Hva spiller du for tiden?

Drauden

SGs kollektive lillebror
Fikk endelig (!!!) PS3 Slim i posten, laster ned alt mulig firmware og piss nå. Deretter blir det Red Dead Redemption til jeg dør.

Drauden

SGs kollektive lillebror
På IGN står det at maintencen skal være over, men når jeg prøver å logge inn på brukeren min får jeg Error 80023103. Er det no lurings i Norge?

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Vært masse tull, fikk et sånt kort jeg skulle redeeme og laste ned Joe Danger og shizz og wææææ, ja var en del tull. PSN virker ustabilt, ta tålmodigheten til hjelp.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Problemet er at PSN er like stabilt som en nitti år gammel epileptiker på speilholka i januar akkurat nå. Ser ut som om det vedlikeholdet de gjorde var en innertier av de helt sjeldne.

Jeg har droppet så godt som alt annet av spill i det siste for å spille mer Pokemon. Rundet 120 timer på SoulSilver i går, 25 på Platinum i dag.

Nei vent, jeg bestilte PS1-klassikeren Alundra (som dessverre fikk altfor lite oppmerksomhet i sin tid) på ebay for et par uker siden, og det har jeg kost meg en del med. Jeg vil si at det er bedre enn alle 2D-Zeldassssss. Nærmer meg slutten nå, mangler bare et par "templer" før aller siste stortempel.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Alundra! Jeg byttet til meg det fra Agahnim på forumet men jeg prøvde det aldri. :( Og siden det er PAL har jeg nå ingen maskin å spille det på.

Hva med å poppe inn disken i komputeren og spille det på emulator? Etter min mening det beste spillet på PS1, det er også latterlig vanskelig til tider som bare er et pluss.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
THINARAN FÅ KJØPE DET!

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg kjøpte en sånn Alien Breed Impact dobbelpakke til meg og ei kameratinne som vi spilte i coop. Selv om det høres rimelig harry ut at man kan ikke spille kampanjen i coop men kun 3 spesifikke kart, så er det egentlig helt kurant og det lager sans med måten coop-karta er forskjellige fra kampanjen. I enspiller så erre mer keycards og personal logs og slikt dill, mens i coop handler det mye mer om survival: rasjonere ammo, dele på roller, planlegge oppgraderinger, slike ting.
Hvert kart tar sikka 40 minutter fra start til slutt, og dem er akkurat vanskelige nok til å føle at man gjør framskritt. Tok oss 3-4 forsøk per kart (og ja, du blir sparka helt tilbake til starten hvis begge dævver).

Er det noe å klage over så er det kjedelige eliens og få våpen og oppgraderinger. Hvert våpen har kun 3 oppgraderinger - skade, skytefart, ladeomfart - og sistnevnte er allerede så rask at det er null poeng i å investere i mer.

Zelda Spirit Tracks. Platekompaniet hadde sommersalg og solgte meg det for 200 kroner. Og, vel, jeg liker det like godt som Phantom Hourglass. Liker til og med at man bruker microfonen. Sikkert fordi man skal blåse, ikke skrike. Lurer på om jeg egentlig liker båtkjøringen bedre enn toget, selv om jeg liker det meste som går på skinner. Men det er mest fordi de stygge monstertogene er dritskumle.

Jeg gikk amok på salgene som har vært på XBLA i det siste, og har kjøpt meg Castlevania: Symphony of the Night og Trials HD.

Førstnevnte kjøpte jeg egentlig mest bare for å ha spillt det, da jeg har hatt lydsporet originalt på CD i årevis (og litt siden jeg digger DS-versjonene). Hater stemmeskuespille de har prakket på, samt at man ikke kan bruke potions og lignende uten å erstatte enten våpenet eller skjoldet mitt med det, gå ut av menyen, bruke itemet, gå inn i menyen og velget hvilket utstyr man vil bruke på nytt. Ellers er det grei skuring, selv om jeg klarer sette meg fast støtt og stadig. Skal nok komme meg gjennom det, og det er stort sett det samme gameplayet som vi alle elsker, samt at musikken eier.

