Hva spiller du for tiden?

Drauden

SGs kollektive lillebror
Det går mye tid til World at War som jeg fikk for en billig penge (gratis). Nazi Zombie er fremdeles den beste modusen, og 90% av de gjenværende WaW-spillerene tar som regel dette. Multiplayeren er so-so i forhold til Modern Warfare, men jeg liker enspillerdelen mye mer. Feite missions hvor man sitter i fly og gønner ned japanesianere, eller kjører med tanks over nazilik slår slakt av sandniggere hver dag. Spiller på veteran nå, og jeg har en følelse av at jeg kommer til å være hårløs når jeg er ferdig med dette.

Sam & Max: The Devils Playhouse Ep.1-5 er gratis denne uka for de av oss som kjøpte Playstation Plus, så jeg måtte nesten prøve. Utenom Heavy Rain har jeg nesten ikke rørt eventyrspill, men så langt er spillet veldig artig. Selv om jeg egentlig er en større fan av logiske puzzles som ikke går ut på bruk av gjenstander som er fra de mørkeste gatene i Toonville, så har jeg det moro.
Også skjønte jeg endelig hvor Nova har avataren sin fra.

Er virkelig spent på mesterrase-porten. Capcom har laga ok PC utgaver av spilla sine de siste åra, men plutselig dukker det opp en ny Resi 4 igjen. :p

Plukka opp Død Reisning 2 CZ her om dagen, og da fikk jeg endelig pushet jeg trengte for å plukke opp Dead Rising (1) igjen. Har allerede perfect ending, men spiller igjennom på nytt med høy level. Fortsatt Helt. latterlig. vanskelig. å redde så mange folk som mulig, selv med tre ganger så mye liv, full attack power og dobbelt så mange item-slots. Jeg må visst planlegge mer enn jeg gjør nå. Fortsatt veldig god fun, og gleder meg STORVEIS til Dead Rising 2. Nå blir det å bestemme meg for hvilken maskin jeg skal kjøpe det til.
Det skal ikke være så sinnsykt vanskelig å redde alle så lenge du saver ofte og pusher på med hvit smoothie. En venn har i det minste klart å redde alle mulige overlevende, og han er ikke verdens beste i spill.

Er snart ferdig med Persona 3 Portable, siste måneden og nå er det tid for litt ekte grindingz ettersom Margareth fra fireren har bestemt seg for å dukke opp i P3 og gir oss en haug med dører hvor vi får belønninger for å sloss mot nightmare mode-versjoner av alle hovedbossene. Det er overhodet ikke enkelt, når det er forhåndsbestemt hvem du skal få ta med deg i kampene og alle i teamet med unntak favorittene er i level 10.

På den annen side så har jeg fått ungen på teamet til å erklære sin kjærlighet så hun hovedpersonen er offisielt pedo.

SHDR

Gullmedlem
Er virkelig spent på mesterrase-porten. Capcom har laga ok PC utgaver av spilla sine de siste åra, men plutselig dukker det opp en ny Resi 4 igjen. :p
Teknologien deres er PC-native nå, så det er ingen grunn til at portene skal bli ghetto. Det verste som kan skje er dårlig mapping av kontroller fra pad til mus og tastatur, men hvis du er semipro spiller du med x360-paden. Devil May Cry 4 og Resident Evil 5 er iallfall bedre på PC enn konsoll.

Amnesia for faen. Det er kakkerlakker over alt, veggene har begynt å vokse kreftsvulster og det er noe som beveger seg der ute og gjør meg sinnsyk bare jeg ser på det. Kjenner jeg kommer til å pådra meg magesår igjen.

Trodde egentlig ikke at jeg kom til å gjøre det men måtte nesten bare igjen prøve meg på No More Heroes 2 etter å ha funnet ut at som jeg har blitt helt hektet på, men den ble dessverre remixet i PAL-versjonen (De måtte bare endre på den beste sangen i spillet) så har ikke fått hørt den før nå, lenge etter å ha drept bossen selv. Uansett, siste boss var ikke så umulig som jeg fikk inntrykk av etter 100 forsøk tidligere, men feg som faen er han så det gjaldt bare å håpe på at han ikke spammet sine beste angrep som er umulig å dodge og samtidig fange deg i et hjørne eller instakille deg. Det var sinnsykt digg å ta han, føler at jeg kan slappe av nå ass.

