Hva spiller du for tiden?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Endelig lønningsdag, så da ble det Grin Et Stykke Unna 3 på meg også. Har bare spilt forbi første oppdrag og tatt et par sideoppdrag, men førsteinntrykk er at gudhjelpemeg jeg håper snart spill slutter å ha historier fordi det der ass. Hvordan kan det brukes det en god halvtime på å fortelle en historie som i all hovedsak kan oppsummeres med "redd søsknene dine"? Det første hovedpersonen sa i spillet var forøvrig "Shit, he's dead" eller tilsvarende, bare at trykket lå på "he" istedenfor "dead", så det virka temmelig amatørmessig hvis du spør meg. Ja, og under ett av opplæringsoppdraga skulle jeg kjøre et sted, gjøre noe fornærmende enkelt og så ta fast travel tilbake. Næh, tenker jeg kjører tilbake istedenfor å ta fast travel, tenkte jeg. MISSION FAILED. Ikke godkjent, Ubisoft.

Det positive så langt er at skuespilleren som spiller han løkrullen med hanekam later til å ha hatt det artig på jobb, og at grafikken slett ikke er så verst selv på denne aldrende riggen.

Custom (alt på High unntatt Shadows, Water, PostFX og Dynamic Lighting (de fire er på Medium), samt SSAO istedenfor HBAO), 60fps:


Ultra, ~40fps:


Merker det ikke er så farlig med de ekstra smådetaljene når jeg isteden kan få sånn der silkemjuk respons. Når det er sagt er det ikke uspillbart på Ultra heller.
 
Har du veldig (lite) lyst til å prøve det på Planetside 2? Vurderer ny datapc, samt at PS2 er tøft osv.
 
Prøvd å skru av og på dynamisk lysinga om natta, Fetthest? Det var natt og dag (lawl) for meg. Har forøvrig alt smæla på ultra uten stress.
 
Jeg var i grunn litt skuffa over at det ser ut til at bare AIene får ri rundt på hester i Orochi. Så kom jeg til et mission hvor man skulle bøffe masse siege weapons og det viste seg at ett av dem er en tanks. Med flammekastere. Og det ser ikke ut til at noe i spillet kan skade den annet enn siste bossen. :yoshi:
Og sånn ellers er kartet faktisk mer oversiktlig om man spiller på padda. Det er i utgangspunktet litt for lite, men nå trenger jeg ikke reise meg opp og gå bort til TVen for å myse.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Mye å lære i SFxT :psyduck: Merker at jeg ocd-focusattacker uansett hvor mange ganger jeg minner meg på at focus ikke eksisterer her.

Men artig er det. Merker at gemsa er litt mindre cheesy enn jeg hadde forventet og et greit system for å dekke litt over de mest frustrerende aspektene for oss scrubs.
 
Hykleriet i spillmedia imponerer meg. Jeg har starta å gjøre oppdrag for Buck og
det er rimlig opplagt at han har voldtatt Keith hardt og lenge både her og der. Med tanke på hvor mye :qq: traileren til Tomb Raider skapte blir jeg irriterings.
Av en eller annen grunn er det kun hos RPS jeg har sett no om det.
Ikke at jeg har noe imot temaet som så og spillet behandler det seriøst nok.
 
Merker det ikke er så farlig med de ekstra smådetaljene når jeg isteden kan få sånn der silkemjuk respons. Når det er sagt er det ikke uspillbart på Ultra heller.
Selv satt jeg på HBAO selv om jeg ikke har så kraftig rig, fordi det så relativt kjipt ut med SSAO. Jeg kan ikke ha spilt med særlig høy FPS, men grafikkhora i meg har gjerne en tendens til å ofre noen frames for å gjøre ting pent å se på.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, SSAO ser kjipt ut men foretrekker det framfor ingenting.

Ellers da, har spilt mer og begynner å skjønne hvor alle tierne av tierne kom fra. Altså, historien er fortsatt SÅ MYE DRITT, men dette er i det store og det hele spillet Far Cry 2 burde vært, og jeg likte Far Cry 2. Og, vel, det jeg sa en gang for en stund siden om at ingen gadd å følge i fotsporene til Midwinter? Vel... Far Cry 3 kommer nære. Det er noe eget med å bedrive Grassatkjøring(TM) i jungern, kjøre over utrydningstruede dyrearter (litt rart at det er så få tigre når de overlever to kjappe hodeskudd med snajper), hoppe ut av snus kjerra, hagle seg et par tapirer, mekke ny ryggsekk, hoppe ned fra en klippe og drapsmyrde kisen som sto under, knive kompisen hans i ryggen, sprenge noen biler, klatre opp et tårn, snikskytterere en fysak i skolten, ta nøkla hans, hagle seg ned i et fengsel og bli dagens helt, mission completed. Som er noe som skjer ganske ofte i Far Cry 3. Liker også å teste ting bare for å se om de går an, så jeg fant ut at det går an å stikke på haijakt med kanonbåt, for eksempel. Fant også ut at det går an å få perfekt score på knivkaste-minigamet andre gang man spiller det, er kanskje litt mer utfordrende på konsoll. Ikke at det er så farlig all den tid du tjener ganske nøyaktig pikk på å være god i det. Og, vel, jeg har funnet en hangglider jeg sparer til litt seinere, sånn at jeg har noe å glede meg til.

