Hva spiller du for tiden?

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Gamecube-versjonen hadde mye rusk ja, husker godt den enorme hakkingen som møter deg hver gang du entrer South Clock Town etter å ha hoppet tilbake i tid, og jeg har enda ikke tilgitt den gangen spillet frøs på den siste dagen >_<

MEN: Majora's Mask fungerer perfekt på Wii. God framerate, ingen frysing. Litt hakk i musikken når du går inn og ut av et område, men hvem bryr seg? Og jeg spiller spillet fra SD-kortet, måvite.

Tja, nå har jeg rundet det tredje tempelet og sitter på hele 12 masker etter å ha utforsket Termina. Har enda tilgode å finne opplysninger om Kafei, og jeg har enda ikke fått kikket inn i den mystiske døren i Laundry Pool (en genistrek å sette opp en slik dør så lett tilgjengelig, men likevel utilgjengelig. De peker nese av meg). Tror mitt neste prosjekt skal bli å få fatt i froskemasken så jeg kan forhøre frosken, men jeg vet ikke hvordan. Og jeg har lovet meg selv å holde meg unna internettguider. Ai ai, det er frustrerende :elsk:
 
Må nesten kjøpe meg dette på nytt. Hata tidsmekanikken når det kom ut, men får se om det er litt bedre nå som jeg forstår systemet.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Majora's Mask hadde vært kult pga. alt dere sier, om ikke dungeonene var uinspirerte og grisekjedelige (minus steintemplet), og sluttbossen var total kuk. Jeg vet at dungeonene skal være små og enkle for å passe med dne dårlige tida, men da burde det vært flere.

Uansett, av alle dungeonene utenom steintempelet, så var det ikke én som toppa Ocarina sine.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Til gjengjeld har ikke Majora's Mask verken Jabu-Jabu's Belly, Spirit Temple eller faens nigger-Water Temple som alle var hat i digital form.

Fortsatt ikke spilt ferdig Majora's Mask, så jeg får gjøre det en gang snart. Har Zelda Collector's Edition og greier, så det burde jo være grei skuring; spesielt siden jeg var på snøtempelet da jeg slo av sist. Ække så mye igjen da, vel?
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Kommer an på hvilken rekekfølge du tar templa, det :p

Jeg synes vanntempelet var herlig vanskelig med en kul boss, men er enig i at jabu jabu var grusom. Spirit Temple var litt meh tidvis, men til gjengjeld var bongotrommebossen sykt genial.


In other news naila jeg Requiem idag, etter syvhundre forsøk. Faen så vanskelig det er å gå løs på ti vakter med bare helt downgrada silverballers og littebitt for langt til nærmeste dekke. Nå må jeg finne ut av de hemmelige achievementene.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mente da jeg hadde bruk for dill jeg fikk i de forrige templene for å komme meg til snøgreia? Samma det. Uansett så er Snowpeak eller hva det heter det tredje jeg har prøvd meg på; har vært i sumpen og i skauen allerede.
 
Snøtempelet er nummer to av fire så du er ca. halveis i hovedoppdraget. Majoras Mask sin styrke ligger som påpekt dog ikke i tempelene, men verdenen, historien og alle sideoppdragene rundt dem. Hvis man ikke gidder å engasjere seg i alle sidehistoriene og hvordan dine handlinger kan påvirke dem før du evt. velger å redde verdenen fra dommedag så mister man de beste sidene av spillet.

Ellers så likte jeg vanntempelet, men ser hvordan det kan ha vært veldig kjipt nå i litt senere tid da en fellesnevner for N64-Zeldaene er at alt skjer liksom veldig mye tregere enn i de nyere spillene. Det at man måtte styre vannivået var jo i seg selv en veldig kul idé, men det tar bare så utrolig lang tid å utføre det.

