Hva spiller du for tiden?

Kommer til å kjøpe det for å være han som flasher laget og quickscoper hostages med scouten. [LOOKING FOR CLAN] 420aIM//gh0stSnIPER@mp3.nosound add meg da pugs only

Spilt litt Super Mario Galaxy og er lite fan av det så langt. Så mye lyder i det spillet som irriterer meg noe helt hinsides. På den positive siden er det nå litt søtt her og der, og kontrollene er ganske tighte. Banene så langt har vært jævlig dølle, men får spille mer og håpe at det blir bedre.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Skjønte plutselig at det første avsnittet i innlegget ditt ikke var kødd da jeg leste resten.

Nå erke jeg den rette til å uttale meg, men Guild Wars 2 var jaggu en MUMERPERGER av den mummete arten. Men men, historien er greit fortalt og questene samma typen som Warhammer Online hvor alle får bli med så det er grei skuring. Trur dog ikke engineer er noe for meg.

D

Deleted member 91

Gjest
Nei da du veit, Rock Band Blitz traff XBLA på onsdag, og som resident Rock Band-homo her på bruket hoppa jeg selvfølgelig på den driten så fort som overhodet mulig. Sikkert ingen som har fulgt med på det siden plastinstrumentbørsen kræsja, men her er det altså ingen grunn til å blåse støv av noe som helst, for det spilles utelukkende med 360-padden. De som husker Amplitude og Frequency kan klappe seg selv på ryggen nå. Fokuset er mao. skiftet fra å emulere den awesome luftgitarfølelsen til et litt mer klassisk rytmespill med stor fokus på high scores. Sånn derre Trials-aktige leaderboards mens du spiller, Facebook-integrasjon for å UTFORDRE VENNA, og ikke minst, power-ups ut av wazooen. Det er veldig mange systemer ute og går, så here goes:

Man bruker to knapper (standardoppsettet er A-knappen og, hold på hatten, d-padden) for å treffe noter, og beveger seg fritt mellom instrumentfeltene for å racke de pointsa herregud de må rackes. Det er ikke like viktig som tidligere å holde komboen gående - treffer man mange nok uten å bomme kickes alt inn i overdrive og går fortere og høyere og man får en beskjeden mengde ekstrapoeng, men det essensielle er å øke multiplieren på instrumentene dine. Det gjør du ved å treffe mange nok noter til å fylle feltet helt med farge (tre steg), og når du når et checkpoint i låta "resettes" fargene sånn at du kan bygge multiplieren enda høyere. Det er derfor viktig å hoppe frem og tilbake for å holde alle feltene maxxa, ettersom det justeres etter den laveste multiplieren din. Gir du derfor hundre prosent beng i f.eks vokalsporet, kommer du ikke høyere enn 4x, og da blir ikke scorese særlig høye, og da veit du hvor sint pappa blir.

I TILLEGG er det power-ups. I tre kategorier. Tre! Det er helt på styr. De gjør alt fra å sette en fyllekjørende taxi nedover fjøla som treffer noter for deg (for real), til relativt kjedelige ting som å gi deg en liten poengboost på et av instrumentene. Forståelse og mestring av power-ups virker som navnet på leken, og det er utvilsomt en del dybde i hvilke du velger avhengig av låta og sånn. Så det er ganske neat-o.

Noe som derimot ikke er spesielt neat-o er det veldig intrikate og sære valutasystemet i spillet. Man får Rock Dollaz og Rock EXP (offisielle navn ikke stjel) hver gang man fullfører en låt, og de brukes på å power-ups. Men bare første gang! Per låt. Fjerner man dem får man rock coinza tilbake. Det er småkjipt, ettersom det potensielt setter opp for en situasjon hvor du ikke har råd til å bruke power-upsene du trenger for å toppe poengtavla. Når det er sagt får man pointz av å spille låter (dobbelt om det er første gang du spiller den, Harmonix regner nok med at de fleste har et anstendig DLC-bibliotek liggende), pointz av å fullføre community-mål på Facebook-siden deres, og sikkert mye annet dill. Det er altså ikke krise, men omtrent som med meg selv, så skjønner jeg ikke hvorfor det eksisterer.