Irritasjonsmomenter er stort sett det folk har sagt før; HUD-en er masete, det er hella irriterende at man må holde inne E i ett sekund for å gjøre ting istedenfor at det går an å bare trykke, ooog HISTORIEN ER DRITT. Kommer ikke over at opptil flere hos Ubisoft nikket entusiastisk da noen sa "hei gutta, hva om vi gjør hovedpersonen til en sippete løkrull ingen i verden har kapasitet til å like?". Har også lest noen som klagde på at checkpoints er litt tilfeldige og at det varierer hvor mye framgang man mister når man dør, og der har jeg et tips: Dø mindre. Hilsen en som spiller på Hard.

Ja, og Ace of Spades er endelig ute og det er jo en ting man må skaffe seg. Og så angre litt på, for enten er nettkoden buggy as fuck eller så har jeg rett og slett for kjip linje til å spille det (litt rart siden MMO-er går greit). Uansett, veldig kult konsept og ittno tull, vi som liker retro-skytere trenger cirka fem sekunder akklimatisering før ting sitter. Ja og du kan grave og bygge som i Minecraft og det er moro. Grov tunnel inn under basen til fiendelaget og snikskøyt hele hurven i bakhuet med minigun før jeg ble kicka pga. høy ping. Det må da kunne gå an å mekke dedisert server på en eller annen måte, og da blir det nok fart på sakene.
 
Serverne ligger borti England så det bør ikke være no problem bortsett fra at de er totalt overbelasta. De driver å jobber med saken.

Og selv syns jeg storyen i FC3 er ålreit. Jason er en dick, men etterhvert som han vender seg til de nye kreftene tættisen gir og begynner å utvikle blodlyst blir han bedre. Og åkei å se åssen andre reagerer på det. Alle hovedpersoner som ikke er amerikansk rikunger er også fete. Vaas er såklart høydepunktet, men det dukker opp noen andre og. Historien i seg selv er jo svada, men eh.
Merker jeg gruer meg til slutten siden den vistnok er skikkelig søppel.

Jo også Rayman til WiiU da. Det er akkurat samme greia som sist bare at det ser fantastisk ut. Det er ganske bra gjort med tanke på at orginalen allerede var sinnsykt pen. Det nyeste innen gameplay er at visse deler av bretta styres med tableten. Man poker fiender, drar platformer omkring og snurrer kontrollen for å spinne hjul. Fungerer vel omtrent som Little Big Planet med Move. Om man ikke spiller multi blir platforminga tatt over av en AI. Som de fleste andre titler til WiiU har det 5 player og jeg tipper det kan bli fett.
De samme folka er tilbake å spille som så man har Rayman, han blå tjukken og de små gnomene. Denne gangen dukker og de hawte chiksa man redda i enern opp og hu man kan være i demoen eier. Jeg liker åssen folka animeres totalt forskjellig, men egentlig gjør akkurat de samme tinga.
De tre bretta i demoen er tatt fra starten og er altfor lette, men men. Om ikke annet er høydepunktet det siste hvor man løper langs en borg og alt som skjer er syncha til Black Betty med fiender som skråler refrenget. :D
Så ja, dette blir å coppe når enn det dukker opp.
 
ÅÅÅÅÅÅÅ jeg er ahvengig av Warriors Orochi 3 Hyper. Det har føkka opp hele fredagen min, tenkte å virkelig bli spist av britiske Zombier i kveld, men Ryu Hayabusa og Ma Chao har andre planer. Det er så tilfredsstillende og bare se den K.O telleren skyte i været. Føler jeg skal ta om igjen noen av de første banene på noe vanskeligere enn Normal, for spillet har blitt utrolig enkelt så langt. De fleste offiserene er en vits rett og slett. Men som sagt, spillet er utrolig bra.
 
Jeg syns hovedpersonen i FC3 fungerte bra, mye på grunn av at du fikk følelsen av at du var en "helt vanlig dude" ute i jungelen. Og siden man allerede fra starten av hater alle rich-kidsa, så passer det bra at du/hovedpersonen
etterhvert utvikler deg i en annen retning enn dem og begynner å distansere deg fra dem.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
I morgen kveld kanskje. Sålenge du er shitty slipper jeg å bli så himla stressa..
 
Jeg har ikke spilt på minst et halvår, på mitt beste var jeg platinum med terran fordi jeg kunne en Thor/SCV cheese på et tidspunkt som ble nerfa. Og jeg må spille på TVn for PC skjermen står og viser SC2 i butikken. OG jeg har senebetennelse.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Ok, vi skal ikke spille.


Neida. SKal snowboarde i morgen, så på kvelden er jeg nok klar.
 
Gidder ikke å starte egen tråd for dette, men: Jeg får ikke launchet FC3 og jeg tror det kan ha noe med at jeg avinstallerte omtrent alt av Microsoft-programmer på PCen pågrunn av noe 'eksamensgreier' igår natt. Det som er merkelig er at Steam ikke spør om jeg vil installere programvaren på nytt så jeg aner ikke hvilket av programmene det var. Når jeg nå er innlogga i uPlay så står det ikke at jeg eier spillet, men til tross for det funker map editoren helt fint.