Hva spiller du for tiden?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg er heller ikke helt med på hva du kaller "prerendret" i denne sammenhengen, klager du på at spillene ikke tegner omgivelsene eller figurene sine prosedyrisk?
Altså ikke gjør deg til, han mener at istedenfor sanntids-3D er det rendrede 3D-modeller brukt som sprites. Obviously.

Apropos Breath of Fire: Husker at det ble noe Breath of Fire III (tror det var III iallfall) i militæret (bare veldig lite siden FFIX snart tok over rubb og stubb), og det eneste jeg husker av spillet er at man starter sprett naken komplett med synlig pixel-penis. Mulig jeg husker feil, men øh det var det som gjorde inntrykk.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Vi pratet om Transport Tycoon, Diablo, Fallout, Planescape Torment og andre "høyoppløste spill fra midten av 90-tallet", så jeg ser ikke helt det argumentet der, derfor jeg spør.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du ser ikke helt at alle de spillene ruller 3D-renders som sprites og bakgrunner?

SHDR

Gullmedlem
Denne høye oppløsningen som er lavere enn det FF7 kjører ifølge Lodin? Jeg er heller ikke helt med på hva du kaller "prerendret" i denne sammenhengen, klager du på at spillene ikke tegner omgivelsene eller figurene sine prosedyrisk?
Lodin prater ut av kloakkanalen sin, for GPU-en til PSX støttet oppløsninger fra 256x224 til 640x480. Siden 640x480 er over SD-oppløsning tviler jeg noe jævlig på at tallet Lodin oppgav har noe med virkeligheten å gjøre.

For å unngå unødvendig kverulering i fremtiden, her er den horisontale oppløsningen til gamle, analoge SD-signaler:
  • 486i for NTSC
  • 576i for PAL
Legg merke til den fiffige i-en ved siden av tallene. Det betyr interlacing, altså at bildet er stykket opp ulike rastersett som vises på annenhver bildetegning. Dette betyr at reell oppløsning er halvparten av det oppgitte.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
"Reell" oppløsning er en subjektiv ting siden interlacing fungerer på bakgrunn av hvordan øynene våre fungerer, men det er så langt som jeg gidder å dra det poenget. Jeg må hatt en kraftig brainfart, jeg vet jo inderlig godt hva PAL er (jeg hadde samme brainfart under Crash-streamen).

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Velkommen til forumet, Trygdve! Frog, Ayla og Lucca er et bra lag!

Hei... Tusen takk. Ble anbefalt forumet av ei venninne som henger her

Går som regel easymode og tar Robo Chrono og Magus, tenkte ayla ville være en bra substitutt for Chrono som fysisk damage dealer (Bortsett fra at Chrono får Luminaire) Frog blir healer og ganske bra damage med oppgradert masamune og Lucca tar av med nok magic tabs :)

Chrono Trigger eier, lett inne på topplista mi.

Jeg spiller FIFA 12 for tiden, og i kveld var den første turneringen. Spilte med fire kompiser, og det var mye trashtalk, syting, jubling og finspill før jeg til slutt vant hele dritten. Spillet eier.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Til glede for nye lesere skal Tecmo gi ut en remake av River City Ransom til 3DS. Det som er artig med den er at innimellom all slåssinga må Kunio og gjengen hans delta i fotballkamper og slå litt volleyball. De vil da ha samme form som de gjorde på NES inkludert grafikken så man får spille litt Nintendo World Cup igjen.

Sånn ellers kom det hentemelding fra posten på mobilen nå så det blir å prompe nytt skjermkort i PCen. Nå blir det DX11 og full pupp... sånn at jeg kan fortsette å spille Minecraft og Binding of Isaac.