Hva spiller du for tiden?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn tips så er det samme kanin som spiller basket i WL2 og fotball i WL3. :p
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Har ikke mye kjærlighet for basket-kenguruen heller! :argh:
Kenguru! Her er vi igjen! Vi speller basket, ja så menn! Kenguru, her er vi igjen! Vi speller basket, ja så menn!

Jeg er anton!
Jeg er arne!
JE'R KEVVIN!
Jeg er junior!

JGHDASJGHJ DREP MEG
 
Aight, da var PS3 i hus og jeg har siden fredag brukt mesteparten av tiden min på den sorte kolossen. Det første jeg la merke til var hvor stille maskinen var. For en som sitter ca. 1 meter ifra 360en når han spiller så var dette rene himmelen!

Flower ble det første spillet jeg runda, som ikke er så rart da det knapt varer over én time, som reflekteres i prisen som var 60 kr eller noe. Det er laget av samme folkene som mekka Flow tilbake i tiden med flere likheter hvor den mest åpenbare er at spillet styres med én knapp og ved å snu og vende på kontrolleren. Målet er å styre vinden og plukke opp kronblar og.... se hva som skjer. Det er først og fremst en audiovisuell opplevelse med herlig fargespill, deilig lyddesign og en utrolig chill stemning. Spill det med kjæresten for bonuspoeng! Om du er i tvil om det er din greie så vil nok fem minutter med youtube-klipp svare på det. Jeg likte det veldig godt og ønsker nå at dette spillet var skjermspareren min :)

Så var det på tide med Metal Gear Solid 4. Jeg var ikke helt sikker på hvilke forventninger jeg hadde da jeg gikk inn i det, da jeg hadde hørt at spillet det liknet mest på i serien var Sons of Liberty. Jeg endte sllikevel opp med å like spillet veldig godt. Historien var til tider et forbanna møl, men i det minste underholdende. Det var visse deler som var 100% woot-bare og all idotien blir egentlig bare morsomt med tanke på hvor skyhøye produksjonskostnader som ligger bak mye av det :ler: Det skal dog sies at Snake Eater fortsatt er favoritten historie- og settingsmessig. Det fant en mye finere ballanse og var både mer spennende og interesant. Men selve spillet i MGS4 har jeg veldig lite å utsette på. Spillet gir en utrolig mange leketøy å eksprimentere med og det var generelt sett veldig gøy å bare leke seg. Jeg fant massevis av forskjellige framgangsmåter som alle hadde sine fordeler og ulemper og det er deilig å se at så mange mekanikker faktisk alle er brukbare. Bossene er fortsatt noen av de absolutt beste jeg har prøvd og spillet hadde en god lengde med veldig få dødpunkter. Men selv om jeg likte akt 3, 4 og 5 så er det liten tvil om at stilen akt 1 og 2 kjører er den serien gjør best, så det var veldig synd at de aldri gikk tilbake til den, til tross for at jeg absolutt er for variasjon.

Etter dette lastet jeg ned Noby Noby Boy. Det bør du óg gjøre.

Det siste spillet jeg har gitt nok tid til å si noe om er Street Fighter 4. Det er... vanskelig, og det er så opplagt som det blir at jeg suger hardt i det. Det er allikevel veldig arti, spesielt online. Jeg har alltid vært en Soul Calibur-gutt, men etter tre spill i den serien som var praktisk talt identiske så er det kanskje på tide med noe nytt? Dette virker lovende (liker det mye mye bedre enn Tekken ihvertfall), men det irriterer meg litt hvor vanskelig det er å gjøre enkelte moves med den PS3-kontrollen. En annen veldig frustrerende ting er hvor vanskelig det er å finne folk online som har god connection. Spiller alle på nettet via. trådløst eller noe? Er uansett veldig gira på å få spilt det en del, så alle som har spillet må legge til "Pedrohn" i vennelisten :)

Jeg har foreløpig veldig gode inntrykk av konsollen. Den har allerede gitt meg fire veldig gode spillopplevelser og i morra blir det Little Big Planet! Hvis folket vil anbefale noen spill som jeg har gått glipp av så setter jeg stor pris på det. Resistance 1 og 2 samt Killzone frister dog ikke så mye, bare så det er sagt. Bortsett fra det; fyr løs!
 
