en luke og de spretter ut og skal drepe deg.