Uan-Z; det er ganske artig ass. Til tross for akutt plastinstrumentmangel drar de nok triks med det visuelle og lyden til at det føles kult litt på den samme måten som Rock Band gjør når du rocker det skikkelig. Hvis Rock Band var luftgitar er dette litt som å tromme på skrivebordet til musikk. At alt er så JÆVLIG poengsumdrevet er litt bummer om du bare vil chille med en rolig låt, men men. Og selvfølgelig, et gigantisk pluss for at alt av tidligere RB-DLC funker i spillet, så jeg slipper heldigvis å spille Moves Like Jagger noensinne igjen. I tillegg kan du spille Blitz-låtene på RB3, så om du fortsatt driver med den slags er det bare å se over låtlista og evt gønne på.

Terje

mostly harmless
Rock Band Blitz traff PSN også på onsdag, og ja, det eier ganske. Har en grei bunke DLC låter å ta av da jeg også fortsatt driver og klimprer på Rock Band 3 innimellom. Sjekker fortsatt nesten hver uke hvilke nye låter som er blitt lagt til. Blitt en liten obsession det der. Ser ikke ut til at du kan eksportere on-disc låtene fra RB3 enda, så de dukker ikke opp i Blitz. Går vel ut fra det er en oppdatering som kommer.

Prøvde Blitz en time eller to på onsdag, og det må sies at det krever en god del innsats for å score høyt i dette spillet. Her må du virkelig lære låtene for å vite f.eks. om et instrument tar seg en pause halvveis mellom checkpointene så du er føkka hvis du ikke økte multiplieren på det instrumentet først etter forrige checkpoint. Sånt skjedde meg ofte, og jeg scora som regel bare fire stjerner på de låtene jeg prøvde. Nå spilte jeg riktignok bare de nye Blitz-låtene, mulig det går en del bedre når jeg får prøvd noen av de låtene jeg har spilt mye på plastinstrument tidligere. Og så har jeg åpenbart ikke lært enda hvilke powerup-komboer som lønner seg mest, tydelig at dette har mye å si for sluttsummen på en låt ja.

Likte det, skal helt klart spilles mer.

Og ja, det valutasystemet er det første de bør patche vekk.

Spiller Guild Wars 2. Måtte selvfølgelig lage en passende karakter.
Har ikke giddi å lese en eneste questline enda, storyen er ganske svak men gameplay er bra :)

Liker jeg det om jeg ikke er den største fannen av Rock Band og Guitar Hero, men digga Frequency og Amplitude? For det virker ikke veldig som dem heller som spill.

E: åssen server er du på Ectosmurf?

Seafarer's Rest - Fubar alliance
Er i grindmode allerede , må jo ha gear på lvl 80 for best advantage i WvW.
Vi får se.. vi får se.
Ninjaedit:
Undervanns kamp _eier_ i dette spillet...

Terje

mostly harmless
Liker jeg det om jeg ikke er den største fannen av Rock Band og Guitar Hero, men digga Frequency og Amplitude? For det virker ikke veldig som dem heller som spill.
Har ikke spilt Frequency eller Amplitude så kan ikke sammenligne. Men Blitz har spillbar demo på PSN ihvertfall, sikkert på XBLA også.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jada, ligger så klart en trial ute.

