Hva spiller du for tiden?

Agahnim: Er det virkelig deg på profilbildet?!

Spiller Burnout 3 for tiden. Kjøpte det i dag for 200kr på elkjøp.
Førsteinntrykk? Spilte 2-player og spilte kun på én bane fordi vi ikke hadde muligheten til å unlocke baner i multiplayer.
Kommer nok til å begynne på Baiten Kaitos når jeg får tid.
 
:ler:

Ja, det er meg på profilbildet, og jeg er ikke engang i nærheten av så barsk som bildet gir inntrykk av. Men det er et gammelt bilde - jeg har klippet håret og fått tilbake min naturlige hårfarge nå.

I dag, uten å vite at det var kommet, så jeg Castlevania: Dawn of Sorrow i butikkhylla. Jeg kjøpte det uten å blunke, men har ikke fått testet det så mye enda. Jeg har brukt ca. 2500,- på spill i det siste ... lommeboka svir. :(
 
Spiller for tiden:

Serious Sam 2, Xbox
Akkurat spilt gjennom forgjengeren, for å lade opp til denne oppfølgeren. Hadde faktisk litt forventninger til dette, og ble mildt sagt skuffet. Likte meget godt eneren, men dette mangler noe som er litt vanskelig å sette fingeren på. Det er liksom ingenting som driver meg fremover. Jeg kjeder meg rett og slett, og kommer nok aldri til å fullføre det desverre. Grafikken er det eneste som har fått seg en overhaling egentlig. Leveldesignet er repetivt, og A.I eksisterer ikke. Sam er som en eneste stor magnet, som drar til seg fiender. Humoren har blitt mye mer tørr.
Styr unna.

Stubbs The Zombie, Xbox
Stubbs sitt beste kort er aboslutt humoren. Det har stor b-film over seg, og jeg ledd høyt mange ganger. Spillet bruker Halo motoren, så fysikk og grafikk er absolutt ingenting å kimse av. Våpenene eller egenskapene til Stubbs er også orginale. Man kan styre hånden i addams family lignende stil, og ta kontroll over innbyggerene i byene. I tillegg kan han bruke hånden sin som granat, og hodet sitt som en tikkende bowlingkule bombe. Det er også kult at man kan infisere innbyggerene, og nærmest bygge opp en liten hær av zombier.

King Kong, Xbox
Prøvde dette på EBGames her om dagen(PS2), og ble positivt overrasket. Hadde absolutt ingen forventninger, så det er vel litt av grunnen. Det er vel det å endelig å få se den gedigne King Kong i et spill som appelererte meg. Grafikken er ikke så verst, selv om det er et multiformat spill. Spillet har hentet litt inspirasjon fra Halo virker det som, og positivt er vel det. Tenker da blant annet på healing. I tillegg er voice acting og musikken over gjennomsnittet.

The Matrix: Path of Neo, Xbox
I likhet med King Kong, prøvde jeg dette på EBGames(PS2), og ble meget overrasket. Nå har jeg spilt dette hjemme i noen timer på Xbox, og dette er mye bedre enn skuffelsen "Enter The Matrix". Historien følger filmene mer eller mindre, og det er spennende å spille. Har lest at spillet tar seg opp etter 3-5 timer etter at man er ferdig med treningsmodusene, men har ikke kommet meg langt nok enda til å bekrefte dette. Grafikken er heller ikke så verst. Faktisk er det til tider pent, så pent at frameraten dipper her og der. Men det går heldigvis ikke nevneverdig inn på gameplayet.
Vil absolutt anbefale dette.

I tillegg går det litt i Burnout Revenge, KotOR 2 og Tony Hawk's Pro Skater 2X. Alt på Xbox.
 
