Lost Odyssey er OK, synes jeg. Det funker jo strengt tatt ikke, men kampene er stort sett uprovoserende, designen er fin og musikken er fin. Foretrekker dog XIII, og ingen av dem er vel det helt store. Edit: Jeg rådigger XIII jeg, hjernedødt sukkerspinn med digg animasjon og lekre modeller og såntnoe, men jeg skjønner jo at dét ikke holder for enhver.
Ellers gutta, så spiller jeg altså Harry Potter og Dødstalismanene på DS, og det er temmelig krise. Det ante man vel før man gikk til innkjøp, men min nysgjerrighet er umettelig. Spillet mangler faktisk musikk fullstendig, lydeffektene er dårlige og selve spilldesignet er minste-felles-multiplum med dårlig kollisjonshåndtering og et snikesystem som virker uforutsigbart. Eneste grunnen til at jeg ikke har kastet det fra meg enda er at jeg liker den syvende boka og synes det er litt artig å se hva de har gjort med situasjonene. Jo, og så har spillet en mikse-trylledrikker-modul som er rappet fra Cooking Mama og er litt morsom, i hvert fall første gangen.
Har også skaffet meg LEGO Harry Potter 1-4 på både DS og iOS, og der er iOS-versjonen klart å foretrekke, med drastisk bedre lydkvalitet og videoer. Spillet er for så vidt helt brukbart så langt, men som vanlig er det ikke egentlig et spill så mye som en serie ting man skal gjøre. Vi får se hva det blir.
Og så spiller jeg Splinter Cell 3D. Liker det ganske godt, fin stemning og brukbar 3D-effekt, men foreløpig er spilldesignen flat og uinspirert i den forstand at det kreves ingen forståelse for verdenen du utforsker, alt du trenger er å styre den veien nesa peker og så snubler du over neste ledetråd eller oppdrag. Spillet er imidlertid ikke SÅ mye dårligere enn originale Chaos Theory—de største feilene her har vært med Splinter Cell-serien lenge.
Så en 1/10, en 5/10 og en 5/10 omtrent altså, vi får se om det blir noe endrings eller om det blir å levere disse tilbake og heller gyve fatt på Dragon Quest IX.