Hva spiller du for tiden?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Wow... Det er jo nærmest et argument (det første?) for å skaffe Resistance 2. :)

Ingen som "tok" poenget i min forrige post? :)
 

K999

Keystone State Of Mind
Jeg spiller hmm, Banjo Kazooie Arcade på 360: Dette er da et eventyr spill som først kom ut på N64 i 98 om jeg ikke tar feil. Utenom at spillet er litt puffa opp (oppløsninga) så er det samme spillet pressa inn på arcade. Så for 1200MS points får du ett av det kuleste N64 spillet noensinne. Løp og kjøp.

de Blob til Wii skaffa jeg meg i forigårs og som oerhört har nevnt er det ett skikkelig digg spill. Har ikke fått spilt så mye, men det er ett Wii spill verdt 399,- spenn. Det går da altså ut på å fargelegge en by med å bare hoppe og sprelle på bygninger, for de uinformerte.

Mirror's Edge til PS3 spilles også litt. Men ærk det var kult i starten så havna jeg nedi noe substation og nå er det skikkelig try and fail, har sikkert ikke spilt mer enn 2 timer og er på chapter 4 eller noe sånt og det er ikke så kult lengre, håper det tar seg opp igjen.

LittleBigPlanet
også til PS3. Jeg vil spille dette, men har mye å spille og merker at når jeg spiller det så er det mye kulere å spille med venner enn alene. Har ikke runna storyen da, men håper å få gjort det til helga, så jeg kan prøve meg på å lage noe kult i creator saken. Kule saker er det men er en tolmodighetsgreie.

Skal vi se. Utenom disse som er de nyeste sakene så er jeg egentligt ikke ferdig med Dead Space (stoppa litt brått inni andre gjennomkjøring), Left4Dead som jeg vil virkelig spille mer online på, CoD4 som også gikk litt i dassen da Endre and the gang skaffa seg ørten hundre spill og ville ikke spille online lengre, ikke at jeg er den beste til å henge me når det er on da. Og ikke glem Fallout 3 som jeg sikkert ikke har spilt mer enn 4-5 timer på men som er skikkelig tøft. Men jeg har ikke tid til det alt tar for lang tid i spillet, håper på å få spilt mer i juletiden, siden jeg merka for noen dager siden at det er godt over 3 uker siden sist jeg spilte det. :(

Og utenom dette så venter jeg på Chrono Trigger DS fra VGpluss.ca og har nok over 10+ GC/Wii/PSP jeg burde ha spilt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Okay, takket være Karl her på forumen så fikk jeg Rock Band i postkassa i dag. Tilfeldigvis akkurat samme dag som jeg ble ferdig med gitarkarrieren min i Guitar Hero World Tour, så det passa jo bra.

Førsteinntrykk av Rock Band er at det nesten er skummelt hvor mye bedre det er enn Guitar Hero. For det første er grafikken noen hundre ligaer unna, World Tour ser ut som om det er designet av klovner eller noe i forhold. Fant også fort ut at de aller fleste tingene i World Tour som fikk meg til å tenke "steike, det var kult at de hadde funnet på" var stjært fra Rock Band. Låtutvalget liker jeg også ganske så mye bedre hittil; eksempelvis klemte World Tour til med La Bamba som en av låtene på sistekonserten og det falt veldig lite i smak. Da jeg fyrte opp Rock Band kunne jeg gå rett på In Bloom av Nirvana, og etter et par låter til begynte jeg å tenke hvor kult det hadde vært om When You Were Young av The Killers var med. Gjett hva, den var med på neste konsert. ^_^

Eneste jeg har å trekke for så langt er at du ikke får ekstra spenn for forskjellige ting du gjør i løpet av sangene som i World Tour, og at det ikke går an å spille inn egne låter. Kommer vel i Rock Band 3, tenker jeg. Uansett så er det ikke noe å diskutere engang, Rock Band er bedre enn Guitar Hero og sånn er den saken. Men men så sånn er det osv.
 
Sikkert blitt diskutert før. Men instrumentene (gitar og trommene) fra f.eks GH: WH, kan dem brukes på Rock band og vice versa?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tror du at jeg kjøpte ett ekstra sett med instrumenter når jeg hadde World Tour fra før av? Ja, det går an å bruke instrumenter fra ett spill på det andre.
 
Føles det teit eller greit å fylle stua med plastinstrumenter?

Alle disse musikkspillene har for øvrig minnet meg på at jeg har lyst til å skaffe meg et el-piano eller noe. Jeg tror kanskje det føles tøffere for min del å mestre noe helt fra bunnen.
 
Jeg tror kanskje det føles tøffere for min del å mestre noe helt fra bunnen.
Kanskje for deg, men alle har ikke din "talenter"
Største grunnen til at disse "rytme" spillene selges i bøtter og spann er pga. akkurat denne mestring følelsen som kommer etter noen uker med spilling, men sammenlignet med the real deal kommer etter mange års trening.

