Internat Norwegen

Liker egentlig at vi ikke vet så mye om konsekvensene av handlingene våres. Det blir litt som Dark souls bare for realz. Vi starter med å falme i mørket og alt er ræv, men så viser det seg at joda, det er et system i galskapen og ting ordner seg.

Jeg foreslår at vi venter med heksebrenningen til vi har hørt noen ord fra alle på internatet iallefall. Så kan vi gjenskape Lord of the flies :)

Shinra85

Spillegals effort emo
At Evind har en del mørke hemmeligheter er det ingen tvil om. Fyren er gangster og smugler inn alt og ingenting. Fyren får tak på alt, tilogmed utgåtte Led Zepplin-bootlegs som blei trykket opp i Russland i 500 eksemplarer på slutten av 70tallet, hvorav ca 450 forsvant i Olga grunnet et jordras som tok lastebilen som fraktet de. Og dette gjorde han nesten gratis! Han krever bare å få ca 30% av alle medisinene mine....

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
[PS hvor mange jakter vi på, hvordan foregår utvelgelser, hva skjer med de utvalgte, innenfor hvilket tidsrom velger man dem, etc.?]
(Dere vet bare at Riou er død. Tidsrommene kommer til å bli litt tilpasset, siden det er helg og ikke alle har muligheten til å sjekke alt hele tiden. Kommer tilbake senere med første frist)

Shinra85

Spillegals effort emo
Fyren lyser jo drittsekk

Som om du ikke hadde tatt livet av deg selv for lenge siden om det ikke hadde vært for meg? Lurer på hvorfor resepten på pillene dine bærer navnet til hesten til Neocon ..

Sånn ellers har jeg en date with destiny aka dota l8r h8rs

Eivind skaffer the shit her inne på internatet, ikke faen om han har noe med det her å gjøre. Terje motherfucker! Han er det no shit med as!

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Ok, jeg ser at vi har to confirmed konspiratører her, ja, med en mulig tredje. Da vet vi det.

Jeg bare veit jeg kommer til å bli drept over dette. Jeg går og gjemmer meg i biblioteket.

Terje

mostly harmless
Jeg skjønner ikke hva det er jeg har gjort denna gangen som gjør at folk peker på meg. Ja, jeg pekte på han derre vaktmester'n fordi han hadde jo åpenbart anledning. På den andre sida er vel sjelden løsninga åpenbar. Derimot har det ofte vært rekti at de skyldige enes om å peke ut en stakkar som skal lynsjas. Eivind? Maximum? Noe lurings på gang? No mafian?

