Hva spiller du for tiden?

For en tilfeldighet, jeg sitter med Baldurs Gate 2 for tiden.

Jeg og noen venner prøvde å LAN'e nå forrige helg, som i typisk stil endte i katastrofe. Vi prøvde først Baldurs Gate, men han ene fikk bluescreen hele tida som av en eller annen grunn fikk oss andre til å miste tilkobling til hverandre. Etter at han hadde reformatert dro vi igang med Heroes 4, som var en massiv nostalgiabombe for alle involvert og et sabla bra spill nå som vi ikke er 10 år gamle lengre og faktisk leser beskrivelsene. Men selvfølgelig ble det ikke noe av fordi som alle sm har LAN'a vet så er det alltid en kar som ikke klarer å koble seg til resten av ytterst mistenkelige årsaker. Standardløsningen med Hamachi og ethernet kabler direkte inn i routeren fungerte heller ikke. Sprøtt!
Så til slutt fant vi ut at vi simpelten ikke hadde nok tid igjen av kvelden til å kjøre i gang med en lang RPG session, så vi dro fram Starcraft som vi alle suger på og gikk heller over til co-op Serious Sam istedet.

Så nå sitter jeg altså og kjører igjennom Baldurs Gate 2 for første gang og koser meg med det. Man merker at spillet er gammalt på grunn av veldig datert menydesign (kan ikke se THAC0 rolls i inventory menyen f.eks...). Jeg har et litt sprikent kunnskapsnivå i D20 så jeg har gått igjennom tre karakterer med katastrofale builds, så jeg er fremdeles i den første dungeonen. Min nyeste kreasjon er en Dwarf Fighter, men jeg merker at jeg har driti meg ut igjen ved å putte alle proficiency poengene mine inn i Styles istedet for spesialiserte våpen. Hjelper ikke en dritt å kunne Dual Wielde som en gærning når du ikke treffer en dritt med en hånd uansett...
Så dere veteraner, burde jeg gå vidre med dette eller starte en ny? Og hvis dere kan foreslå en bra klasse eller build så hadde det vært cool't. Vurderer sorcerer, men gruppen mangler sårt en fighter i starten...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er det noe som er sikkert, så er det at du får plukka opp en skokk med fightere etterhvert. Jeg synes det er kult å spille som Sorcerer eller Rogue eller noe sånt, velg det du har lyst til. Men ja, lurt å få kjørt opp litt proficiencies før du begynner med combat styles for eksempel, slik du skrev. :p
 
Det... Hørtes ikke logisk ut?

Eller vent. Kensai er mongo klikka på våpenbruk, men kan ikke bruke rustning iirc. Så hvis du kjører one hand style for å kompensere for mangel av AC, og i tillegg stacker Stoneskin, Mage Armor og en Minor Globe of Invunerability... For ikke å glemme Strength og Haste... Herre jesus.
 
Sorcerer er min favoritt, men den er altfor bra. Monk mener jeg å huske jeg koste meg en del med. Ellers har vi jo Inquisitor (selv om du får en sær NPC som er det samme). Cleric som dualer til Ranger på lvl rundt 10?(husker ikke helt nøyaktig når det var best), er noe av det artigere å være. (Uten å være like broken som Kensai/Mage). Antar du har Throne of Bhaal. Hvis ikke bør du skaffe det asap.

EDIT: Ang. proficiency: Det kan være en idé å finne ut av hva slags våpen det finnes mange av i spillet (hint: long sword), så man ikke bruker alt av sånt på f.eks halberd.(Riktignok finnes det et par bra, men det vil være kjipt brorparten av spillet)

EDIT: Jeg vurderer å starte opp en runde med BG-triologien igjen. Noen som har noen erfaring med hvordan det funker på Vista (evt. Win7)?
 
Jeg gjetter at Longsword og Dagger proficiency med Dual Wield Style er the shit.

To av de jeg spilte med hadde Vista og det fungerte helt fint.
 
Så det var ikke noen av vistafolka som fikk blåskjerm?