Og Bongotromme-bossen var i Shadow Temple, btw :eek:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Oops. Mente Shadow Temple, ja. :p
 
Det er dere, dere spiller Red Faction Gorilla demoen på 360 eller PS3 som blir sluppet til alle i dag.
Jeg derimot skal starte på Disgaea 3. :ermm:
 
Jeg ble igår ferdig med champain på Killzone 2, litt små frustrerende siste boss må jeg si, men jeg klarte like vel trophyen: Kill Radec within 20 min:)

Men jeg ser meg ikke helt ferdig med Killzone fordiom, fordi online delen er veldig sterk. Kommer nok til å spille dette en sund fram i tid (så da veit dere det :p) Ellers så spiller jeg også Shadow of the Colossus. Har nå 5 kjemper igjen. Dette er ett fantastisk herlig spill. Det eneste er at jeg spiller det på PS3, og de cut-scenesa hvor det blir fortalt hvor den neste "befinner" seg har delay på lyden. Dette er litt frystrerende, men det funker. (satser på at det ikke blir sånn på slutten)

Skal forøvrig nå spille RE5 co-op:D
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Killzone 2 online er det spillet jeg for tiden hopper inn i når jeg har litt tid til overs. På vei til å bli kaptein, så jeg har låst opp alle våpen for menige soldater, men liker likevel best den gode gamle kamprifla du starter med. (Mye som i mitt forrige onlinespill for kjappe runder, nemlig CoD4, egentlig.) Siden jeg liker det våpenet best har jeg stort sett kjørt på som Medic, og nå har jeg altså unlocket muligheten til å dele ut helsepakker. Jeg føler meg som en skikkelig god samaritan der jeg henger rett bak frontlinjen og gjenoppliver og healer mine lagkamerater mens jeg fra tid til annen countersniper bad guys med rifla mi. ^^

Counter-sniping er forøvrig noe av det jeg liker best i onlinespill helt siden det første Call of Duty. Folk får så utrolig tunnelsyn når de skal prøve å være kule og snipe, enten det er med sniper rifle eller mer ordinære rifler. Hvis man er litt rask på avtrekkeren og beveger seg fra sted til sted, får man gleden av å få kills uten videre risiko for egen person samtidig som man ødelegger andres drømmer om å være de kuleste på slagmarken. Den største risikoen er egentlig at man går tom for ammo og dermed må ut i faresonen med pistol for å skaffe mer.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Jeg har ikke unlocked sniper online ennå, men er den like jævlig å bruke som på single-playeren? At når du beveger kontrollen, så hopper sikta opp og ned? I så fall: :(
 
D

Deleted member 91

Gjest
Ånei?! Babby må anstrenge seg litt for å kunne bruke 1-shot-kill-rifla?! Så grusomt da du.

CyberK: What up, medic-buddy? Helsepakkene er dritpimp, selv om jeg godt syns de kunne gjort dem enda litt tydeligere å se. Om du anstrenger deg så ser du at de glinser litt, men det er ganske vanskelig å få med seg når du scrambler rundt i sort/hvitt etter å ha blitt skutt istykker, og fargepaletten i Killzone er allerede ganske begrensa. Men ja, medic i Killzone eier, det er litt som å være pappa til en flokk tilbakestående unger. Uff da falt du litt og fikk skrubbsår du da, her ta litt helse da vettu jajaja det ordner seg vettu.

Har imidlertidig lagt Killzone ganske godt på hylla. Endelig fått 360en tilbake fra reperasjonslimbo, så da feira jeg med å bryte ut CoD4 igjen som egentlig er et overlegent spill på de fleste områder. Bestemte meg for å teste ut noen av bretta på Veteran, egentlig mer ut av kjedsomhet enn noe annet, og fy fan som det kan eie. Det er så latterlig dritvanskelig at det blir jævla moro på en masochistisk måte, selv om jeg tok en pause når jeg dro i land Mile High Club på Veteran.

