Hva spiller du for tiden?

Sendte Miranda selv, ettersom hun var beskrevet som "ledertypen". Ingen døde hos meg :smugdog:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kunne jeg også gjort, men jeg hater Miranda og kjerringa ble illojal etter at jeg hanka inn Jack så da ble det Tante Blå.

Når det gjelder pulescenene er de av varierende lengde. Den med Garrus er den desidert korteste til tross for at det er han alle Femsheps velger. Minner meg på at jeg må se å få starta det neste gamet mitt så jeg kan få scora med Tali, uguu~.

Går i Demons's Souls's som er akkurat så raeg som forventa. Spiller nå en Temple Knight for armouret, men kommer til å fokusere på melee og magi. I går brukte jeg nesten all spilletida i 5-1 på å leite etter en forbanna mace sånn at jeg har en sjangse i 1-2. Mye ræg der gitt. :argh:
Jo også runda jeg tredje episode av Sam & Max i går og den var eeeh selvom dette alikevel ser ut til å bli den beste sesongen. Gleder meg til neste episode.
Diller og med litt Tropico 3. Mitt neste prosjekt der er å mekke ei øy hvor jeg henretter alle kjerringer for så å forby homofili. Vil se om det er mulig å opprettholde ei øy med en masse grinete gamle jailhouse homoer med påtvunget sølibati. Kanskje slippe til ei kjerring fra utlandet å se hva som skjer.
Også ere Minecraft da, men det ere alltid. Det er et helvete å bygge undervannsbaser med det nye vannet, men jeg skal få det til.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Spiller selv Mass Effect 2 for tiden, siden jeg kjøpte alt DLCet igår. Og det er fortsatt veldig bra, og veldig moro. Deilig å kunne dra frem årets hittil beste spill igjen på denne måten, og angående slutten på storyen synes jeg det var dritbra at kombinasjonen av lojalitet og hvor godt du kjente de forskjeliige figurenes personlige egenskaper påvirket suksessen. Jeg mistet selvfølgelig ingen!

Jeg mista hele crewet mitt, men det var et valg fordi jeg ikke gadd å sløse bort noen fra teamet for at de skulle fise avgårde å hjelpe de pinglene. :smugdog:

Har klart å tatt Dead Center og Dead Carnival på Left 4 Dead 2 nå, expert, (sistnevnte ble ikke registrert i oppnåelsene mine fordi jeg joinet ca midt i), og har funnet ut at det kan være veldig lurt å friende de gode spillerene slik at jeg slipper å lete etter gode hele tiden. Føles utrolig bra ut å hoppe inn i redningen med grønt liv mens to andre på teamet ligger og squirmer etter hjelp.

Anskaffet meg også Max Payne 1+2 under salget, har lagt inn en del timer på eneren og koser meg veldig. Stemningen er veldig god, og jeg elsker de scenene hvor alt er en blanding av comic strips og fotografier av ekte mennesker. Men jeg føler dog at jeg er en anelse for sent ute, for ting blir lett repetivt når alle fiendene oppfører seg likt og bruker samme skytere hele veien gjennom. Håper ting endrer seg etterhvert, hvertfall omgivelsene som også er litt for mye sleezy-hotellrom-og-trange-ganger.

Kilik

Lokal moderator
Fullførte Heavy Rain og føler det stort sett levde opp til forventningene. Story/setting var meget engasjerende og interessant og unngikk å kollapse som i Fahreneheit. Voice acting og grafikk er stort sett på topp, men med mange skjønnhetsfeil som man legger ekstra merke til når man her beveger seg i uncanny valley-territorium. Sammenlignet med Fahrenheit er det klart bedre på alle punkter (kanskje med unntak av kontrollen av figurene. Kan ikke huske det var like knotete). Spillet er langt fra feilfritt og man kan klage på lite interaktivitet, men jeg føler det har oppnådd det som var David Cages viktigste misjon: det er et av veldig få spill som har klart å engasjere meg emosjonelt. Svak 9-er.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Anskaffet meg også Max Payne 1+2 under salget, har lagt inn en del timer på eneren og koser meg veldig. Stemningen er veldig god, og jeg elsker de scenene hvor alt er en blanding av comic strips og fotografier av ekte mennesker. Men jeg føler dog at jeg er en anelse for sent ute, for ting blir lett repetivt når alle fiendene oppfører seg likt og bruker samme skytere hele veien gjennom. Håper ting endrer seg etterhvert, hvertfall omgivelsene som også er litt for mye sleezy-hotellrom-og-trange-ganger.
Ja, jeg dro fram igjen MP for ca. ett år siden, og jeg bare... Hva har skjedd? Max Payne var fantastisk bra når det kom, men noen ganger har enkelt og greit verden forandret seg. Med det sagt, så leverer det jo stemning og fortellerteknikk i ypperste klasse, og jeg kan ikke komme på så mange spill som gjør akkurat den biten bedre.