Ninja Gaiden Sigma er et flott spill. Som jeg forstår er det tredje versjonen av Ninja Gaiden spillet. Det er dog første ninja gaiden spillet jeg har spilt, så jeg vet ikke hvordan det er i forhold til Ninja Gaiden og Ninja Gaiden Black. Ikke bli skremt av vanskelighetsgraden mange snakker om. At spillet er så vanskelig er løgn, dersom du spiller normal i allefall. Men, spillet er timesvis med blodig, akrobatisk ninja action!! Bortsett fra de gangene spillet tvinger deg til å spille med Rachel:mad:
 
Hva kan man si om Warhammer 40.000 Dawn of War 2 a? Jeg har ihvertfall for det meste holdt meg til kampanjen og den er jævla artig. Dette er i praksis et rollespill med fokus på en komandant og kumpanene hans som spesialiserer seg og soldatene sine på vanlige Space Marine greier. Tingen er at man har ekstremt få folk, rundt 11 så kampene er mye mer intime og avgjort av heltene. Disse har masse skills og man får styre med XP og utstyret deres.
Så får man velge blant forskjellige oppdrag hvor man som oftest skal ta over noe viktig på kartet og utslette fiendens general. All basebygging og makromanaging fra andre RTSer er fjerna så man skal bare komme seg fra A til B og overleve. Noen ganger forsvarer man noe ved A, men det varer ikke lenge.
Multiplayerbiten kommer jeg ikke til å røre mer enn å kjøre noen kamper mot AIen siden hjernen min ikke fungerer i sånne spill. I praksis er det likt SP hvor man kun har en liten permanent utpost, ytterst få soldater og hele fokuset er på å holde seg ute i felten og ta kontroll over flest strategiske punkter. Hærene i grunnpakka er Space Mariens, Eldar, Orker og Tyranids og det funker forsåvidt greit. Hver av dem kan styres av en av tre helter som hver spesialiserer seg på forskjellige greier. Savner Chaos, men Nids er kjempekoselige. Strategien jeg fant for dem var å zerge med billig dritt til jeg fikk bygd en Carnifex (levende tanks på to bein som spytter plasma og river mekaniske tankser som de var av papir) og ohm nom nomme meg gjennom fiendens linjer.
Er det verdt å plukke opp a? Kampanjen er ihvertfall grom for oss som liker 40k. Den har forøvrig 2 player co-op som sikkert er verdt å teste. Multiplayeren derimot er folk en smule kritiske til. Det er altfor få kart med og hærene har for lite varierte units. Det stort sett bare er fokus på små mans som løper omkring og ikke digre kjøretøy og annet gøy. Uansett helt opplagt at det kommer ad-ons til dette med nye units til samtlige hærer så det blir sikkert mer variasjon.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Kan skrive under på at co-op i Dawn of War II er gromme greier. Når jeg har spilt det har jeg hatt kontroll over kommandanten og en tropp til, enten scout- eller assault-troppen. Merker fort at det blir mye å styre med når jeg går tilbake til å spille alene og må styre alle troppene etter en runde co-op. :D

Har ikke fått spilt MP noe særlig, satser på å kjøre gjennom kampanjen først. For de som merker at kampanjen blir kjedelig eller lett, anbefales en hardere vanskelighetsgrad. Startet på Captain i går, og jeg merket med en gang at jeg måtte ty til mye mer taktisk spilling for å overleve. For ikke å snakke om bossfights. Stygg orc som one-shotter min Force Commander? :argh:
 
Ninja Gaiden Sigma er helt ok. Ikke spesielt vanskelig, men kameravinkelene suger stor tiss.
Har ikke prøvd meg på Master Ninja med Sigma, men prøvd det med Ninja gaiden 2, og hvis du klarer å runde det uten spessielle problemer, er du utrolig dyktig. Jeg døde over 1000 ganger og jeg sleit som en hest, men det gikk.

Noen som vet hvem av disse spillene som er vanskeligest?

