Det er det så absolutt. Og, jeg ædder dere neste gang jeg spiller.
Sånn ellers, jeg spiller Might & Magic: Clash of Heroes på DS-en. Glem at det har en tittel de fleste vil ha trøbbel med å huske selv etter å ha prøvd spillet, for dette er must-buy. Med mindre du virkelig hater high-fantasy, puzzlers og Magic: The Gathering. Kort fortalt så er det Heroes of Might and Magic i en forenklet versjon (du har en helt som ikke deltar i kampen utover å ha en spesiell magisk egenskap og Artifacts som påvirker ting i kampen, du får ressurser rundtom på kartet og i kamp, og det er såvidt jeg har sett ingen capting av byer og ressurser), koblet med en puzzler-hybrid som minner litt om Meteos eller Puzzle League, men bare litt.
Vel. Du får forskjellige typer soldater, og du kan kjøpe elite-soldater noen steder. Vanlige soldater har du en evig forsyning av, elites er begrenset. Så, når det er kamp, stilles fienden opp på toppskjermen, og dine folk på berøringsskjermen. Når det er din tur får du noen få flytt før det er fienden sin tur. Målet er å lage rader med tre like enheter; både lik type og farge. Lager du en vertikal rekke utfører de et angrep etter en bestemt tid (for eksempel etter tre runder), lager du en horisontal rekke blir de en vegg som blokkerer fiender mer effektivt enn enkeltsoldater. Henger du med? Vel, akkurat som i Magic: The Gathering er målet å angripe fienden; fienden oppholder seg bak soldatene. Et angrep mister kraft hvis det står soldater mellom angriperne og fienden. Så... det er da det grunnleggende oppsettet. Og så har du alle de små detaljene i kampsystemet som åpner opp den store taktiske dybden og gjør Clash of Heroes til noe helt spesielt. Du kan fjerne egne soldater fra brettet, dette kan gjøres hvor som helst og koster et flytt. Men hvis du fjerner en soldat, flyttes de bak ham nærmere toppen, og hvis den da utgjør en rekke, får du et ekstra flytt. Og hvis du klarer å matche angrep slik at de er av samme farge og vil bli utført samtidig, skaper du en Link, noe som styrker alle angrepene du linker sammen. Og du kan fusjonere flere angrep ved å lage nye grupper bak et eksisterende angrep. Og det finnes mange forskjellige tropper med forskjellige egenskaper og det er jævla komplekst, og veldig logisk, og det tar tid å lære seg, men det er sinnssykt tilfredsstillende. Spår at dette vil synke som en stein ganske fort på grunn av ræva navn og elendig markedsføring, så jeg foreslår at hvis du har en DS skaffer du deg dette fort som svint. Usannsynlig bra spill. Og det ser helt nydelig ut, med små, utsøkt detaljerte og animerte sprites. Fan-tastisk.
Trailer:
[yt]wccV45fsoJI[/yt]