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Mesterdetektiven gikk ut av rommet og ned til cella i vinkjelleren der Chef Agradula befinner seg.
"Sheriffen? Jeg..." Agradula satt på bakken. Sous-chef drakten hans var revet i filler og han satt i sin egen avføring der inne. Blikket han gav Detektiven... Sheriffen kunne ikke tro sine egne øyne. Det var som om han hadde sittet der i flere år.
"Agradula? Dette her er helt forjævlig, går det bra med deg?" sa Sheriffen, tydelig berørt av måten de losjerte har behandlet han.
Agradula reiste seg opp, gikk bort til gitterstengene og tok tak i kragen på trenchcoaten til Detektiven og sa: "Ser det sånn ut? SER DET SÅNN UT?"
"Hva gjorde du oppe i tårnet, Chef? Lodin fortalte at du egentlig drev med noen forberedelser til dagens middag?", svarte Sheriffen, uberørt av nærkontakten.
Agradula slapp taket og snudde ryggen til Sheriffen: "burde skjønt at det ikke var Riou som ba meg sove i rommet rett ved han." han snudde seg. "Bestyreren ringte meg i går kveld. Lurte på om jeg hadde lyst til å sove i tårnet som en siste gest før de gamle reglene trådde i kraft. Det har seg slik at den beste madrassen på internatet er i det rommet jeg sov i, og Riou fortalte meg at det tar på å servere mat ingen vil ha når det å lage mat er det du brenner for. Burde skjønt at Riou aldri ville foreslått noe slikt" En tåre rant ned det skitne kinnet til chefen.
"Sier du at det ikke var Riou som ringte deg igår kveld?".
"Ja. Det er nettopp det jeg sier. Personen sa at jeg fortjente en dag fri, men jeg tror jeg ble så blendet av tilbudet at jeg ikke engang vurderte at det var tull. Riou ville jo helst at ingen på internatet skulle gå hjem til jul engang. Han mente at jula bare en materialstisk høytid som var skapt av 'industrien'. Som han selv sa det: Julen slik den er nu er ike for at skape trivsel i hjemmet, men for at staten og industrien skal tjæne schilling"". svarte agradula.
Sheriffen spankulterte litt frem og tilbake, og spurte agradula om han visste om Riou hadde noen fiender her på internatet.
"Vel. Han var jo en hyggelig fyr forsåvidt, men helt siden ifjor etter at den journalisten gjorde det intervjuet med han, ble han helt rar. Sluttet å prate med nesten alle her. Reglene ble strengere og strengere. Han satte en stopper for alt godteriet og ølen som Eivind pleide å dele ut. Han degraderte buggz ned til elevrådstillitsvalgt. Han gav Professoren en ny stilling, men det viste seg å bare være undervisningsinspektør. Han solgte nesten alle de nye instrumentene i laboratoriet til Dr. Demake. Han fjernet tempurmadrassen til Shinra85 og sa til han at futongmadrasser skaper karaktér. Maximum som en gang i tiden var 'kul' og 'hipp' ble helt utbrent og pga stress mistet han nesten alt håret. Nå går han i caps hele tiden som et slags tegn på skammen han føler. Neocon. Orker nesten ikke snakke om det. Neocon elsket de hestene!
Drauden har jo bare vært her i to år, men ifjor fjernet Bestyreren alle lekerobotene fra rommet hans og gav de tilbake Lodin. De var visstnok Lodin sine en gang i tida, men han mente at det var no figurer av no slag og slettes ikke leker.
Terje derimot fikk ansvaret for å pusse opp hele internatet, og han ble glad i starten, helt til han innså at det var en skikkelig møkkajobb. Husker han fortalte meg ved den ene lunsjen en gang at det å reparere bærestolper i vinkjelleren. Det er faen meg tungt arbeide og faen ikke så lett å gjøre med en halv tommel.
ExciteMike begynte å hjelpe han etter jul en gang, men det hjalp ikke så mye. ExciteMike hadde jo en fortid som kriminell så Terje og han kom liksom aldri så jævla godt overens.
Thinaran. Han hadde jo ansvaret for Prosjektør-rommet der Riou en gang i tiden så entusiastisk holdt foredrag om dannelse, intellekt og sinnet. Nå sitter han inne på kontoret sitt med to datamaskiner. Den ene bruker et gammalt system som nesten ikke fungerer og den andre? Vel. Det er et annet system som ingen egentlig forstår noe av. Så nå sitter han der da, og sender bilder til andre av hvor kjip situasjonen er.
Sjutten. Ja du kan jo tenke deg hvordan han reagerte i fjor da Riou forbød nudler, og det toppet seg vel i går da det ble bestemt at det skulle serveres rå løk til hvert måltid.
SirkusMartin har hatt noen heftige krangler med demake i det siste. Demake påstår at Martin har stjålet substanser fra labben hans for å selge det videre til nicholas. Han nekter å innse at Nicholas han... At han døde jo etter den ulykken. Riou hadde sendt Nicholas ut i bakgården i januar for å fikse på hagen. Det var bikkjekaldt ute, men du veit Nicholas. Klarer ikke å være normal, så han tok av det skjerfet han vanligvis går med og døde av kulden.
Også var det Ganon da. Har jo hatt en spesial-avtale med tidligere om å få dra til byen for å hente olje til oppvarmingen her på huset. Men Riou syntes at han brukte så mye tid på det at han fikk arrangert et bud som kom å leverte det hver uke.
Sofie og jeg hadde jo en sønn en gang, men han er nå fast boende på Kindergarten Norwegen, den andre institusjonen til Bestyreren.Riou fortalte oss at barnet var for ungt til å begynne her, så vi spurte om vi kunne ha en pause frem til Julian ble stor nok, men neida, så hver gang vi er på besøk hos han så... sist vi var der satt han sammen med lille Thomas. Ja, det er ikke så mange som veit det, men Shinra85 har en unge der også, men uansett da. Julian kjente oss ikke igjen og bare løp vekk hver gang vi ville gi han en klem.
Nei. Jo mer jeg tenker over det, jo mer innser jeg jo at Riou hadde vel egentlig bare fiender det siste året, men det var mange som ble her likevel.
Også var det mønstereleven cycerin. Han skrev musikk og komponerte noen fantastiske stykker for Riou. En gang i tiden mente Riou at musikk var med på å styrke sinnet og forbedre konsentrasjonen og hukommelsen, men etter den avisartikkelen ifjor... Så fjernet han alle musikkinstrumentene på internatet. Cycerin ble sønderknust og har aldri vært den samme siden.
CockMcBalls? Han var en gang i tiden morsom. Sang TOTO-sanger, lekte politi og røver med barnet. Han var så flink på skolen i forifjor at han var så heldig å få påspandert en studietur til hawai. Han skulle på den turen ifjor jul, men Riou kansellerte den turen etter intervjuet. Vi har mye å jobbe med her på Internatet, fortalte han Cock. Så nå gårn rundt og er passiv aggressiv og nevner Hawaii ved alle passende anledninger.
Nei. Detektiv? Han riou hadde vel egentlig bare fiender her på Internat Norwegen, men jeg vet at det er mange av oss som forsatt tror på det internatet står for. Det at Riou tydeligvis klikke helt det siste året forandrer ikke på det. Og det er nok ikke så mange som var interessert i å faktisk drepe han. Jeg så jo to stykker løpe vekk fra gangen ved værelset til Riou men vet ikke hvem det var. De eneste som kanskje kunne gjort noe slikt var..."
Agradula falt plutselig på bakken. Fråden sto ut av kjeften hans og de siste ordene han sa var: "Jeg skulle aldri grarglarg spistgraglar den maten de kom medasdahshasd". Han lå helt stille.
"HVEM? HVEM KOM MED MAT TIL DEG?", sheriffen skrek til han og prøvde å vekke han, men det var for sent. Chef Agradula var død. Sheriffen lente seg ned og luktet på fråden: "Mandler? Han har blitt forgiftet av Cyanid!"

