Internat Norwegen

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Nei altså, her returnerer jeg til internatet og stiller meg til disposisjon for å redde hjemmet vårt så blir jeg anklaget etter første aktivitet jeg gjør i spillet!
Men jo, skal ikke gå helt Eivind her men det er ganske åpenbart at mafiaene uavhengig av alt ikke vil feile det første oppdraget, såvidt jeg har skjønt har man tre oppdrag på seg og det er ganske dust å trekke oppmerksomhet mot seg ved første mulighet. Om du hadde vært mafia hadde du gjort det samme, ville iaffal jeg. Derimot er det veldig enkelt å vente på en rotasjon i gruppa og da slå til så har man en å peke på.
Jeg har ingen konkrete forslag på hvem som er mistenkelige MEN noen var veldig kjapt på å komme med fasiten som forsåvidt er mistenkelig (selv om de ikke har utpekt seg tidligere), av en eller annen grunn stoler jeg på demake (som Martin sier er han enten uskyldig eller veldig, veldig flink i spillet).
Men med hele to av fire sabotører burde det være ganske greit å bruke den egenskapen med å se om en valgte å sabotere, 50-50 for å treffe og avsløre en.

Jeg setter meg furten tilbake i lenestolen å tenner en ny sigg.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Du er flink til å styre oppmerksomheten dit du vil, iaffal.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Skal vi se:

- Du synes demake virker ok i din bok, jfr. mitt argument.
- Du har dermed frikjent alle andre enn deg selv og Neocon på foregående lag.
- Sett deg på en benk og tenn en sigg a hæ

Forøvrig, litt styrket mistanke mot Hagestol da jeg tenkte tilbake og oppdaget at han var den eneste som ikke ville godkjenne det første laget. Eller var det fordi han visste at Neocon var sabotør?

demake

Seksuelt godteri
Hvis han visste at Neocon var sabotør så burde han sagt i fra. Å la det passere i stillhet hjelper ingen (andre enn mafian).

Jeg vil bare si at jeg ikke vil godkjenne noe som helst som involverer Neocon eller Justincase. Drauden er bare et barn og evner ikke å reflektere over hva som skjer. Jeg mener...sende ut et lag som inneholder TO mafiaer? Come ooooon! Dette blir for dumt. Dog, Drauden ER faktisk en av oss losjerte, tro det eller ei.

Og driver Cock og tar "en Eivind" denne runden og sender ut to mafiaer selv om det bare trengs én og så bare "hehe hvis jeg var mafia så ville jeg jo aldri gjøre det lizzåm".

Vi trenger å bruke egenskapene våre klokt nå så vi kan finne flere losjebrødre som vi kan sende ut på oppdrag. Dette er ståa så langt.

Losjebrødre: meg, SirkusMartin, Drauden

Mafia: Neocon, Justincase

Mistenkelig: ALLE ANDRE!!!

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
- Du synes demake virker ok i din bok, jfr. mitt argument.
- Du har dermed frikjent alle andre enn deg selv og Neocon på foregående lag.
Ærlig talt, jeg har aldri avskrevet demake, du virker mer mistenkelig jo høyere du skriker og neocon kan da godt være mafia, hvilken som helst kombinasjon av disse tre er realistisk. Men taler visst for døve ører, nå skal jeg sigge (jobbe) litt samt glede meg til å lese alle de hardtslående bevisene i kveld![/

Men folkens, folkens. For det første har jeg vært på internatutveksling i Rwanda og har ikke hatt mulighet til å være mafia. Og jeg har da ingen grunner til å være det heller. Jeg ville bare ha et større rom og det var mange ledige rom da jeg kom tilbake.

La oss nå tenke rasjonelt på dette: To ganger, ETTER AT SOFIE BLE HENGT(!!), har Drauden på mystiske måter blitt reddet fra døden. Og alle hørte hostene under oppdraget. Det er åpenbart at Sofie prøver å redde Drauden fra å bli busta som mafia, og det er like åpenbart at barnet er skyldig. Vi har jo funnet ut av dette to ganger på rad, i en helt rettferdig rettergang. Og hver gang har noe mysifistisk skjedd som har reddet han.

Hvert sekund vi bruker på å anklage hverandre er et sekund der drapsungen kan løpe rundt og legge nye drapsplaner for hvordan han skal drepe flere.

Våkn opp folkens!

demake

Seksuelt godteri
Drauden er losjert og ikke Mafia, så håll seft Hagestol.

Så alle som ikke blint godkjenner lag med potensielle mafia er mafia? Burde du ikke heller se på de som godkjente for å virke uskyldige?

Som sagt har jeg ikke vært her for mesteparten av drapene. Og ellers har jeg bare vært på rommet og hørt på shinras gamle plater (hvil i fred gamle ørn). Som også var uskyldig! *tåre*

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Hvemenn som nå holdt en hånd over Drauden, holdt også sin hånd over Eivind - som var uskyldig. Hvorfor skulle vedkommende unngå at skyldige ble drept? Og hva er vitsen for Sofie, som var uskyldig, å redde Drauden om han var skyldig?