I tillegg til det jeg har nevnt i mitt forrige innlegg(King Kong er fullført), så har jeg nå begynt på Half-Life 2 på Xbox. Har ikke spilt så mye av PC utgaven, så har ventet og sett frem til denne versjonen. Har nå spilt 400 minutter ut i kampanjen, og det er definitivt et bra balansert og velgjennomført spill. Fysikken og A.I. er også meget bra. Det eneste minuset er frameraten, som dipper godt under 30 bare det er noen fiender på skjermen. Det er faktisk det eneste Xbox spillet jeg har prøvd, der jeg synes frameraten faktisk kan gå litt utover gameplayet. Det er derfor et lite irritasjonsmoment, men ser likevel frem til å spille mer.
 
Call of Duty 2
Jeg simpel tent ELSKER skytespill med stemning, jeg elsker følelsen av gamle våpen, jeg elsker AI som ikke løper hjerneløst inn i en haglstorm av kuler, ja, jeg elsker Call of Duty 2.
Det første jeg reagerte på var hvor bra det kjørte på maskinen min.
Jeg har ikke noe særlig dårlig maskin, men 9800pro holder bare så vidt til dagens spill...
Jeg har ikke full grafikk-setning, men jeg er imponert over hvor bra det fremdeles ser ut etter å ha senket den flere hakk.
Stemningen er også noe, men jeg hører fra flere at den er ``grei``...
For faen folkens! Ikke bare sett dere ned for å spille.
Sett dere ned, slukk lyset, skru på bassen og lev deg inn i det!
Jeg har nok brukt ulovlig mange skjells- og taboo'ord for å besrive tyskerene, men det er vel mest min feil siden jeg har vanskelighets-graden på det 2nd-høyeste... men til tider så er det faktisk ganske lett å pløye seg igjennom soldater.
Men AI'en har som sagt fått en overhaling.
De gjemmer seg bedre, omdømmer bedre og takk Jesus de klarer å kaste granater der det svir!
Jeg har bli voldtatt uttalige ganger av tyksernes granater, og nytt' det vær gang... på en orgasmisk-spillopplevelse-kind-of-måte ... *fapp* ...
Lyden er også eksemplarisk, selv om ``Stupid Germans travelled all the way here only to die!!`` blir ganske kjedelig og irriterende i lengden.

Jeg anbefaler altså dette til alle FPS eller andre-verdenskrig fans.
Og ta mitt ord for at dette ikke bare er enda et andre-verdenskrig spill...
For det er det ikke... dette er et BRA andre-verdenskrig spill...

Men for dere med liv ``low-end`` PC så burde dere gjøre som GameSpot sier, og vente til X-box 360 (hvis dere skal ha konsolen så klart).
 
Har altfor få spill å kaste bort tiden på. GTA San Andreas på PC og Halo 2 på Xbox er vel det jeg spiller mest. Spilte også en del NfS Underground 2 for ikke lenge siden, men gikk lei da jeg var ubrukelig nok til at jeg brukte koder. :/ Idiotspill, tar jo fem måneder før man for nok cash til å kunne style de bilene man vil. :<
 
D

Deleted member 91

Gjest
Dette emnet må ikke dø.

Jeg kjøpte Ridge Racer 6 tidligere i uka, så ikke overraskende spiller jeg det en del. Spillet er da en arcade-racer i samme stil som sine forgjengere - dere vet, overdrevne powerslides, blanke racerbiler og skinnende solnedganger. I tillegg har de rippet boost-systemet fra PSP-versjonen av Ridge Racer, så spillet er uten tvil det feteste i Ridge Racer-serien hittil. Ikke særlig oppfinnsomt eller nyskapende, men satan så moro.

Redigert: I tillegg spiller jeg en del Perfect Dark Zero med Endre over Live, og selv om jeg er og blir Halo-homo, skjønner jeg at folk digger dette - spesielt Dark Ops-modusen. Det minner nesten en del om CS (ett liv, kjøpe våpen, etc.), men mangler den bedøvende kjedeligheten. Jeg syns fortsatt det er et per "designerquirks" som ødelegger litt her og der, men jeg liker det mye bedre over Live nå enn da jeg først prøvd det. I tillegg har jeg planer om å komme meg et stykke videre på Story-delen av spillet sammen med en venn. Å sitte fast på level fem eller deromkring er litt flaut.
 
