Jade empire....9.9 på IGN.. sattan

Lodin

Der Waaaah
#63
Ja her var vi seriøse og objektive ser jeg. :ler:
Hva er det som er annerledes med Special Edition og den vanlige?
Spesial utgaven har en spillbar karakter til, vistnok en munk og et eller annet nytt våpen. Ellers er det ikke så mye annet med enn en dokumentar og noe annet rask. Ikke så mye å grine over med andre ord.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#64
Jeg har en spilletid på 3-4 timer i Jade empire, og jeg synes det er hinsides kjedelig. Grusomt dårlig dialog, elendig konversasjonsmuligheter og totalt uinteressant story. Grafikken er middelmådig og uinspirert, den lider av tafatt og kjedelig design. Alt dette kunne jeg riktignok overlevd dersom gameplayet var bra, men desverre så er gameplayet like dårlig med et uendelig kjedelig kampsystem. Dårlig kontroll over karakteren, og man sitter bare å trykker på en knapp mens man ser på karakteren utføre komboene automatisk.
At man har forskjellige stiler er i og for seg en ganske interessant idè, men de er jo totalt overflødige mot 95% av fiendene i spillet, det er jo så mye lettere å trykke 4 ganger på A-knappen med thousand cuts.
Nei, Jade empire er en fadese sammenlignet med Star wars: Knights of the old republic og det står som det dårligste bioware spiller jeg har prøvd. Jeg håper virkelig at de har noe mer å by på med Dragon age.
 
#65
Er jeg den eneste som synes at det er en del folk her, som er utrolig kresne på spill? >_<

Det finnes jo såklart dårlig og gode spill, men dere skriver jo som Jade Empire er det værste møkkaspillet som er høvlet opp. Folk har jo forskjellige spillsmak, men det er da ikke så himla dårlig som dere skal ha det til.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#66
Jeg har egentlig aldri ordentlig spilt et RPG før, og jeg digger Jade Empire. Slåssesystemet mestrer selv jeg, og jeg syns det er ganske spennende. Litt tekst-heavy til tider, men en ordentlig søt atmosfære også. Fornøyd, jeg. :)
 
#67
Må si jeg ble, når jeg oppsumerer hele spillet, mer eller mindre skuffet over det. Hadde faktisk ganske høye forventninger til det med tanke på KOTOR (som jeg da mener er meget bra spill), men det ville seg ikke helt denne gang.

kampsystemet er vel det de fleste vil legge vekt på at var elendig... helt elendig. I forhold til dette har KOTOR sitt ENORM dybde! noe som i seg selv er godt gjort. Trykke a, hoppe og trykke a, bytte stil, trykke mer på a, kanskje på x en sjelden gang, skifte tilbake til samme stil og enda litt mer slitasje på a-knappen... og ikke nok med det, men selv på det høyeste vanskelighetsgrad innen slossing var de siste bossene simple! Tror aldri før at jeg har sveipet igjennom et spill på denne måten, da den eneste gangen jeg følte jeg sleit skikkelig var i arenaen og man skal ta samtlige av gutta og demonene man har banket sønder og sammen fra før en siste gang og alle kommer mer eller mindre samtidig...

Bortsett fra dette er spillet ikke så aller verst. En annen motor enn KOTOR gjør at grafikken er mye bedre, men kameraet har en helt utrolig tendens til å drite seg ut i kampene. Dette gjør at man av og til kan oppleve at man ser seg selv opp i det ene neseboret mens man står og slår og da får kameraet en trang til å bli værende akkuratt der.. moro!

Men bort fra det negative, grafikk er forøvrig ganske bra, historien er ganske så spennende og lyden er også av sterk kvalitet. Det var kanskje det eneste positive (men med tanke på at historien og samtalene er halve spillet så er ikke helheten SÅ dårlig), men så få sidequest som det er, og så kort som spillet er (15 timer første gang er ALTFOR dårlig), så drar det kraftig ned. Det at det ligner så mye på KOTOR er både positivt og negativt, ettersom at det er to meget bra spill, men negativt at de ikke klarte å gjøre noe eget med spillet... noe som var unikt... men men.

Helt greit spill, ikke noe mer.
 
#68
Skjønner ikke at folk klager på at 15 timer er for lite. Det er jo lenger en gjennomsnittet i dagens spill. Et spill som God of War, som får 6'ere over alt, fullføres glatt på under 8 timer første gangen. Det er da ingen grunn til å tro at RPG spil skal vare så mye lenger enn et renspekket actionspill. Det var kanskje annerledes før, og ennå kommer det kanskje et par spill i året som varer over 30 timer, men det er snarer unntaket enn regelen dag. Tar man hensyn til dette er 15 timer en helt ok lengde på et spill.

Jeg kunne også lagt ut om hvordan kvaliten har forbedret seg de siste 7-8 årene, i takt med spillernes stigende krav om kavilitet, og at vi slår kraftig ned på repetivt gameplay, men jeg er så lat at det orker jeg ikke...
 
#69
Opprinnelig skrevet av Camrot@06.08.2005, 14.49
Skjønner ikke at folk klager på at 15 timer er for lite. Det er jo lenger en gjennomsnittet i dagens spill. Et spill som God of War, som får 6'ere over alt, fullføres glatt på under 8 timer første gangen. Det er da ingen grunn til å tro at RPG spil skal vare så mye lenger enn et renspekket actionspill. Det var kanskje annerledes før, og ennå kommer det kanskje et par spill i året som varer over 30 timer, men det er snarer unntaket enn regelen  dag. Tar man hensyn til dette er 15 timer en helt ok lengde på et spill.

Jeg kunne også lagt ut om hvordan kvaliten har forbedret seg de siste 7-8 årene, i takt med spillernes stigende krav om kavilitet, og at vi slår kraftig ned på repetivt gameplay, men jeg er så lat at det orker jeg ikke...
248559​
Vel, kanskje 15 timer er helt greit, men dette spillet har så mye større potensiale i historien at de godt kunne gjort spillet lenger. I deler av spillet får man en følelse av at en blir rushet igjennom, at bioware tok et par korte svinger noen steder. Kanskje ikke alle deler dette synspunktet med meg, men tatt i betraktning de spillene selskapet har i sin imponerende RPG-CV så forventet jeg litt mer.

Når det gjelder kampsystemet så har de rørt toppen av isfjellet. Hva med komboer, kanskje noe alla Mortal Kombat (ikke at dette er verdens beste slåssespill, men i Deadly Alliance (har ikke spilt siste utgave) så la de inn komboer som gikk gjennom flere stiler), da med tanke på at dette spillet har et x-antall med stiler, både magic, våpen og support-stiler. Noe alla Ninja Gaiden? Et eller annet, bare at her trykker man på a, eller b, eller x, eller y, skifter stil en sjelden gang, og det eneste av kombo-aktig de har fått til er en harmonic combo som ikke er veldig givende når alt kommer til alt...

Untapped potential, der hører spillet hjemme.