NEI, detta høres ut som skyldig-snakk!

Drauden

SGs kollektive lillebror
Syntes det var ganske uansvarlig å la meg, det lille traumatiserte guttebarnet som ikke engang har vasket blodet vekk fra ansiktet sitt, få velge et lag basert på nyere hendelser? Tror dere jeg har fulgt med? Jeg har fremdeles taterens sprutende strupehodet på netthinnen. Det er alt jeg klarer å tenke på. The heads on the wall. The HEADS ON THE WALL!!

Teamet mitt er åpenbart kreft.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
"Bare en ting til, Drauden. DU skal ALLTID stemme først.
Så dere andre må vente med å stemme til han har gjort det fremover.
Jeg har helt glemt det selvsagt.

Ellers da.
  1. Demake - ikke godkjent
  2. CockMcBalls - ikke godkjent
  3. Drauden - ikke godkjent
  4. SirkusMartin - Ikke godkjent
  5. Neocon - godkjent
  6. Hagestol - ikke godkjent
  7. JustinCase - godkjent"
Sheriffen går bort til Martin for å roe han ned litt.
"Så?
Er du klar til å velge lag?"

Veto: Laglederen gir denne egenskapen til en annen spiller. Den spilleren kan legge ned veto når han ønsker (kun én gang) og avslå et allerede godkjent lagoppsett.
Jeg ser på deg: Laglederen gir denne egenskapen til en annen spiller. Spilleren kan få vite hva én av personene som er ute på oppdrag har stemt (kun én gang). Altså de får vite om personen stemte for å godkjenne eller mislykkes oppdraget.
Ta ansvar: Laglederen gir denne egenskapen til en annen spiller. Den spilleren kan stjele en egenskap (Veto, Jeg ser på deg, Sterkt lederskap eller I rampelyset) som en annen spiller har fått tidligere, men ennå ikke benyttet seg av (kun én gang).

"Jeg har nettopp snakket med min Assistent Jante. Han forteller at han visste om spøkelsene via en her på internatet som IKKE er blant de mistenkte. Da mener jeg en av de som fortsatt går på skolen, eller jobber her, men personen var anonym da den snakket med Jante.
Det kan altså hende at denne personen vet noe om alt som skjer her, men det er opp til dere å finne ut av litt forskjellige ting." Mesterdetektiven går bort til vinudet, drar ned noen av metallspilene på persiennene og dere kan se at lyset bryter gjennom røyken fra pipa hans.
"Men dette kan være farlig. Ikke nødvendigvis for dere, men for personen.
Hvis denne personen har vært med på å mane frem disse spøkelsene og åndene, hvem vet hva mer personen kan klare, og ikke nok med det, det kan hende gjenferdene ikke liker at personen har gjort dette med dem. Kanskje de vil ta hevn?
Jeg vet rett og slett ikke, men dere må finne ut hvem det er.
Er du klar Martin?
Ditt oppdrag er: Velg et lag på fire mann som skal finne og snakke med en person her som har gitt informasjon til min assistent Jante. Det er tydelig at personen er redd og helst vil være anonym, men vi trenger hjelpen fra personen og personen trenger kanskje også hjelp fra oss.
Siden jeg kun er Mesterdetektiv vet jeg ikke hvem som er her på Internatet for øyeblikket, det eneste jeg vet er at dere som er her inne, Vaktmester Lodin og Doktor Kyllingmannen ikke er denne personen.
Kom med navneforslag, så går vi sammen og forhører disse forskjellige personene for å finne ut av hvilken informasjon de har." Han setter seg ned igjen.
"Og du, Drauden? Denne gangen bare sier du høyt om du godkjenner laget eller ikke, og du gjør det før alle de andre."
---
Altså. Dere må navngi fire personer fra forumet som ikke har forlatt internat Norwegen (dvs de som enten ikke er nevnt i historien eller de som er nevnt men som ikke er døde) som dere skal "prate" med sammen med detektiven.
Dette gjør vi rett og slett for å inkludere noen av de som ikke med på spillet og for å kunne skape litt ekstra referanser, liv og røre i historien. :)
Men dette gjøres ETTER at laget er GODKJENT.

Martin. Kom med ditt lagforslag.

Drauden? Når lagforslaget har kommet så må du stemme i tråden, ikke på pm.
Minner også på at flere av dere har egenskaper som ikke er brukt.
Minner også på at alle egenskaper folk tidligere har hatt ikke lenger fungerer.
Minner også på at klokka er ti på åtte.

demake

Seksuelt godteri
Neocon og Justincase godkjenner ja...hahahah. Ja, nei, hva skal man si lizzåm?

Go Martin!!

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
demake, Drauden, meg ... og Cock.

Veto: demake
Ta ansvar: Drauden
Jeg ser på deg: Cock

Jeg stemmer for og godkjenenr såklart, imorra drar jeg bort i marka til søndag!

demake

Seksuelt godteri
Hva er galt med dere?