Begynte på Persona 3 Portable i dag, kvinnesiden selvfølgelig. Spiller likesågodt på vanskelighetsgraden Maniacs, som foreløpig virker relativt easy men jeg kommer nok til å kjenne det etterhvert tenker jeg.

D

Deleted member 91

Gjest
DS-en opplever bruk for første gang på sikkert et halvt år her i huset, vi snakker selvfølgelig Picross. Nitti-something-or-other puzzles løst til nå, alle med tre stjerner (seff). Spørsmål: Hvor mange levels er det før man åpner opp Medium? I tillegg kjøpte jeg Pokémon SoulSilver med Pokéwalker for en uke siden, kontant som bare eff om man liker Pokémon, selv om mange av minigamesene er hinsides ræva. Hele den derre idrettsstadioen er helt katastrofe. Heldigvis er det ikke noe man må gjøre, tror jeg. Pokewalkeren eier i alle fall, in-game bonus for å gå tur er så brilliant atte hjælp.

Når jeg er hjemme pusler jeg også litt med Steam-biblioteket mitt, hittil har jeg spilt bittelitt Fallout 3 (omtrent til supermarkedet utenfor Megaton) - ikke nevneverdig imponert hittil, skytinga føles akkurat like slapp og upresis som jeg fryktet, og siden jeg er contarded må jeg henvende meg til Jante av og til for å høre hva jeg burde gjøre. Når det er sagt ser miljøene dritbra ut, pusher driten til max på riggen min og da ser det øde landskapet helt fantastisk ut, men så er jeg sucker for post-apokalypse også da. Sysler også med Bioshock II (spilt såvidt lenger enn introen - gjesp), også co-oper jeg det første Serious Sam HD-spillet med en goon. Det eier som fan jo.

Kleevah

Livsfarlig amatør
Persona 3 Portable i dag, kvinnesiden selvfølgelig.
Persona slår meg som en serie perfekt for håndholdte maskiner (gitt at de kanskje blir litt mer fleksible med savinga) og jeg håper inderlig på at 5-ern går rett på 3DS eller lignende.

Ellers driver jeg å spiller meg gjennom tonnevis med backlog fra steamsalget. Hittil er jeg ikke superimponert av noe jeg har spilt, med unntak av Cryostasis som faktisk tok meg helt på senga og som virkelig var gøyalt fra start til slutt. Når jeg først fikk grepet på livssystemet spådde jeg syting og ragequit etter kort tid, men devsa klarte virkelig å balansere det bra, og det holdt stemningen på topp helt til slutten. Endingen var da litt for out there for min smak, men ellers var dette helt knall saker. Anbefaler det spesielt til dere som likte Penumbra, som imho hadde nogenlunde samma feelen...

Persona slår meg som en serie perfekt for håndholdte maskiner (gitt at de kanskje blir litt mer fleksible med savinga) og jeg håper inderlig på at 5-ern går rett på 3DS eller lignende.
Jeg og, men håper de lar oss utforske byen som vi er vant til. Visual Novel-stilen funker, men ikke like kult og er der bare for å spare plass.

Ops, ble drept av to flyvende babyer fordi jeg løp uforsiktig rundt mens laget løp rundt individuelt og lette etter et sverd Theodor (mannlig Elizabeth!) ville ha.

Holder også på med Forbidden Siren litt på si. Hadde egentlig en save som jeg hadde gjort en del på men den er borte, så startet på nytt. Blir ikke så altfor mye da spillet er fryktelig bra, men også fryktelig frustrerende. Finnes nesten ikke et spill som fokuserer mer på prøv-og-feil-metoden.