Spiller SF4, det er et spill som binder deg ganske mye foran skjermen så enkelt og greit ett veldig godt spill. Killzone 2 skal testes snart.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Strategien jeg fant for dem var å zerge med billig dritt til jeg fikk bygd en Carnifex
åmg nuuuuuuuub.
Tyranids er en ganske interresant rase med hvordan synapsene funker. Problemet er at dem har ikke giddet å beskrive dem noen plass i spillet med unntak av et par loading protips og slikt.
 
Sjefta, jeg harke spilt Nids siden første revisjonen i tredje utgave av reglene. Da drev de ikke med dill som synapser og fermoner og var bare OHM NOM NOM. :edderkopp:

Også fikk jeg endelig karra meg til å kjøre Daggerfall på DOSbox og det funker. Like jævla uoversiktlig og rotete som alltid, men det er gloriøst. Og koselig at de faktisk patcha inn orntlig mouselook og keyboardkontroll flere år senere sånn at det faktisk er opp mot Morrowind i spillbarhet. Halt!
 
Har ikke prøvd meg på Master Ninja med Sigma, men prøvd det med Ninja gaiden 2, og hvis du klarer å runde det uten spessielle problemer, er du utrolig dyktig. Jeg døde over 1000 ganger og jeg sleit som en hest, men det gikk.

Noen som vet hvem av disse spillene som er vanskeligest?

Spiller SF4, det er et spill som binder deg ganske mye foran skjermen så enkelt og greit ett veldig godt spill. Killzone 2 skal testes snart.

Når jeg sa at sigma ikke var vanskelig vil jeg understreke at jeg snakket om normal vanskelighetsgrad. På normal vanskelighetsgrad var det ikke noe stress. Det du snakker om er ikke for vanlig dødelige som meg lyon;)
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Spiller Rhythm Tengoku Gold på DS (Takk for tipset, Yetipants). Jeg skal være så ærlig, at jeg inrømmer at jeg måtte google hvordan man kommer seg forbi startskjermen, men etter det så var det pür spillglede og mestringsfølelse. Jeg liker spesielt at det er så utrolig lite slingringsmonn i spillet. Man er ille ute hvis man ikke er 100% nøyaktig i hva man foretar seg. Har også vært litt borti Metal Slug 7 til DS. Virker gøy, men har ikke fått tid til å sette meg skikkelig inn i det enda.

Spiller også en del på iphone, som er en plattform som stadig er i forbedring. Der er mye grums enda, men det kommer stadig nye, morsomme spill. Et eksempel på dette er Topple, som kan minne vagt om tetris, men med mer preg av fysikk-elementer. Veldig gøy. I tillegg så er skijump deluxe ute ^^

Dead Space spiller jeg sporadisk på grunn av manglende tid, men kunne ønske jeg kunne virkelig sette meg ned en dag å spille gjennom greia, fordi det har virkelig vært imponerende hittil. Kontrollen er nydelig og "tighte", og det er tydelig at produksjonsverdiene har vært høye. Liker også at våpnene har en slags kontekstuell relevans, og at det ikke bare er typiske konvensjonelle våpen. Ripperen er et godt eksempel på det. Akkurat passe skummelt er det også.
 

Javi

elsker dette landet
Spilte akkurat gjennom Flower og koste meg med det:elsk:
Hvis du er litt stresset og trenger noe å slappe av med, er dette spillet. Det er veldig koslig å være vinden, jeg endte opp med med å bare fly rundt omkring når jeg egentlig var ferdig med banen. Grafikken er veldig fin å se på, spesielt måten landskapet rundt deg forandres på etterhvert som du får blomster til å blomstre. Anbefales:D
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Sier meg enig der, Flower er rett og slett bare avslappende og moro. Dessuten er det fullstendig hypnotisk å se på, satt og spilte det med tilskuere (i stedet for å være høflig vert og lage dem middag), og de satt bare og så på i sikkert en time. :p
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Jeg kjøpte Far Cry 2 til PC før vinterferien. Helt greit spill egentlig. Finfin grafikk, det beste jeg har spilt før. Flammene er skremmende bra, og granater gir deg den krigsfilmfølelsen.
Realismen er gøy på starten. Våpen låser seg hvis du fant det i en sølepytt eller du har brukt det litt for ofte. Noen ganger er det "åhåhå, der låste den seg gitt. Jaja, skulle kanskje ikke svømt rundt med den", andre ganger er det "FOR FAEN I HELVETE SKYT DIN JÆVLA PIKK". Asses the situation.
Sår kan også bli leget raskt ved bruk av en tang, kniv eller en bunt fyrstikker. Fin idè, men det blir bare teit når du har et par hakk røde strekker liv igjen da du fjerner kula fra låret og da plutselig er alt bra igjen og du får fullt liv. Men heller det enn at de ræva franske skuespillerene som mener at de er vennene din skal komme å redde deg. De suger.
Gameplayet generelt er bra. Masse mannevåpen å velge mellom, alt fra machete til rocket launcher. Det gøyeste er å leke med sprengstoff ettersom det bare ser så sinnsykt bra ut.

