Hva spiller du for tiden?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis du bruker lommelykt-mod så har du igrunn bomma litt.

Edit: Eller, det spørs vel litt hva slags lommelykt-mod det er snakk om. Doom 3 er ikke akkurat vanskelig å modde.

 
Tja, du bruker jo lommelykt uansett, synes bare det ble hakket mer spillbart når jeg festet det til rifla.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
En av hovedmekanikkene i spillet er at du må velge mellom å se fiendene, og å kunne skyte dem. Mye av spenninga ville blitt borte hvis jeg hadde kunnet se ting uansett.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel: I tillegg til Assassin's Creed: Brotherhood, coop-er jeg det opp med en kompis i Borderlands. Artig spill blir enda artigere med en kompis, viser det seg.

Men! Endelig har jo PC Summer of Arcade kommet, så jeg skaffa både From Dust og Bastion. From Dust føles... vel, det føles som et gudespill hvor du er en temmelig ræva gud. Og det er akkurat det som gjør det så artig. Det er bare noen få ting du faktisk kan gjøre, og ganske få oppgaver (på bretta hittil har det egentlig bare vært et par; nå er jeg rimelig kort, skal det nevnes). Dermed må de tingene du kan gjøre være rimelig artige for at spillet skal bære seg, og joda der noterer vi en suksess. Å plukke opp vann, sand og lava blir aldri gammalt. Fysikksimuleringen er i en klasse for seg, så ikke bare oppfører vann og lava seg slik du forventer, det ser fantastisk ut også. Sånt kan man kose seg med lenge.

Men ikke så alt for lenge, for man har jo Bastion også. Hvis du kjøper det og forventer et Diablo-aktig action-RPG så burde du heller punga ut for Torchlight eller noe sånt, for hvert brett i Bastion er forhåndsdesignet og det er fryktelig lite loot. Men så er heller ikke lootgrinding og min/maxing poenget; isteden skal du lære deg hvert våpen til fulle, trene opp kombo-skills og bli effektiv på mosinga. Samtidig som du rusler rundt, opplever små setpieces hele tida som sørger for variasjon, og lytter til den beste løsningen på eksposisjon jeg har vært borti i noe spill noensinne: Nesten alt du gjør blir kommentert av en forteller, og vevd sammen med fortellinga om Bastion og katastrofen som førte til at den ble ødelagt (gjett hva du gjør i spillet). Utviklerne kunne ikke funnet en bedre forteller, og fantastisk 2D-animasjon sammen med feiende flott musikk gjør at dette er noe som virkelig griper deg. Ja, og RPG-greiene er også kjekke, selv om de ikke byr på enorme muligheter. Det handler mest om å tweake de ulike rollene våpnene lar deg spille innenfor.

Så, ja. 200 spenn for to glimrende spill, sånt liker man. Kan nevne at jeg testa begge to på Xbox 360, og bestemte meg for å vente på PC-utgavene. Anbefales hvis du har litt biff PC siden grafikken blir betydelig mye bedre i begge spill.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Kontrollen er knall så lenge du bruker 360-pad. Godt å høre flere her på bruket har fått øya opp for Bastion forresten, det er seriøst jævla bra og jeg har masa om det siden det kom.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Spiller med 360-pad på pese og har ingen problemer med det. Walker over på RPS nevnte at en av svært få reservasjoner han hadde var at hvis du spiller med mus og tastatur, må du sjonglere litt med to retningsknapper for å gå rett bortover de skrå gangene (protip: Det er mange skrå ganger i Bastion). Sånt noe lar seg lett fikse med en patch, dog.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kan også si at jeg lurte litt på hvor dette var hen:
RPS skrev:
At one point early in the game there’s a song. A song so beautiful I didn’t finish the area in which it was heard, and instead task-switched from the game’s window and let it loop for an age while I got on with some other work. Later, a good while later, when I was still humming the tune as I played, the narrator started humming it too.
Vel, du skjønner det når du kommer dit. FIIIIINE SANGEN.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Jeg kom hit for å skrive det Tryggve skrev. Bastion og From Dust.
 
Pløyde igjennom demoen av Bastion nettopp! Noe som førte til at jeg gjorde mitt første kjøp på Steam noen gang!
Så om et lite kvarter spiller jeg Bastion og (forhåpentligvis) koser meg