Trials er også kos, samtidig som jeg hater det. Digger at man til en hver tid sammenliknes med hvordan folk på vennelisten har gjort det, og siden alle dere gnomer har spilt det fra før fyker statsen deres rundt over alt. Ikke faen skjønner jeg hvordan dere klarer fly så langt på skihoppingen, da. Og! Dersom dere har laget noen baner til skiten: Del dem da, ffs!

Har akkurat runna første kapittel av Deception-kampanjen i Transformers War for Cybertron og herre Gud. Det er et rimlig standard tredjepersons skytespill med litt shizz som at man kan spille forskjellige karakterer i hvert mission noe som endrer opplevelsen ganske mye, men drit i det. De har naila Transformers feelingen perfekt. Megatron er en enorm dick som vandrer rundt å misshandler soldatene sine like mye som Autobotene og all stemmegivinga høres ut som tegnefilmene fra 80-tallet. Allerede i første kapittel får vi innsyn i hva Starscream drev med før han joina Consene og hva motivasjonen hans er. Det er rett og slett gloriøs fan service av beste art så hvis du bryr deg noe som helst om orginalserien så er det must buy.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Drømte at jeg kunne lage en rad med 5 bomber, men jeg misclicket pga. råtne dpadden til xbox. Det var en sånn perpetual greie hvor scenarioet spilles om og om igjen hele natta - eller det føles ihvertfal slik.

epp

firm and correct
Jeg plukket opp Giana Sisters DS i dag. Det klassiske Amigaspillet er nå tilbake på DS med 82 levels pluss bonus stages. Befinner meg på 4-4 akkurat nå og det kan virke som rimelig plankekjøring så langt, dvs. at spillet kanskje er i letteste laget. Vel, nostaligen er der og det er gøy så en 8/10 tenker jeg vi sier. Yppelig for kidsa do doubt.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Siden det var salg på Mass Effect sist helg, kjøpte jeg Mass Effect 2 og bestemte meg på å spille gjennom Mass Effect 1 på trass siden jeg kjøpte det for en tredvelapp for ett år siden og bare aldri har orka å begynne på det. Vel, Mass Effect er kult nok, men det rustne kampsystemet og den jævla Makoen trekker så sinnssykt ned. Det positive er en historie som faktisk henger noenlunde sammen og som faktisk bringer litt liv inn i den sterile og stort sett daue galaksen du trasker rundt i. Grafikken er nydelig, men lite variert; mange av basene du må besøke består av to kliss like rom med noen kasser og en datamaskin i og blir kalt "topphemmelig forskningslaboratorium". Så: Der hvor selve spillet gjør at verdenen føles død, stepper historien og alt av lore du kommer over inn og gjør det til en opplevelse som tross alt havner på plussiden så lenge du er tålmodig.

Og nå har jeg begynt på Mass Effect 2 og tenker at dette er en seriøs kandidat til GOTY. Ingenting er som det var i det forrige spillet, absolutt alt er forbedret (med unntak av at hotkeys er borte i PC-utgaven, what gives). Strammere regi, mye mer varierte omgivelser, flere spennende steder å besøke, mye bedre oppdrag, mer interessante figurer, kampsystemet er stort sett det samme men tweaket på noen få nøkkelområder slik at kamp faktisk er moro istedenfor mas som i eneren, hele pakka. RPG-biten gir mye mer mening siden den er blitt strømlinjeformet og mer differensiert slik at alle har unike krefter, du slipper å trene deg opp til å kunne treffe en låvedør med våpnene dine osv. Okay, en ting er fortsatt teit: At du må levle opp Paragon- og Renegadepoengene dine for å kunne velge snille og slemme svar i samtaler. Gir fortsatt ingen mening.

Men ja, skaff dere Mass Effect 2. Knallspill.

Rundet Super Mario Galaxy 2. Digg spill, men angrer ærlig talt at jeg betalte full pris for det og skuffende at siste boss tok ca 5 minutter å banke.