[PC] Jeg har Kickstarter-feber og den eneste kuren er å finansiere fler indiespill

Erke Sarkalarkadingdong blitt ganske avslørt etterhvert så ingen bryr seg om henne?
Øh? Avslørt for hva da?

Re: Outcast HD—ikke så veldig interessert i selve spillet, men veldig glad for at gjengen prøver å puste liv i franchisen igjen. Outcast er den beste PC-spillen.
ved siden av Thief, Half-Life og Riven.
 
Orker ikke begynne å grave om dama igjen, men her er den nyeste shitty tingen hu har gjort.
Pussig hvordan kvinner som stikker hodet fram blir utsatt for personangrep og "velment" kritikk, hva?

Dette (samt lånte videoklipp) er jo åpenbart i gråsonen kopirettslig, men det invaliderer ikke akkurat den gode dokumentarserien hun har produsert?
 
Hu har tråkka i noen salater her og der, men det er ufattelig frustrerende å se hvordan folk vrir alt fokuset over på dette som at det liksom skal ugyldiggjøre de gode poengene hun har. Samtidig later man jo også som at alt pisset hun må og har måttet gjennom er noe hun "bør tåle". Jeg ville også gjort meg selv vanskeligere tilgjengelig om jeg hadde de innboksene jeg forestiller meg at hun har. Har hu takla all kontroversen helt riktig? Kanskje ikke, men er det henne debatten i det heletatt burde handle om?
nei
 
Sist redigert:

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Å fytte, den serien der kan reise lukt til helvete. Stargate, bare med INGENTING av det som gjorde Stargate gøy.
 
(...) synes det er litt stusselig hvor hardt hun kjører den offerrollen mens hu klager over hvordan kvinner blir fremstilt som ofre.
Nå har jeg kikket litt nærmere på hva som er blitt lagt ut enn jeg hadde tidligere, og jeg ser fortsatt ikke hvor hun har kjørt noen "offerrolle". Kan du/dere peke meg i riktig retning? Svertekampanjen/internettmobben hun pratet om på TEDx er *jævlig* drøy, men hun klarer å presentere den saklig og uten antydning til "redd-meg"-syndrom. Selve videoserien så langt oppfatter jeg også som svært saklig og uten spor til "offerrolle".

Er det et eller annet her jeg rett og slett ikke har sett enda?

Generelt føler jeg at det skal mye til før jeg i min posisjon av ultra-privilegie har rett til å klage på andres bruk av virkemidler, selv i den grad de måtte bruke "offerrolle", noe jeg ser forholdsvis sjelden. Tror det er mye vanligere at folk ikke tør snakke ut, enn at de "utnytter" offerrollen mer enn det som er naturlig når man tross alt er offer for undertrykkelse.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Det var helst rundt denne jeg begynte å føle at prosjektet begynte å handle mer om trollinga enn troppsene og jeg begynte å miste litt interessen.

Men jeg følger ennå litt med og sjekker ut videoene hennes. Jeg trenger ikke være såpass binær at jeg påstår problemet ikke finnes fordi jeg ikke helt liker hvordan hun håndterer det. Mye av problemet kommer også av at du har disse to gruppene som er så sterkt for eller i mot at det blir lite rom for nyansering.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det finnes ingen det er mer synd på enn geeks som føler seg trua av at de skumle damene kommer og skal spille kådd, skjønn det da.

Enten det eller så tåler spillmediet kritiske røster like godt som noe annet og det eneste som egentlig er skadelig her er den jævla enklavetenkningen som tillater folk å tolke sånt som det der som et personangrep. Aner ikke.
 

Lodin

Der Waaaah
Poenget er at det finnes tusenvis av damer der ute som skriver om spill og feminisme og sånn. Og de krever ikke over 9000 dollars fra en kickstarter. De gjør det fordi de tror på tankene sine og mener at de betyr noe. Det er hundre ganger viktigere enn en shitty serie overproduserte youtuber med produksjonsverdi litt over en Gamegrumps og med meninger hakket over Social Justice Wario.
Anita Sarkeesian er spillfeministen internett fortjener, men ikke den de trenger.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
De eneste Sarkeesian står til ansvar overfor er uansett seg selv og de som har bidratt. Det må gå an å føre en debatt som ligger litt over "argumentene dine er ræva på grunn av noe greier du gjør som jeg ikke liker", uansett hva man mener. I det minste holder man seg for god for trusler på SG, det er det ikke alle som klarer.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Pillars Of Eternitys utvikling går jo noe fremover, også har de jo sånne jevnlige greier hvor noen av folka i teamet forklarer litt hva de egentlig driver med.
Den siste jeg leste som ble linket til fra RPS var dette:
http://forums.obsidian.net/topic/66060-update-76-music-in-pillars-of-eternity/

Er fyren som mekker musikken i spillet og hvordan han jobber. Ikke veldig spennende hvis du ikke lager musikk selv, kanskje, men jeg gjør jo det så jeg fant det veldig interessant.
 

Lodin

Der Waaaah
Første gameplay fra Outcast. Eller det vil si, det er bare de gamle modellene og tilhørende gameplay døtta inn i den nye geometrien, men det er jo lovende.