Dette emnet dør aldri.

For tiden spiller jeg litt av hvert.
Aktiverte Everquest 2 accounten i går, og har spilt det en del de siste 18 timene.
Ellers så spiller jeg Quake 4 av og til, og har kommet temmelig langt.
Når de to ikke spilles går der i bl.a. Call of Duty 2, Civilization 4 og The Movies.
Temmelig greie spill sånn generelt.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Hva syns du om Quake 4, Frenzy? Jeg har nesten litt lyst på 360-versjonen, men da egentlig bare for multiplayer-modusen, som virker skikkelig tøff. Er single-playeren verdt å bruke tiden på?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For tiden driver jeg og koser meg med spillcrack, eller Animal Crossing: Wild World som det står på esken. Mmm.
Ellers driver jeg og går gjennom Serious Sam 2 - det var skikkelig råttent i starten, men det gikk seg kraftig til, gitt.
Battalion Wars står i Kuben, jeg må få spilt gjennom det også snart. Selv om begynnelsen lover svært dårlig. :(
 
Quake 4 er uten tvil verdt kronene det koster.
Se for deg et Doom 3 med gøyere våpen og mer mangfoldige fiender.
Våpnene går over et ganske spredt spekter, og etterhvert som du fortsetter i historien så møter du folk som oppgraderer enkelte av de.
Historien i spillet er så som så, men allikevel engasjerende til en viss grad.
Noe jeg syns er flott med spillet er at det ikke er sånn du alene mot 10 000 fiender fra begynnelse til slutt, siden du har nesten til enhver tid folk med deg som er der for å hjelpe deg utføre objectives du trenger for å fortsette videre.
Multiplayermodusen var gøyal nok den. Det eneste jeg egentlig kan si om den er at det gikk usedvanlig fort, noe som er typisk for de fleste FPS-spill. Jeg er ikke den helt store online-FPS-spilleren, men Quake 4 skiller seg fra mengden, mest pga arsenalet av våpen du besitter.
Single-playeren er verdt å bruke tiden på etter min mening. Jeg finner den hvertfall underholdende.
Vil bare få fastsatt at jeg har PC-versjonen, så jeg kan nok ikke si hvordan frameraten er på Xbox-versjonen.
Spillet har flott grafikk og krever faktisk ikke så fryktelig mye av min PC, som har stusselige 1,6 ghz, 1gb ram og et middels skjermkort.

Vet ikke om dette var så mye til hjelp da :usikker:
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Etter mye til og fra og ekstremt oppstykket spilling (jeg kjøpte spillet for to måneder siden og har ikke spilt noe annet i mellomtiden), nærmer jeg meg nå omsider slutten på Half-Life 2 (Xbox).
 
Spiller for tiden Tiger Woods PGA Tour 2006.

Golfspill er morsomt, og et spill som har foholdsvis lang levetid. 2 player er ganske gøyalt, selv om vi ikke har peiling på virkelighetens golf. Har til og med fått hole in one noen ganger, så begynner å blir meget god om jeg skal si det selv. Spillet har også en rimelig bra create-a-player modus, så etter en halvtimes fikling, kan du ende opp med en spiller som er kliss lik deg selv! Meget bra.
 
Spilte for en liten stund siden Resident Evil 4. Og jeg må si at jeg var rimelig skuffet. Altså sammenlignet med Resident Evil-spillene er det altså fortsatt en håpløs kontroll (at det ikke går an å bevege seg mens man sikter er det aller verste), lite utforskningsmuligheter, mer lineært, ikke like skummelt, altfor enkle puzzles og like kjedelig historie (eller den er vel blitt enda kjedeligere når de tross alt har kjørt samme oppskrift så mange ganger på rad). Men tar jeg og slutter og sammenligner det med Resident Evil-serien og tar det for det det er, altså et actionspill, så er det vel noe av det bedre som er laget innen den sjangeren. Det er jo bråtevis med tøffe actionscener, som attpåtil er ganske varierende og en bråte med våpen og oppgraderingsmuligheter. I tillegg så (spilte PS2-versjonen) har man jo Ada sin gjennomgang, som faktisk er såpass forskjellig at den kan sammenlignes med Leon/Claire-gjennomgangen i Resident Evil 2. Det var bare så hersens irriterende med siktemåten. Kort oppsummert: Godt actionspill, men det dårligste Resident Evil-spillet som er laget (se bort fra sidespillene).

