FTL FTL FTL
Unlocka Engi-skipet tidligere i dag, og bestemte meg for å teste det ut. Det fikk navnet
Gnoeh. Besetningen bestod opprinnelig av Kaptein Lodin og hans trofaste kompanjonger Wario og Waluigi. Så... gikk alt til faen etter første hopp og jeg bare

og restarta. Da gikk alt så meget bedre.
Allerede på sektor 2 følte jeg meg mistenkelig overpowered. Hadde alltid masse scrap, og ingen fiendtlige skip føltes som en trussel. Men jeg følte meg ikke trygg. Fikk plukka opp diverse folk underveis, og det så på et tidspunkt slik ut:
Her var taktikken min bare å ta ut oksygen + våpen med Ion Blast, for å sakte pine mannskapet til døde, da dette gir mer loot enn å blæste skipet i fillebiter. Offensive eller defensive droner etter behov.
Etterhvert joina jaggu Martin også.
Men ja. Føltes uovervinnelig. Føltes som om jeg var forberedt på alle mulige farer. Føltes fortsatt ikke trygt. Jeg er i sektor 7. Så skjer dette:
Noen fisminks invaderer skipet mitt. Det har ikke vært noen utfordring tidligere, så det går nok greit.
Fire manne-tisser? Pff, det går vel bra det.
Jeg starter med å flytte hele mannskapet mitt over til motsatt side av skipet, sånn at jeg kan tømme rommene inntrengerne er i for oksygen. Bare myke dem opp litt, sånn at de blir en enkel kamp for mannskapet mitt.
Det... var hvertfall planen.
Det dere ikke ser her, er at de drittene (nå redusert til to) er i skjold-rommet.
Her er de omsider bekjempet, men... mannskapet mitt
Men det er mer; slusene jeg åpna er fortsatt åpne, og inntrengerne ødela dør-styringa. Jeg sender Vivimord for å reparere, men... siden det ikke er oksygen i det rommet...
En ensom Wario. Helt alene. Jeg kan ikke gjøre annet enn å la han forsøke seg på å reparere dørene, men det er håpløst. Alt er håpløst.