Jeg må vel, som de fleste, gå for
Final Fantasy VII. Det er det spillet jeg har flest minneverdige stunder fra. Jeg kan fortsatt huske den første gangen jeg rundet det. Klokken var vel syv på morgenen, sommerferien 2001. Jeg hadde sittet konstant siden klokken 22:00 og spilt meg gjennom. Det er den beste følelsen jeg har hatt noen sinne, når det kommer til spill. Jeg var også så trøtt, at det bare var så vidt jeg var oppegående nok til å få med meg hele sluttsekvensen.
Men for å komme meg tilbake på sporet igjen.
Den ene grunnen til at FF VII scorer høyest er stemningen og musikken. (nå er endog all musikk i FF i særklasse). Det er ett eller annet ved stemningen i spillet som gjør det fantastisk. Den blandingen av deprimerende, mystisk, håpefull, og lengtende, som jeg finner veldig fascinerende. En annen ting er storyen, som jeg personlig finner meget innovativ, og interessant.
Spillet har også en utrolig stor replay-value. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har spilt gjennom det, nå. Det begynner hvertfall å bli en god del ganger.
Taijpei: Klarer du i det hele tatt å lese skikkelig gjennom det første innlegget?