Om det blir noen ny gjennomgang senere på Bitter vanskelighetsgrad er lite sannsynlig.

Novastrum

Feminist-elitist
Det skal ikke være så sinnsykt vanskelig å redde alle så lenge du saver ofte og pusher på med hvit smoothie. En venn har i det minste klart å redde alle mulige overlevende, og han er ikke verdens beste i spill.
Hadde sikkert vært lett hvis jeg hadde stacka opp med magasinet som gir våpen 3x lengre holdbarhet, men nå er jeg et sted der jeg må geleide folk samtidig som jeg prøver å redde en kar, og det er faen ikke lett når våpnene jeg har rekker til 20% av zombiene jeg møter på veien og det faen ikke er en eneste butikk som har brukbare wep0nz i nærheten. Og nevnte jeg at det bare er én savegame, sånn at man potensielt kan drite seg hardt ut? Gnøøøh.. Digg at det er flere saves i DR2.

Mass Effect 2 (første gjennomspilling)
Red Dead Redemption (teoretisk sett, holder jeg på med det enda, men det har ligget urørt en god stund)
Deathspank (samme som over)
The Whispered World

Mass Effect 2 får mest oppmerksomhet for øyeblikket.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Walker over på RPS mente vel at det slett ikke var så verst, faktisk ganske bra til tider, men at stemmeskuespillet til hovedpersonen drepte det og at slutten var som å bli bæsja på.

Edit: Fant til og med artikkelen hvor han skrev det. Yetipants-kvaliteten slår til igjen.

Tsk, stemmen til Sadwick blir du vant til... minner litt om stemmen til Adam Sandler's skikkelse Little Nicky. Du kan uansett velge å spille uten stemmer tror jeg, om det er å foretrekke. Ellers er spillet faktisk overraskende bra. Noe av det bedre innenfor sjangeren på god stund.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Tsk, stemmen til Sadwick blir du vant til... minner litt om stemmen til Adam Sandler's skikkelse Little Nicky.
Det er en stemme jeg nekter å bli vant til! Hvis den engang ligner vil jeg ikke orke å spille det der..

Stemmen er søt og barnslig. Ikke verre. Han du styrer er bare en guttunge likevel. Latterlig å si nei takk til noe så sjeldent som et godt point'n'click spill kun på grunn av noe stemmeskuespill. Mulig det bare er jeg som ikke er så forbanna kresen på noe så trivielt. Er det for ille, så les tekst istedenfor. De beste spillene gjennom tidene hadde aldri stemmeskuespill uansett.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Var vel uansett ikke det som var hovedsaken. Spoilers ahoy:
John Walker skrev:
Beyond the horrendously irritating voice, and the extremely poorly thought-through puzzles (context: other voices are fine, and some puzzles are decent), comes a violation of the player’s illusion of choice. There’s a point early in the game where it’s suggested to you that you can be honest about something important, but it’s a fake. You’re forced into lying. Here it’s done really well, and lying is by far the more interesting path for the game to take. To this I take no exception. But at the end there’s a veil-parting twist. And in that revelation you’re given a huge choice, and what is an extremely moving choice. What makes the complete game so very interesting is the certainty of failure, the overwhelming knowledge of doom spelled out from the beginning. And this choice, in light of this, is so deeply significant.

But it’s no choice at all. It’s another fake, and a ruinous one. All the emotional depth on offer is robbed from you as a player. It’s such a tragic moment, but for absolutely the wrong reason. You’re given, essentially, two doors to choose from. That’s how stark the suggestion of choice is. But one of them cannot be walked through. And for that I wanted to throw the game into space, then destroy it with a giant space laser.
Så, jeg veit ikke. Blir ikke veldig frista selv, iallfall.

Så, hele spillet er ødelagt for ett enkelt øyeblikk helt på slutten? Skal vi slutte å spille spill med dårlige slutter så er det faen meg ikke noen spill i verden som er verdt å spille gjennom.

Men... jeg har ikke kommet så langt. Det høres for min del ut som en bagatell... jeg spiller da ikke p'n'c spill for å kunne ta mine egne valg i historien som utfolder seg. Pek-og-klikk-eventyspill-er-lineært-sjokk liksom?

Dessuten, man har ikke råd til å være kresne i en sjanger som dette. Det er ikke akkurat flust av kvalitetsspill.