Mesterdetektiv Sheriffen løper opp til storsalen, slår hånda ned i bordet så hardt at fedoraen faller ned på gulvet. Han står der stille en stund med øynene lukket, for det var tydelig at smerten i hånda var større enn han ville regnet med. Etter noen sekunder lener han seg ned, plukker opp fedoraen og legger den på bordet. Han snur seg rundt og tar tak i den nærmeste stolen. "En Eames DSW? Kjenner igjen godt håndverk når jeg ser det", sier sheriffen og legger merke til at Demake står bakerst og smiler fornøyd. "Den er produsert hos Vitra, for man må jo ha den reelle avtalen!" sa han.
Sheriffen lener seg godt tilbake og kjente at en slik stol må han rett og slett ha. Han legger pipemunnen inntil leppene, knipser med fingeren og en fyrstikk er tent. *patt patt*. Han løfter opp lille drauden, setter han i fanget og sier:
"Eivind McHatersen 2K?! Neocon?! Martin? Har jeg sagt at noen kan gå? Lodin? Hent CockMcBalls. Vi er ikke ferdige her.
Det har seg slik. Ifølge Chef Agradula nede på cella, så han ihvertfall to skikkelser løpe vekk fra gangen ved rommet til Bestyrer Riou. Men han har blitt forgiftet. Så jeg vil vite hvem det er som har gitt han mat den siste tiden."
Vaktmester Lodin kommer drassende med CockMcBalls og plasserer han pent i den ene stolen.
"Nå? Hvem er det som har laget dagens mat? "
Men alle bare sier at maten sto på bordet da de kom hit og at agradula hadde forberedt alt i går.
Sheriffen rister på hodet og patter litt ekstra på pipa.
"Det er umulig! Det er rett og slett umulig fordi Agradula lå og sov på rommet ovenfor rious værelse igår!
Dere har frem til klokken 20:00 å stemme. (Jeg mistenker person x i bold), og har dere ikke bestemt dere innen da så kommer jeg til å ringe min assistent Jante på kontoret og be han velge tilfeldig blant dere mistenkte her på Internat Norwegen."
Riffen setter Drauden ned på gulvet, reiser seg opp og sier:
"ja. Det er dere her inne som er mistenkte. Men hvem av dere som er skyldige? Nei det er opp til dere. Dere vet selv hvem av dere som har gjort det, og jeg bruker min tiltro til mennesket ved å håpe på at dere velger de riktige, eller at noen melder seg friviliig. Frem til åtte folkens. Dere har frem til åtte."