Det som irriterer er at alt tar så tid. Oppdrag på andre siden av banen gjør at man enten på ta en jeep og kjøre i et kvarter gjennom en jungel med forbanna nigger som hater deg for the sake of it, eller så må man løpe til et bussstop, ta en buss (som gjør at det må loade), og så løpe til stedet som helt sikkert ikke engang er i nærheten av busstoppet. Når du endelig er framme etter å ha løpt i ti minutter, kanskje mer på grunn av de satans niggerne, så er det eneste du behøver å gjøre å kaste et par granater og fyre av noen sniperskudd før du er ferdig. Og så tilbake til busstoppet å kjøre tilbake og hente et nytt oppdrag som helst sikkert er litt nedenfor der du er nå, men det vet du ikke. Mobiltelefoner kunne ha blitt brukt brukt, men de er bare for mission briefing.

Alt i alt et over middels spill. Har en multiplayerdel og en map-creator, men har ikke tatt meg tid til å prøve det.
 
Jeg kjøpte Far Cry 2 til PC før vinterferien. Helt greit spill egentlig. Finfin grafikk, det beste jeg har spilt før. Flammene er skremmende bra, og granater gir deg den krigsfilmfølelsen.
Realismen er gøy på starten. Våpen låser seg hvis du fant det i en sølepytt eller du har brukt det litt for ofte. Noen ganger er det "åhåhå, der låste den seg gitt. Jaja, skulle kanskje ikke svømt rundt med den", andre ganger er det "FOR FAEN I HELVETE SKYT DIN JÆVLA PIKK". Asses the situation.
Sår kan også bli leget raskt ved bruk av en tang, kniv eller en bunt fyrstikker. Fin idè, men det blir bare teit når du har et par hakk røde strekker liv igjen da du fjerner kula fra låret og da plutselig er alt bra igjen og du får fullt liv. Men heller det enn at de ræva franske skuespillerene som mener at de er vennene din skal komme å redde deg. De suger.
Gameplayet generelt er bra. Masse mannevåpen å velge mellom, alt fra machete til rocket launcher. Det gøyeste er å leke med sprengstoff ettersom det bare ser så sinnsykt bra ut.

Det som irriterer er at alt tar så tid. Oppdrag på andre siden av banen gjør at man enten på ta en jeep og kjøre i et kvarter gjennom en jungel med forbanna **** som hater deg for the sake of it, eller så må man løpe til et bussstop, ta en buss (som gjør at det må loade), og så løpe til stedet som helt sikkert ikke engang er i nærheten av busstoppet. Når du endelig er framme etter å ha løpt i ti minutter, kanskje mer på grunn av de satans ****, så er det eneste du behøver å gjøre å kaste et par granater og fyre av noen sniperskudd før du er ferdig. Og så tilbake til busstoppet å kjøre tilbake og hente et nytt oppdrag som helst sikkert er litt nedenfor der du er nå, men det vet du ikke. Mobiltelefoner kunne ha blitt brukt brukt, men de er bare for mission briefing.

Alt i alt et over middels spill. Har en multiplayerdel og en map-creator, men har ikke tatt meg tid til å prøve det.
Er du rassist? eller liker du bare å kødde med slikt?

Enig i det du skriver om spillet:)