Nok om det, for jeg måtte så klart teste Super Stardust HD igjen siden jeg pulveriserte Vita-utgaven (alle Trophies get). For å gi et lite bilde av hvor lenge siden det er jeg har spilt det: Jeg fikk Trophy for å fullføre første verden. Mao. spilte jeg sist Arcade-modusen før spillet fikk Trophy-støtte. Men ja, målet var så klart å avgjøre hvilket spill som er mest HARDCORE; PS3-spillet eller Vita-spillet. Var seff Vita som var hardest, bare blæsta gjennom hele SSDHD på en halvtime vettu!
...Nei, ikke akkurat. Jeg kommer ikke på noe som ikke er gjort betraktelig enklere i Vita-spillet; det er færre ting på skjermen, du får mange flere powerups (pga. du samler opp stjernestøv etter alle asteroidene du moser, og jo mer stjernestøv du samler, jo flere powerups får du), du får lengre varsel når det kommer fiender, du får mye mer boost og du har mye bedre kontroll når du booster, og - joda - det er mye enklere å bare forholde seg til to våpen istedenfor tre. SSDHD virker langt fra så forvirrende som jeg huska det, årsaken er sikkert bare at jeg ikke suger så hardt nå.
Men ja, tredje beste på SG i Super Stardust HD Arcade, der har du meg. Highscoren til Terje kan jeg bare beskrive som fryktinngytende.
PS: En ting holder jeg fortsatt fast ved: SSDHD er ikke veldig briljant designet med tanke på fargekoding av fiender. Delta er krystallklart; du har ett blått våpen og et rødt våpen, og det kommer en skjærende lyd hvis du treffer en fiende med feil våpen. SSDHD har ikke den lyd-tilbakemeldingen, og det er langt mindre klart hva som funker best på ulike fiender. Flere fiender har fargekodede svake punkter; men hva skal jeg bruke på et rødt svakt punkt? Det nærmeste jeg kommer er Gold Melter, som har rødt ikon men som er mer oransje når jeg skyter... og asteroidene den er effektiv mot, er gullfargede. Og hvis jeg treffer en rød fiende med den, virker det som om strålen preller av og blir slengt rundt. Er det bra eller dårlig? Hmmm. Det er ingen stor feil, og det er sikkert Gold Melter som er greia, men det er nok mangel på kongruens til at jeg stusser. Ja, og en ting de godt kan patche inn, er greia med at du kan vinkle kameraet litt ved å vippe på kontrolleren, noe som fungerer helt utsøkt i Delta. Savnet det virkelig.
PPS: Delta har fetere bosser!
...Nei, ikke akkurat. Jeg kommer ikke på noe som ikke er gjort betraktelig enklere i Vita-spillet; det er færre ting på skjermen, du får mange flere powerups (pga. du samler opp stjernestøv etter alle asteroidene du moser, og jo mer stjernestøv du samler, jo flere powerups får du), du får lengre varsel når det kommer fiender, du får mye mer boost og du har mye bedre kontroll når du booster, og - joda - det er mye enklere å bare forholde seg til to våpen istedenfor tre. SSDHD virker langt fra så forvirrende som jeg huska det, årsaken er sikkert bare at jeg ikke suger så hardt nå.
Men ja, tredje beste på SG i Super Stardust HD Arcade, der har du meg. Highscoren til Terje kan jeg bare beskrive som fryktinngytende.
PS: En ting holder jeg fortsatt fast ved: SSDHD er ikke veldig briljant designet med tanke på fargekoding av fiender. Delta er krystallklart; du har ett blått våpen og et rødt våpen, og det kommer en skjærende lyd hvis du treffer en fiende med feil våpen. SSDHD har ikke den lyd-tilbakemeldingen, og det er langt mindre klart hva som funker best på ulike fiender. Flere fiender har fargekodede svake punkter; men hva skal jeg bruke på et rødt svakt punkt? Det nærmeste jeg kommer er Gold Melter, som har rødt ikon men som er mer oransje når jeg skyter... og asteroidene den er effektiv mot, er gullfargede. Og hvis jeg treffer en rød fiende med den, virker det som om strålen preller av og blir slengt rundt. Er det bra eller dårlig? Hmmm. Det er ingen stor feil, og det er sikkert Gold Melter som er greia, men det er nok mangel på kongruens til at jeg stusser. Ja, og en ting de godt kan patche inn, er greia med at du kan vinkle kameraet litt ved å vippe på kontrolleren, noe som fungerer helt utsøkt i Delta. Savnet det virkelig.
PPS: Delta har fetere bosser!