Mine to hundredels dollar: ÆÆÆÆÆH. Rock Band Blitz er, for dere som ikke spilte Rock Band Unplugged (dvs. alle bortsett fra meg), akkurat samme greia som Rock Band Unplugged bare at du har færre knapper å forholde deg til, det går ikke an å faile og du har powerups. Råkkebænn Uten Plugg fungerte sånn halvveis fordi det alltid var en perfekt måte å kave gjennom låta på (hvert spor byttet på å gi deg noter å spille, så du måtte konstant svitsje fram og tilbake), og fordi musikken var ganske så fet; Rock Your Socks med Tenacious D gjorde vel sin debut i Rock Band-serien der, for eksempel, og Aqualung med Jethro Tull var fortellende. Blitz, da? Hvis du prøver å powergame det, fokusere på en enkelt del av låta og treffe ting perfekt, da spiller du det feil og får en ræva poengsum. Sånn sett er det Anti-Rock Band mer enn noe annet. Og... det hadde jo forsåvidt vært greit nok det, men spillet legger jo rimelig tydelig opp til at joda her skal det handles DLC, noe som gjør det ganske uattraktivt for folk som er ukjent med franchisen siden det følger så få og uinspirerende sanger med spillet (en ny Foo Fighters-låt som høres ut som oppkok av de kjipere greiene på One By One, hipp hurra (på den annen side har det også Maps av Yeah Yeah Yeahs så litt både-og)), eller så skal du ha et lager på forhånd og da må du nesten være Rock Band-fan fra før av. Så... for å lykkes i Blitz må du avlære det du la deg til for å bli god i Rock Band. Det faller mellom minst to stoler, spør du meg.

Jeg ble ikke solgt, jeg må si det.

Edit: Moralen er uansett at Maps er en jævlig fet låt.

Javi

elsker dette landet
Ble akkurat ferdig med The Book of Unwritten Tales. Det ble circa 14 timer med massevis av pekeklikkemorro. Det er ikke den dypeste historien i manns minne, men det er nok heller ikke poenget. Det er massevis av humor, haugevis av referanser til spill- og nerdekultur og masse festlige puzzles. Dette er det morsomste spillet jeg har gått gjennom på lenge, har virkelig storkost meg med det. Masse tomler og fists til dette spillet.

Fikk lyst på noe shootansgaem, så jeg dro fram Resi 4 igjen. Synes fortsatt det er litt halvdøllt, men ok underholdning likevel. Tenkte jeg skulle prøve å kjøre gjennom med andre våpen denne gangen. Kun brukt og oppgradert starterpistolen og TMP-en så langt. Men nå har jeg nettopp plukka opp Ashley og LEON WHERE ARE YOU GOING LEON JACK IN A BOX LEEEEEEEEOON WHERE ARE YOU GOING LEON. Tror ikke jeg gidder noe mer av det her. GG.

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Som nevnt tidligere, så har jeg den siste tiden spilt Fallout: New Vegas. Når jeg ble ferdig, så var den opprinnelige planen å spille gjennom DLCet og/eller prøve meg på Battlefield-multi. Merket tidlig at jeg manglet motivasjon for begge de tingene, så da blei det....

Fallout 3

... i stedet. Jeg kjøpte det opprinnelig på launch til Playstation 3, men det falt aldri i smak. For tidkrevende, tenkte jeg. Nå som jeg hadde fått smaken på RPGer generelt og Bethesda og Obisdian sine spill spesielt, så tenkte jeg at jeg måtte prompe gjennom dette. 40 timer ble det. Tenkte jeg kunne sette opp litt kontraster, siden jeg har New Vegas så friskt minne:

Gameplaymessig så ser jeg ikke de store forskjellene mellom de to spillene. Her handler forskjellene mest om det stemningsforskjeller, manuset, og måten verdenen er bygd opp på. Settingen er mye mørkere og bleikere enn i NV. Dette er forsåvidt ok, men det går på bekostning av den herlige humoren man hadde i Obsidians spill. Spilluniverset er så grunnleggende tullete, at det virker fryktelig tørt om man ikke har humoren som man hadde i NV. Manuset generelt er veldig tynn suppe, nærmest fritt for interessante karakterer. Synd, når stemmeskuespillet til tider er ganske så bra. Spillverdenen føles i tillegg utrolig tom. Man har knapt landemerker å forholde seg til i det hele tatt når man vandrer rundt i ødemarka, noe som gjør det kjedelig og vanskelig å finne nye steder. I NV så kunne jeg blitt droppet blindt hvor som helst på kartet, og jeg hadde trolig klart å kjenne meg igjen relativt raskt. Det kunne jeg bare ha drømt om i Fallout 3. Når du i tillegg har lite variasjon i fiender du treffer på, så blir det fryktelig repetitivt i lengden.