Fyrte opp ME1 igjen for å fullføre no dlc som jeg hadde kjøpt men aldri hadde prøvd før - Bring down the sky.
Mako-kjøringa var utrolig kjedelig på insanity, så jeg gikk faktisk ned (strafe frem og tilbake for å drepe 10 turrets er ikke veldig gøy) da jeg uansett ikke gidder å prøve meg på medal of valor (insanity playthrough). BDtS var kort og egentlig ikke verdt penga, men det var moro med et nytt oppdrag i ME, da spillet er mye mer taktisk og i større grad et rollespill sammenlignet med ME2. Håper ME3 blir som ME1, bare uten Mako.

Åssen er ME1 mer et RPG enn ME2?
Og BTS eier fordi man får batarians, men de burde vært med fra starten av. Blir litt som å lure på hvor alle Vorchaene er i ME1.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Mange er av den troen at ME1 sitt inventory og større skillvindu er mer rpg.
Personlig ble jeg drit føkkings lei av å skifte ammo mellom hver jævla type mob og sortere itams etter hver jævla kill. Synes ikke værken skill eller items/upgrades hadde særlig dybde siden det var så åpenbart "beste" alternativer til alt.

Mange er av den troen at ME1 sitt inventory og større skillvindu er mer rpg.
Personlig ble jeg drit føkkings lei av å skifte ammo mellom hver jævla type mob og sortere itams etter hver jævla kill. Synes ikke værken skill eller items/upgrades hadde særlig dybde siden det var så åpenbart "beste" alternativer til alt.
Derp!

Gikk i Alan Wake før jeg reiste bort fra mine HIGHDEF-konsoller. Ble halvveis skuffa over hvor forbanna mongoproof det er.
ALAN COULD YOU MAKE ME SOME COFFEE - MISSION MAKE COFFEE - MAP: HERE IS THE COFFEE MAKER etc.
Følte meg lettere geleidet for å si det mildt. Men du dæven så pent det er å se på alt sammen.

Ellers skal jeg komme meg gjennom Penumbra-episodene og har nettopp startet på Black Plague. Koser meg bra med dette, ja.

SHDR

Gullmedlem
... også co-oper jeg det første Serious Sam HD-spillet med en goon. Det eier som fan jo.
Spilt litt av det sjøl. Merkelig hvor appellerende hjerneskada run'n'gun gameplay med litt freshe farger og litt annerledes våpen blir når man bare har sett grå og prompete soldatspill de siste X antall år.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Håper ME3 blir som ME1, bare uten Mako.
Bare jeg som la merke til at kampsystemet i Mass Effect var drit kjedelig og ikke engang fungerte ordentlig, altså. Litt trist. :(

Sånn for å oppsummere så slapp vi unna den jævla ubrukelige mongo-overheatinga i ME2, slik at det gikk an å lade om på naturlige steder istedenfor at man bare måtte skyte i bursts uansett hva man brukte. Det går også an å bruke litt hardcore sniper rifles i ME2, til forskjell fra eneren hvor du hadde valget mellom ei børse som like gjerne kunne skutt erter eller ei børse som faktisk gjorde noe skade men som bare kunne avfyres en gang hvert tiende sekund fordi den ble for varm etter ett skudd. :argh: Cover-systemet i ME1... var det i det hele tatt noen som brukte det? Det er en essensiell del av ME2 og det sier ganske mye. Og til slutt så har ME2 færre fiender i slengen, men de tåler mer og krever litt mer taktikk for å denge istedenfor de endeløse rekkene med kanonføde fra ME1. Og: Det føles faktisk som om du er med i en skuddveksling i ME2. I Mass Effect gadd jeg ofte ikke å sikte engang, så lenge markøren min var over en fiende idet jeg skjøt kunne jeg like gjerne skyte fra hofta mens jeg løp. Traff likevel. Ikke at jeg merka det på fiendene, men i det minste ble livmåleren deres litt mindre. Kampene i Mass Effect var noe jeg grua meg til hver gang jeg spilte. I Mass Effect 2 var kampene noe å se fram til. Dette er ikke så vrient.

Mass Effect har null taktikk og er bare mer innvikla og uhåndterlig enn ME2, de skar vekk daukjøttet i oppfølgeren. Det eneste jeg håper de endrer radikalt i ME3 er Paragon/Renegade-systemet, det er fortsatt mongo at du må øke "snill" eller "slem"-staten for å kunne være snill eller slem. :psyduck: Men ja, Makoen var en katastrofe. Hammerheaden ser jeg gjerne igjen, dog.

Og: Gratishelg med Seriøse Samuel: Det Andre Møtet fra fredag til søndag, hvem er med? Det festlige er at det fint går an å spille gjennom hele sulamitten på den helga.