Jeg har også spilt Den Lengste Reisen i det siste (aldri spilt det før, faktisk). Og det er enkelt og greit det beste point & click-spillet jeg har spilt. Interessant og spennende historie med en god dose humor og en sjarmerende stemning. I tillegg er puzzlene ganske utfordrende og logiske. Spesielt ble jeg grepet av historien, så nå gleder jeg meg sånn ganske mye til Drømmefall.
 
Jeg skaffet meg Dead or Alive 4 på fredag, og har spilt det mye så langt i helgen. Det eneste spillet jeg hadde i serien var Dead or Alive 2 på Dreamcast, og etter det har jeg hatt større interesse for andre slåssespill, deriblant Tekken, Virtua Fighter og Soul Calibur. Men nå ville jeg gi Dead or Alive 4 en sjans, og det er faktisk utrolig underholdene. Kampsystemet fenger godt, og selv om det sikkert ikke har dybden til andre slåssespill (som f.eks. Virtua Fighter), så er det så absolutt moro - og selvfølgelig veldig pent å se på. Har fått testet det online også, og det fungerer rimelig supert der, men dette med å vandre rundt som en søt liten ninja i en pastellfarget sjøverden (mens man venter på å komme inn i en match) var litt sært, og kanskje litt rotete, men også en litt artig vri.

Ellers spiller jeg Pro Evolution Soccer 5 (stort sett online). Går aldri lei dette spillet. Men det som irriterer meg litt, er å møte folk med elendig linje - til tider kan det bli så ille at det ikke er spillbart i det hele tatt. Noen ganger virker det faktisk som om noen prøver å gjøre linja helt jævlig, fordi det kan gå en hel førsteomgang der alt er perfekt, mens i andre omgang hakker det hele tiden.
 
For tiden koser jeg meg litt med Silent Hill 4. Det har til nå vært helt greit, men så absolutt ikke like bra som 3'ern. Puzzels har jeg sett lite til, og notater og slikt er altfor enkelt formulert, noe som gjør spillet særs enkelt. Jeg har til gode å virkelig være livredd, men jeg regner med at det tar seg til, jeg har jo trossalt bare spilt i litt over 1 time. Fps-synsvinkel var forøvrig en utrolig dårlig idé, og den ødelegger en del for spillet. Jeg klarer ikke helt å forstå hva utviklerne prøvde å oppnå med dette, men jeg er dog ganske sikker på at det kunne blitt gjennomført like greit med tredjepersons synsvinkel.
 
I det siste så har det gått veldig mye i WoW, men ser ikke som jeg går så veldig fort opp i lvl'er. Det er vel fordi jeg liker og gå rundt og kikke. Har vel snart vært over hele den verdenen.

Også spiller jeg litt Counter-Strike når jeg har tid.
Konge spill hvis man vil kaste bort en time eller to.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
I går kveld begynte jeg å spille fullversjonen av Oddworld: Abe's Oddysse for aller første gang i mitt liv. Jeg prøvde spillet på demo så tidlig som i 1998 og jeg likte det med en gang, men det ble aldri til at jeg kjøpte spillet. Det vil si, før nå. Hvorfor det ble sånn aner jeg ikke, men det er uansett morsomt å spille fullversjonen for første gang, mer enn 7 år etter at jeg først spilte demoen. Har kjøpte oppfølgeren, Abe's Exoddus også og jeg begynnet nok på det så fort jeg har rundet originalen.