De ulike stedene i Capital Wasteland ser heller ikke ut til å henge så mye sammen. I NV så følte man at man var i en "levende" spillverden, der de ulike faksjonene og stedene preget hverandre. Mojave var et sosialt økosystem, for å si det litt kronglete. Her er det (Stort sett) enheter i vakuum, uten videre ringvirkninger på omverdenen. Et godt eksempel på dette er de lange questlinjene i NV, som kunne strekke seg over flerfoldige timer, steder og personer. Dette er det næmest fritt for i F3. Den lengste jeg har funnet er Capital Wasteland Guide, som basically er en fetch-quest. Dårlige greier!

F3 er derimot bedre enn NV på innendørsområder. Der NV sine innendørsområder til tider så ut til å være copy/paster basert, så har det blitt lagt langt mer flid i det her.

Spillet sliter i tillegg med elendig vanskelighetsgrad. Jeg fullførte spillet som level 16, og allerede da oneshotet jeg Enclave-soldater. Fra level 14 og oppover er det knapt en utfordring igjen. Da handler det stort sett bare om å orke å spille seg gjennom segmentene. Jeg tør ikke tenke på hvordan jeg hadde vært om jeg hadde hatt tålmodighet til å komme meg til level 20. Kunne sikkert spilt i blinde, med Vault-pyjamas og BB Gun.

NV føles i tillegg mer linjært enn F3. Dette blir en smakssak, men jeg liker bedre når man blir guidet til de ulike byene. Hadde jeg ikke til tider brukt guide, så hadde jeg gått glipp av store quests uten å ha tilfeldigvis ha gått til andre enden av kartet og vimsa meg inn på en smal sti. Jeg forstår at mange liker dette, men jeg personlig foretrekker når man blir ledet litt på veien. Det var sjeldent jeg speidet rundt, så noe i horisonten, og følte at "der var det noe som føles naturlig å sjekke ut". Dette dreper litt av utforskingen. i NV, og Skyrim for den del, så var det alltid et eller annet som stakk ut i terrenget som fanget oppmerksomheten din. Enten det var en sti eller et bygg.

Konklusjonen er at NV er et bedre, og mer raffinert spill. Skulle egentlig bare mangle, siden det er av nyere dato. Men dette handler ikke utelukkende om at NV finpusset formelen til F3, det handler vel så mye om deres sans for humor og evne til å bygge spillverdener. Det fremstår uansett tydelig at Bethesda tom ye lærdom av NV som de har overført til Skyrim. Bare små, subtile grep som når man oppdager et nytt sted. I F3 så kommer det en liten "blip!"-lyd og en notis i venstre hjørne, mens i NV så preger beskjeden hele skjermen. Det er mer gøy, rett og slett!

Jeg har vel og merke ikke spilt noe DLC til Fallout-spillene. Planen er å spare de til jula, når jeg får god tid. Rakk heldigvis å komme meg gjennom innen oktober måned, og det store rusher med AAA-titler. Nå er det kun episode 3 av The Walking Dead som er på agendaen, og det føles egentlig litt godt. Godt er det også å endelig få denne spillserien ferdigspilt. Har drøyd alt for lenge med det, og det har alltid vært et gap i katalogen.

Vi får se. Vi får se.

demake

Seksuelt godteri
Point Lookout til F3 eier.

Shinra85

Spillegals effort emo
Post-apokalyptisk Deliverance. Kan ikke slå feil. Litt lite banjo, men ellers så eide det på alle mulige måter