En gang spilte jeg igjennom med en som brukte dagger/longsword, men endte opp med å bruke 2x longsword, rett og slett fordi omtrent ingen daggere kan måle seg med abilities til flere longsword man finner overalt.

EDIT: For tiden spiller jeg Phoenix Wright-spillene og Final Fantasy IV på DS. :)
 
Han hadde Vista ja, men bluescreen var urelatert til BG2.

Jeg tenkte forsåvidt på dagger i offhand fordi den angriper mye raskere, og derfor motvirker den reduserte treffsjansen man får når man dual wielder.
 
Speed factor sier bare noe om hvor tidlig i runden angrepet kommer, ikke hvor ofte man får angrepet med våpenet. Med andre ord vil ikke en dagger gjøre noen forskjell der. (I fare for å bli BG-tråden. XD).
 
spiller far cry 2, awesome frihetsfølelse å lage egne maps. Til nå bruker jeg to-tre timer på å forme fjell, hauger, sletter og kystlinjer samt å plassere ut trær. Det er som meditasjon å snu på trær, plassere XXL rocks i formasjoner og få det til å se litt realistisk ut.

Har enda til gode å fullføre et map.
 
(blir BG tråden) Fett, da lyver manualen. Den sier nemlig at at x attack rate er x/10'nde del av en runde. Ergo 5 i attack rate er to angrep i runden.
Men hvis det er som du sier, blir ikke xDy alfa omega når det komer til våpen? Hvorfor ta en dagger eller shortsword over et longsword, eller en battle axe for den saks skyld?
 
Dessverre er manualen ganske full av feil, da spesielt i spell descriptions. Speedfactor får samme rolle som casting speed, dvs. hvor stor del av en 6-sekunders runde det tar før angrepet faktisk skjer. Fordelen med en lav speedfactor kan være at du dreper fiender før de rekker å slå deg tilbake. Av min erfaring (runda spillet sikkert 15 ganger, modda spillet etc) har ikke speedfactor så mye å si. xDy derimot. Men for all del - man skal ikke være helt powergamer heller...

EDIT: Har nå installert BGII på en maskin med widescreen. Noen luringer her som vet en måte å spille det 'fullscreen' uten at skjermen blir dratt ut i sidene? (Virker som den bare har oppløsninger for normalskjerm) Spille i vindu er utelukket. :sukk:
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Du kan tvinge spillet til å rendre i en oppløsning det ikke støtter ved å modifisere shortcut-ikonet. Bare legg til et mellomrom etter siste tegn på target-linja og skriv:
Kode:
+menu 1 +fullscreen 1 +szx 1920 +szy 1200
Endre tallene etter behov.
 
Ingen forskjell dessverre. Mulig det spillet er litt sært der. Er det noen måte jeg kan tvinge selve skjermen til å ikke bruke den ekstra plassen på siden? Er en Acer 3810T maskin :sukk:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Prøvde Planescape Torment litegranne, og det var sannsynligvis noe kompabilitetsjazz som gikk til helvete fordi datamaskinen min døde på seg så snart det dukket opp spell effects, og jeg mener å huske jeg hadde en ett sekunds delay på klikkene mine. Er det en mod eller patch som fikser dette? Jeg lastet bare ned en iso og gasset på.
 
Eh, fant ut at det gjaldt å bare fikle litt med skjermkortet. Var en innstilling man kunne tvinge riktige størrelsesforhold :) PS:T er elsk. Skal definitivt igjennom det på nytt etter BG-runden. Nesten som å lese en god bok.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Uncharted: Drake's Fortune. Morsomt, gøy og deilig på øynene. Det var kanskje kort, men heller det enn at de skal trekke det ut. Dessuten er det masse å unlocke.
 

oma

Village Drunk
Uncharted: Drake's Fortune. Morsomt, gøy og deilig på øynene. Det var kanskje kort, men heller det enn at de skal trekke det ut. Dessuten er det masse å unlocke.
Refresh my memory. Var det ikke bare en ekstra vanskelighetsgrad man kunne unlocke?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
En ekstra vanskelighetsgrad, uendelig ammo, nye våpen, nye skins til Drake og fiendene, bakomfilmer og dokumentarer.