Jeg mistenker Terje, det er noe muffins med den festivalgreia i mandal!

Drauden

SGs kollektive lillebror
Her ser vi at Terje har rømt internatet. Da mistenker jeg også Terje.

demake

Seksuelt godteri
Herregud, noen har stjålet all kaliumcyaniden fra lab'en min. Låsen er brutt opp!

Det er nok Terje! Bare han som har utstyr til å bryte opp låser!

Ok, jeg ser at vi har to confirmed konspiratører her, ja, med en mulig tredje. Da vet vi det.
Jeg skjønner ikke hva det er jeg har gjort denna gangen som gjør at folk peker på meg. Ja, jeg pekte på han derre vaktmester'n fordi han hadde jo åpenbart anledning. På den andre sida er vel sjelden løsninga åpenbar. Derimot har det ofte vært rekti at de skyldige enes om å peke ut en stakkar som skal lynsjas. Eivind? Maximum? Noe lurings på gang? No mafian?

Lol, slutt å vær no punk ass bitches. For det første er det ikke de som anklager til å begynne med som har vist seg å være turned, og for det andre så gjett hva noen må anklages. Dere kan jo gjerne late som om dere har noe som helst å gå etter i det heletatt, men det har dere ikke.

Sannheten her er at dere bare er noen feige fitter som sitter på fisla deres fordi dere ikke tørr å nominere noen som helst.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Greit, da er det confirmed. Eivind og Maximum er de skyldige, men siden jeg bare får stemme på én tar jeg den som er flinkest til å deflektere. Jeg mistenker Eivind. Dere andre, stem som dere vil, men ikke hopp på Terje-vogna bare fordi å hei jeg er aggressiv boss nigger sier det! Dere ser vel svetta sile nedover panna på ham? Det er ikke fordi han akkurat er ferdig med ei treningsøkt, det er fordi han veit jeg ser rett gjennom ham.

Herregud Martin, du er ikke så jævlig dum, ærlig talt. Jeg er oppriktig skuffa liksom. Kommer mer senere.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Eivind har rett, kun ved å nominere/stemme kan vi få noe som helst data, de som sitter på fisla er de mest mistenkelige.

Likevel er jeg med på å nominere Eivind, fordi selv om statistikken sier at han sannsynligvis ikke er bad også denne gangen, kan vi ta sjansen?!

Se der ja, logikk. My old friend.

Jeg må gjerne avhøres, men når jeg kommer up clean skal dere faen meg henge Martin, så Terje.

E: Avhør Terje