Spiller litt Skate 2 også, bare fordi det spillet er det ultimate "ingenting-å-gjøre-kan-vel-skru-på-xboxen-da-vel-se-hva-som-står-i"-spillet, spesielt med det nye DLC-et som faktisk ikke er så grusomt: 400 Morrodollar gir deg de desidert tre feteste områdene fra det første spillet finpussa og justert for Skate 2, så det herjer. Også kjøpte jeg Out Run 2 på XBLA selvfølgelig, fordi det er pimp og jeg er pimp.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Jeg gikk gjennom CoD4 på veteran. Aldri igjen. Har aldri hatet meg selv mer enn da jeg gjorde det.
 
Forsøkte meg på det, men synes ikke det var noe gøy i det heletatt. Jeg har selvsagt ingenting imot ekstreme vanskelighetsgrader, men det føltes alt for tilfeldig pga. de mange seksjonene som er granathelvete fra ende til annen.

Incidentally så er det CoD4 multiplayer det går i for tiden her også. Har prestiga 2 ganger og er på level 49 nå. Har nylig oppdaget at det faktisk finnes modes annet enn Team Deathmatch som også er jævla gøy, så har blitt masse search and destroy som må sies å være CS uten idiotisk sikting. Det eier. Men er det noen andre som har merka at det ahr blitt utrolig masse cheating i det siste? Mer som akkurat i dag? Først så spilte jeg mot noe som må ha vært en bot som ikke kunne drepes, for så å se en hel masse folk som flyr og tåler sinnsykt mye senere utover dagen.. Har prøvd å søke det opp, men har ikke funnet noen andre som nevner det :/
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Etter cirka en måned er jeg nå på sistebossen i Henry Hatsworth in the Puzzling Adventure. Hadde ærlig talt ikke tippa jeg skulle holde ut så lenge, men her er jeg altså. Kan nevne at puslegreia virker veldig fresk og fin i farta etter en stund, før det synker inn at spillet bare er skikkelig dårlig balansert.

For å utdype: Plattformspillet har alt på stell. Masse forskjellige knep og angrep som låses opp etter hvert, mye dill du kan oppgradere for å slakte fiender på nye måter, drøssevis med hemmeligheter og ting å utforske. Det er bare det at det er så jævla vanskelig. Som i, på ett enkelt brett skrelte jeg gjennom femten liv. Noen av bossene brukte jeg ti liv pluss flere continues på. Og hvorfor? Jo, fordi spillet er skikkelig utilgivende, og når du sliter er det meninga du skal pusle litt for å bygge deg opp igjen. Når du pusler så får du superpoeng, og når supermåleren fylles opp blir du unge Henry Hatsworth med mer liv og mer sus i serken på angrepene. Hvis du pusler og får poeng etter at du har brukt spesialvåpen men før de treffer, oppgraderer du skuddene gjennom maks tre styrkenivåer. Med andre ord skal du finne fiender, skyte på dem, avbryte spillet for å pusle litt (plattforminga pauser mens du pusler), oppgradere skudd, lande skuddene, og gjenta til folka dør. Dette er da hele forbanna tida. Kunne fungert greit, og det blir en slags rytme i det etter hvert, men altfor ofte sitter du med lite pusletid (også en ressurs som må samles) og ingen gode brikker å bruke (vanlige brikker gir dritlite superenergi; du trenger fiendebrikker og powerupbrikker for å få skikkelig juice).

Så: Det er vanskelig, og for å kompensere må du pusle. Puslinga er ikke på langt nær så variert og balansert som plattforminga, og dermed blir den skikkelig lite tilfredsstillende mesteparten av tida. Dette kunne vært skikkelig bra, men de har ikke lykkes i det hele tatt med balanseringa. Det finnes noen fiender som gjør spesielle ting med puslebrettet, men de dukker opp tilfeldig og på grunn av at brikkene tusler oppover hele tida må du inn og pusle mellom kamper uten noe annet mål enn å minske brikkehaugen din for at ikke fiendebrikkene skal vekkes til live igjen. Synd.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Holder for tiden på med Rythm Heaven. Har burna gjennom de første banene og sett credits. Hittil har jeg dette og si om spillet.

