Tut tut, her kommer Battlefield.no-toget for å hente deg og de idiotiske meningene dine tilbake til hølet du krabba ut av.
Altså, hva i helvete er det du prater om? Sikting er jo fundamentalt dritdøllt nettopp fordi man (hvis man skal ta e-sport-vinklingen) til sluttt når et punkt hvor alle har icemat, gaming mouse og innøvd muskelminne og derfor presterer 100% likt uansett, og det er akkurat det som gjør det så jævla døllt. Hvem som klarer å trykke mest presis på pixelen som forestiller hodet til motstanderen er kanskje det kjedeligste jeg kan forestille meg, og hvis du seriøst mener at taktisk evne og strategiske beslutninger er "relativt kjapt å lære seg" så er det på tide å konfrontere mamma over alle gangene hun mista deg i gulvet som baby.
De spillerene som jevnlig spiller kamper har allerede lært seg karta opp og ned i mente, de vet hvor alt er og tar lynkjappe taktiske avgjørelser ingame hele tiden, men når du faktisk møter en fyr mano-a-mano, så avgjøres det over reaksjon og aim. Akkurat som det ville ha gjort i en real life situasjon, en western gunfight, whatever. Det hjelper ikke å ha reaksjon som en hero hvis du ikke treffer noe uansett, og visa versa. At du ikke forstår at dette er NØKKELKONSEPTET til en FPS både online og offline er fuckings utrolig. Du tror det handler om å ta cover bak en stein og peake når fienden reloader? gratla. du har skjønt mye.
Ja, hvorfor skal noen kunne belønnes for å være taktisk overlegen og outsmarte sin motstander, når vi heller kan runke over DPI-en på gaming mouse-ene våre? Hele poenget er jo at det taktiske er "skill".
Jeg har spilt BF2 på høyt internasjonalt nivå, et av de mest taktikkrevende FPS spilla som er laga. Vi satte oss ned med ATC(http://www.catchgamer.no/?module=news&f=single&newsId=1246) hver kveld før en kamp for å diskutere taktikker og hvilke områder vi skulle pushe, og hva vi gjorde dersom plan A/B/C feila. Allikevel kan jeg med hånden på hjertet si at det ikke hjalp en dritt dersom vi ikke var flinke nok når vi møtte dem face2face.
Siden vi skal bruke e-sport som argument vil jeg bare slenge deg i retning www.mlgpro.com. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at konsollkontrollene feiler der: Det er jo like fortsatt en konkurranse, og om noe så er jo "aim" enda mer "skill"-basert på konsoll ettersom det er så vanskelig.
Hvis det handlet om å gjøre det vanskeligst mulig for seg selv så kunne jo baseball brukt strikkepinner, fotballen kunne blitt bytta ut med medisinball osv. Det handler om å bruke det verktøyet som er MEST effektivt, og innen gaming så er det frem til nå ingenting som er i nærheten av å kunne matche hastigheten og presisjonen til mus/tastatur. Ergo, det er den best tilpassede teknologien.
Gratulerer med en nedsettende og meningsløs metafor.
Hvis det var alt du fikk ut av innlegget, les igjen.
Og stegosaurusprisen, hvem vinner den?