Internat Norwegen

demake

Seksuelt godteri
#81
Men folkens! Nå må vi se her. Riou blir drept etter å starta opp med fisk og løk til middag hver dag. Hvem her på internatet kan ha vært mot dette? Vi veit jo at Sjutten hater løk og jeg nekter å tru at Terje eter fisk (eller hvilken som helst annen sunn mat).

Just sayin'

Men. Er det for åpenbart? Hvem andre har motiv for å ta knekken på den jævl....
 
#82
Vel når det gjelder Terje, judge should be like ... Guilty. Peace.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#83
Terje er alltid skyldig.

Når jeg sier det da, så veit jeg at Eivind alltid åpner sånn her, og at Eivind er og blir en evig kilde til bråk og konspirasjon - jeg har lest meg opp i arkivene på Boss Niggers' mer lyssky aktiviteter, hvor Eivind alltid synes å stå sentralt! I tillegg så veit jeg jo hva Eivinds M.O. er.

Nei, om noen orker å høre på en skarve bibliotekar og hans meninger - opplyste og beleste som de er - så skal jeg love dere at det er noen muffens her, og de som [er kjappe til å kaste steiner morran etter konspiratørenes muligheter til samtale -> har dette noen plausibel forklaring i historien?], de veit jeg er verdt å holde et øye med, sier jeg.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#84
Det gjelder vel de fleste her, forøvrig. Yeti har mista professorstillinga, demake har mista penga vi har brukt til... Eksperimentering, Sjutten fikk løk ii maten, Terje fikk MAT, Cock har tydeligvis issues med autoriteter (bare tenk på måten han reagerte på telefonsamtalen fra moren sin). Jeg, på min side, synes det gikk greit med Riou. Iallefall ikke så ille at jeg ville ha han drept. Fyren ga meg jo en handicapheis.

Om dere kan ha meg unnskyld, må poppe noen tabletter. Faen så deilig
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#85
Du prøver å late som om du ikke hadde en grunn til å hate han, i motsetning til alle andre?

Hvis det er én ting vi har lært fra tidligere spill, så er det at Shinra alltid er skyldig.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#86
Nå hopper du pistolen, Thinersen, du veit jo at Ryggen bare er skyldig når'n VIRKELIG svetter. Det der er bare morfin-abstinensa.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#87
Det er derfor man må presse han litt, ryggen tåler såvidt at man er borti den, og enda mindre press.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#88
Alltid vær skyldig i andre spill? hva med Tingen? Elsker logikken, forøvrig. Uansett; press i vei, Rochmann. Press. I. Vei.

Sa forøvrig at jeg ikke hata han sterkt nok til å drepe han, men faen heller, Bestyrer Riou var et helvete på jord
 
#90
Hva med dette: Sheriffen tar oss inn til enslige intervju, og stiller oss alle de samme spørsmål som feks "hva hadde du imot Riou?", "er det noen her som har gitt utrykk for å ville utøve vold over misnøyen sin med tilstanden på internatet?","hvem stoler/stoler du ikke på her inne?" etc og kanskje lagt til noen flere spørsmål hvis noen har interessante svar. Dette kan gjøres på ett av kontorene( på PM ), Og når alle har avgitt svar kunne han postet de i tråden og vi får se hva ståa er? Jay/nay, Noen andre forslag?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#91
Vel, ok. Men du hadde et våpen. :p (Og drepte en uskyldig)
Han var kanskje ikke Ting, men uskyldig var han ikke. Ganon har nok av svin på skogen, jf 40.000 for å sette på en kanne kaffe. Dette lukter Mafia! Dessuten er det din feil! Hvem gir våpen til noen som går på sterke smertestillende og psykofarmica? Om ikke annet så viser du deg som en skikkelig Puppet Master, en som trekker i strengene for at alle andre skal gjøre drittjobben

Uansett, så synes jeg forslaget til Ganon er godt
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#94
Vi må se litt mer på måten han ble drept på tror jeg. Sløyet tilsier en viss knivferdighet som for eksempel en slakter eller kokk har. Å slakte Riou med kniv på den måten rett etter at han innfører gamlereglene viser en stor misnøye med nøyaktig trekt sei. Så jeg vil si at agradula kan ha utført handlingen, men mangler motiv.

Hadde drapsmetoden vært halshugging eller hodespising derimot, hadde dette vært en open and shut case:

 

Shinra85

Spillegals effort emo
#95
(agra er vel ikke med i spillet, da han er GameMaster?)
 
#97
Angående de gamle reglene som Riou ville implementere, er det noen som vet noe mer om de? om de kun involverer menyen, eller ble det innført portforbud, begrenset tilgang til nettet etc? Jeg fikk aldri noe memo, og hvis de inneholder noen forbud som vi vet noen vil ha problem med vil det gjøre saken enklere.
 
#98
(Dette er mafia, no? aka vi må velge en som skal "avhøres"?)

Jeg stemmer for at vi sender Terje inn i ilden.
 

demake

Seksuelt godteri
#99
Definitivt Terje.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Kan vi sende ham inn til avhør sånn helt uten videre? Overlever han om han viser seg å være uskyldig, eller vil gatejustisen som ser ut til å råde på detta internatet ta livet av ham okke som? Så mye som jeg enn hater trukket sei, synes jeg stanken av komplott fra Eivind er sterkere. Det må være en grunn til at Terje pekes ut sånn ut av det blå, og en eventuell drapsmann har selvsagt all mulig grunn til å skyve mistanken unna seg.

[PS hvor mange jakter vi på, hvordan foregår utvelgelser, hva skjer med de utvalgte, innenfor hvilket tidsrom velger man dem, etc.?]