Veldig morsomt til tider, men andre ganger er det helt horevanskelig. fy faen. Spillet er utilgivelig dritt for å få perfect på noen baner. Du vet at du trykker riktig, men et nanosekunds feiltrykking gjør at spillet sier.. FAIL!

faen. Har kanskje ikke sagt så mye om spillet ennå og det behøver jeg egentlig ikke heller. Jeg kan heller la spillet svare for seg.

:D <-- de to første banene i rythm heaven. gameplayvideo med andre ord. Vel verdt spenna. :D
 
Spiller And Yet It Moves på datapesen, og det er ganske moro, bare synd det er så jævlig buggy (iallfall her, Steam-utgaven. Den låser seg hver gang jeg klarer et brett, så jeg må starte spillet på nytt for å fortsette). Det er et plattformspill hvor greia er at du kan vippe på brettet og dermed snu gravitasjonen, samtidig som figuren din beholder momentet sitt. Det hele er litt halvshabby programmert, så om du hopper vil momentet ditt snus hvis du snur verden 180 grader, fordi hoppingen ikke er basert på samme system som tyngdekraften men bare er en økning i Y-posisjonen til avataren. Litt slurvete, men underholdende og ikke minst unikt utseende spill. Ser ut som en tsjekkisk barne-TV-collage, og det er kult.

Spiller Disgaea DS, og på tross av et litt negert førsteinntrykk (sløv framerate, veldig tett kamera) har jeg falt for det igjen (fordi det er kart på toppskjermen og man kan zoome ut kameraet). Det er det perfekte sengespill, bortsett fra at man gjerne blir liggende i tre timer og spille istedet for de 45 minuttene man hadde til rådighet. Fukkn awsum, særlig nå som jeg har spilt flere av spillene i serien og dermed kommer rett inn i systemene. Jeg merker at Disgaea 3 har mye, mye bedre level design og skill progression-systemer, og at brukergrensesnittene har blitt hakket hvassere i løpet av åra, men det er stadig good shit. Anbefales til alle.

Castlevania: Order of Ecclesia er enda penere enn de foregående spillene, og akkurat like perfekt presentert. Iløpet av den første halvtimen fikk jeg servert et kortfattet og enkelt plot, lært alt jeg trenger å vite for å spille spillet, blitt introdusert til noen av puzzle-mekanikkene, drept en boss og fått mine første tre våpen. Det er ikke et kjedelig øyeblikk, og det er en fryd å se hva Konami klarer å gjøre med 2D på DS.

På PSP-en har det gått mest i Prinny: Can I Really Be the Hero? som er et old-skool plattformspill av den hensynsløse sorten. Prinny skal mekke dessert til Etna, og blir nødt til å traversere mengder med vanskelige plattformpuslespill. Spillet er egentlig ikke så jævlig steike ballevanskelig hvis du bare spiller det for å klare det, men hvis målet ditt er å faktisk spille slik det er ment å spilles, med rumpeklaskekombosystem, nennsom dobbelhopping og perfekte runs, så er det ganske fuckings vrient. Likevel har jeg ikke blitt særlig sint på det, fordi det alltid er jeg som driter meg ut heller enn spillet som tar meg i toern. Liker det godt, gleder meg til å spille videre.

Til slutt driver jeg og pirker borti Abe's Odyssey, som fortsatt holder seg. Det er kanskje litt vel knappe marginer på noen av gåtene med tidsfrist, men ellers er det fortsatt skikkelig morsomt og velkarakteriserte saker. Det har til og med holdt seg bedre rent visuelt enn omtrent noe annet spill fra midten av nittitallet. Fabulous shit, ufattelig at ikke Oddworld Inhabitants tok over verden.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
Nicholas: Er Outrun noe tess som singelplayer? Eller er det bare online det går i?

Ellers har jeg plukka fram Final Fantasy VII igjen, for å se om det er noe tess nå som jeg er blitt voksen. Vet dere hva? DET EIER SÅ JÆVLIG!

Planen er å spille gjennom VIII og IX også, i løpet av sommeren.