Sorry, det er minst to ødelagte disker siden. Backup var virkelig ikke bryet verdt før skylagring eksisterte.
Uansett, fett å se at du har det moro med å utforske ting og dilldall. Grunnen til at jeg skreiv det litt lenger opp om å tenke på spillmekanikker først, er at man ofte blir sittende og mekke fete ting som grafikk og sånt, og så utsetter man litt å mekke selve *spillet*, og så heisann da gikk det ikke an å bruke det du har mekka likevel, og så mister man litt motet og så ja.
Uansett, alt du har der har potensial, det er lurt å velge EN ting å jobbe med og så fokusere på det. Jeg spurte etter kildekode fordi jeg ville se hvordan plattformgreia var, men jeg ser nå at det ikke er så mye å se på.
Synes du Construct funker fett? Selv får jeg helt hetta når jeg ikke kan fikle med koden selv, men hver sin smak osv.
Så, ja, jeg får poaste det jeg har dilla med det siste... halve året. -_-
Målet er da å mekke min egen 3D-motor til spill fordi:
a) jeg endelig nådde punktet der Unity irriterte meg, og
b) jeg er dum i hodet.
Ja, og fordi jeg har lyst til å lære meg litt mer ÅNKLI programmering. Unity er "ånkli" på den måten at du må vite hva du holder på med, men måten du jobber på i Unity-rammeverket er så
til tider at jeg får mark. Ikke at jeg tror jeg klarer noe bedre selv (det gjør jeg ikke), men da er det iallfall JEG som bestemmer og som bærer ansvaret istedenfor at en eller annen danske må gandes fordi noe er knølete.
Så, jada.
Jepp. Enn så lenge er det bare en puslete geometrigenerator og et oppsett for å per-vertex-fargelegge 3D-modellen, og så smelle det gjennom en shader. Det fine er at i bånn ligger et rammeverk hvor målet er å lage noe som er så generalisert som mulig for shadere, slik at du kan sette opp greia en gang, og så bare peise på med ulike shadere uten noe særlig merarbeid. Målet nå er å få på plass teksturer og lyssetting, og så er man egentlig klar til å mekke noe mer spennende.
Hvis noen bryr seg så er dette C++-kode som kjører Direct3D 11. Jeg kan si med hånda på hjertet at hvis du er interessert i å lære deg 3D-grafikkprogrammering, start med Direct3D. OpenGL er koz helt til du skal mekke noe mer rundt det (det er skrevet i C og det finnes ingen standardbiblioteker til det), mens Direct3D er alt-i-ett og i nyeste utgave såpass nedstrippa at du fint kan få til det du har lyst til å mekke selv.