Jeg derimot mener det samme som deg, hva faen er vitsen å bruke tiden på noe som er fake og gir akkurat like mye tilfredstillelse som rumpe hårene til Yeti. Bruk heller tiden på the real shit.

Som om jeg skulle droppe tekken og sette igang med ekte kampsport.... HA!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Føles det teit eller greit å fylle stua med plastinstrumenter?
Det føles ikke så jævla smart til å begynne med, men etter hvert går det over siden spillene er så artige. Dessuten har vi mekka en kiste som vi skal ha alt stæsjet i. Uansett er det bare trommesettet som tar noe særlig plass, gitarene står pent i et hjørne.

Edit: Skulle nominert Nilo som årets moroklump men det er gjort allerede. :D

Edit2: Sånn ellers er ikke Rock Band og Guitar Hero instrumentsimulasjoner, de er rockestjernesimulasjoner. Jeg har aldri hatt ønske om eller anlegg for å bli en rockestjerne, men spillene lar meg late som når jeg vil og det gir sannsynligvis mer moro for penga enn ekte rockestjerneforsøk gjør. Sånn realistisk sett, altså. Når det er nevnt så er jo ikke trommesettet så veldig langt unna den virkelige avtalen.
 
Greia er at det ikke kreves mye for å ha det gøy med plastgitarene, mens det trengs årevis med slit for å få noen resultater på ekte saker. Når det er sagt er det stusselig med de folka som filmer seg selv spille Dragonforce og annen sinnsyk musikk på høyeste vansklighetsgrad siden det da er opplagt at de har brukt jævlig med tid på det. Da er det bedre å satse på et ekte instrument.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er ikke enig der. Gjennom Brannen Og Flammene er en jævlig stor utfordring spillmessig, på linje medøøøh en perfekt runde Pac-Man, kanskje (hvis du skal dra Full Clear tenker jeg her da). Begge deler krever ukristelige mengder trening og er bare for de hardeste. Eneste forskjellen er at Pac-Man styres med stikke og Guitar Hero spilles med en faksimile av en Gibson. Synes ikke den forskjellen diskvalifiserer Guitar Hero fra å være en gyldig utfordring.
 
Spill er, etter min mening, et kunstmedium, og de beste spillene er dermed dem som prøver å uttrykke noe; ha en annen mening enn å kun drepe din tid. Tar man altså opp min spillfilosofi så er de meningsløse refleksorgiene Rock Band og Guitar Hero skrekkeksemplene, og sidestilles i mine øyne med onani, og selvmord. Eksempel på spill som får det til er Final Fantasy Sju som er en tydelig representasjon av en manns følelser og sinne i forhold til hans mors død, Passage og Hotel Dusk. ICO og Bioshock er kitsch, hvis noen lurer, og Metal Gear Solid-serien havner et sted midt i mellom sammen med Shakespear-san.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Gratulerer med å ha oppdaget pigscene.com'a.
 
Det beste hadde jo vært å kobla opp ekte utstyr, som man kjøpte selv (f.eks en El-gitar) til konsollen. Så kunne gutta bak alle disse spillene fokusere på hvordan de kan gjøre oss bedre, istedet for å selge plastikk.

Og for de som bare vil "sløse" tiden sin med å trene på noe som de tror de er god på, men allikevel ikke er, JAVEL værsegod!

Edit: Yeti du veit jeg elsker hårene dine :elsk:
 
Jeg kjente faktisk ikke til pigscene.com før du, Yetipants, nevnte linken nå, bare så det er klart. Minner meg litt om hvordan jeg selv oppdaget de fleste filosofiske konseptene på egenhånd før jeg leste om dem og fant ut andre allerede hadde tenkt det samme og blitt skrevet inn i historien for det, og plottet ut «Sult» en dag jeg vandret rundt i Sentrum i sulten tilstand, før det slo meg at allerede var gjort. Jeg planla også å skrive noe i duren av «À la recherche du temps perdu» før jeg i min senere tid oppdaget at noen allerede hadde gjort det; samme med «stream of consciousnes»-biten i «Ulysses». Jeg ser frem til den dagen min tenkekapasitet overgår samtiden, og jeg kommer frem til en hittil ufunnet skatt, og blir husket så lenge mennesket er, mens dere andre, her - og spesielt Yetipants, allerede blir redusert til ansiktsløse navn ved deres barnebarn.



EDIT:
Når får jeg forresten min signatur tilbake? Jeg ønsker nemlig å sitere Shadar som prater om post-konstruksjonisme og reduksjonisme.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Akkurat den signaturfrynsegoden har du klart å drite deg vekk fra, kompis. Og jeg venter i spenning på den neste store norske romanen fra din hvasse penn. Blir det et nådeløst oppgjør med samtidens kjønnsroller på sjekkemarkedet, en oversmart corporate novel eller krim, mon tro?
 
Hva med en politisk satire som bruker dyr i stedet for mennesker i rollene? Slik at man virkelig kan få distansen som trenges for å oppnå ny innsikt om vår virkelighetsforståelse?