Kameo Elements Of Power

  • Trådstarter Deleted member 1518
  • Startdato
#41
Kameo minner meg om et sånn typisk "Koselig" spill, som du sitter under et pledd en kald vinter natt og bekjemper farlige bosser.

Er nok et must for meg dette. Rett etter Perfect Dark Zero så klart=)
 

SHDR

Gullmedlem
#42
Kameo ser ut som et hinsides stygt og formulaisk plattformspill etter samme mal som Donkey Kong 64 og Star Fox Adventures. Mye forteller meg at jeg ikke kommer til å bli særlig tilfreds med det. Hvorfor får Rare all denne oppmerksomheten? Om det var noen andre som lagde dette spillet, ville ingen brydd seg. Dette kunne like gjerne vært Kya: Dark Lineage eller et av de mange andre fullstendig middelmådige, oversette spillene som har kommet de siste par årene.

Hvorfor kan egentlig Rare flyte på å ha laget et par gode spill når designteamene ansvarlige for dem faktisk ikke er med selskapet lenger? Det er ikke så alt for vanskelig å etterligne sine egne tidligere design.
 
#43
Jeg tror du tar feil i at det blir hypet så mye pga at Rare har laget det (eller utviklet eller hva de har gjort)
Kameo ser egentlig ganske morsomt ut. Og jeg er ikke Rare fan i det hele tatt. Har bare prøvd DK og Perfect dark jeg. Kameo ser ut som et godt gammelt platform eventyr som kunne blitt skapt fra hvemsomhelst. Spillet i seg selv ser interessant ut. Men det er jo min mening. Og jeg har jo overhodet ikke peiling på spill :p
 
#46
Jeg synes at spillet ser spennende ut. Fin grafikk og plattformspill slik jeg liker det.


Shadar: hvorfor bryr du mer om utvikrne enn selve spillet. Du liker ikke Kameo, eller Perfect Dark, fordi det ikke er en nintedo tittel. Jeg har knapt spilt noen av Rare og har veldig lite å sammeligne med. Vi får se. Det er veldig få mainstream gamere som kan navnet på de ulike utviklerne og hvis Kameo selger bra så er det nok fordi folk synes det ser spennende ut, og ikke pågrunn av navnet på utviklerne. Foressten...hvordan kan du si at spillet ser stygt ut?..... :blunk:


Jeg kommer til å bruke at du er Ninty fanboy i alle diskusjoner rundt dette temaet, så bare gjør deg klar ^_^
 
#47
Så vidt jeg har forstått, hater Shadar det meste som Rare har kommet med. Enten det er på en Nintendo-konsoll eller ikke.

Jeg er ikke helt uenig i at Rare er en smule overvurdert. Spill som Banjo Kazooie og Diddy Kong Racing har jeg ikke særlig mye til overs for. Og ut over grafikken, er ikke Donkey Kong Country-serien mye å skryte av heller. Helt ok plattformspill, men ikke noe mer. Goldeneye liker jeg derimot veldig godt, så de har absolutt produsert bra saker også. Battletoads er også moro, men den serien tviler jeg på vi kommer til å se igjen. :(
 
#48
Vel, Shadar er i hvert fall ikke så trangsynt at han ikke ser at Rare har, i N64 storhetstid, produsert noen gode titler (der havner spill som Banjo og Diddy Kong Racing under kategorien "god", i min bok i hvert fall). Og jeg er også enig i at Rare har bare kommet med tilnærmet drit den siste tiden, og mye av det reddet av navnet. Men Kameo er et spill jeg har sett lenge fram til, helt fra før jeg viste noe om Microsofts lumske planer om spillverden og før jeg viste at Rare kom til å falle, så dette spillet blir plukket opp uansett. Dessuten kan man nesten ikke benekte at spillet ser ut til å være det kosligste spillet 360 hoster opp til 2.desember.

Lurer på hvor lenge Shadar har tenkt på å holde sitt angrep mot Rare. Ser ikke ut til at noen forandrer mening, uansett hvor trangsynte det enn måtte gjøre oss.
 
#49
Nå må dere huske på at Rare ikke er det gamle N64-Rare. Rundt 100 Rare-ansatte stakk jo da det ble kjent at Microsoft kjøpte dem opp.

Hm. Er Rare sin superstatus overvurdert, da? Altså, Goldeneye har jo solgt over 8 millioner og definerte hvordan FPS-multiplayeren skulle være på konsoll. Perfect Dark var jo vel så god og gjorde konsoll-FPS-klassikeren enda bedre. Killer Instinct hadde en merkelig 3D-lignende grafikk på SNES og tilførte et nytt kombosystem.Battletoads med den ekstreme grafikken, de tøffe movsene og det varierende gameplayet, men manglet kanskje litt dybde. Conker's Bad Fur Day med humor + vanlig platforming. Og spill som Banjo-Kazooie, Banjo-Tooie, Diddy Kong Racing og Donkey Kong-serien er jo ikke akkurat dårlig. Men ja da, de kjører den tradisjonelle oppskriften til de respektive sjangrene, men de gjør det på en god måte slik at man faktisk ender opp med underholdende spill. Dessuten har jo Jet Force Gemini og Blast Corps også fått positiv omtale. Men ja, jeg skal være enig i at alt etter overtakelsen har vært middelmådig og noe av det direkte dårlig.

Angående Kameo virker det som man nesten må teste det for å danne opp en selvstendig mening om det. Ign mener jo at det er flotte karakterer og intelligent spilldesign. 1up mener til en viss grad det motsatte og at Rare stort sett ikke har forbedret seg. Men på en annen side igjen så var Gamespot og Gamespy rimelige positive. Grafikken skal i hvert fall være veldig bra.
 
#53
Er veldig spent på Kameo selv. På den ene siden så er det et av få X360-lanseringsspill som ser ut til å ha fnugg av kunstneriske ambisjoner. På den annen side virker det ikke som om Rare er helt i stand til å levere det de kanskje higer etter.

Etter de par timene jeg har spilt spillet, er det et OK plattformactioneventyr med god musikk, men jeg er ikke så veldig oppmuntret av den (av det jeg har sett) uinspirerte og mindre tiltrekkende grafikken, og den generelle mangelen på sjarm, der alt bare gjør seg bort i en vrimmel av effekter.

Men som sagt, jeg er fortsatt spent. Håper alltid på noe godt -- i det lengste.

For det er ikke at Rare ikke er i stand til å lage noe sjarmerende: It's Mr. Pants! viser jo dét med all tydelighet.
 

SHDR

Gullmedlem
#54
Det ser ut til at jeg hadde rett, gitt. Rare gjør den samme feilen som de har gjort siden Donkey Kong 64: Stygt, usjarmerende, og ikke minst ekstremt gammeldags. Får meg til å tenke på Conker og StarFox Adventures, og det kan på ingen måte være positivt.

Men, hvis du ikke forventer noe, er det sikkert kjempegøy. Kameo: Elements of Power 5/10
 

SHDR

Gullmedlem
#56
GameSpot, IGN, GameSpy, TeamXbox, Yahoo Games er IKKE pålitelige kilder med mindre du har lyst på pene statistikker å backe opp ditt spillkjøp med. Det er mer eller mindre etablert at amerikansk spillpresse IKKE GIR UNDER 8/10 med mindre et spill ikke er særlig mye å skryte av. 7/10? Da bør du virkelig styre klar.

Som David Jaffe sa da Edge omtalte God of War: "What the fuck are they giving us EIGHT OUT OF TEN FOR!? That's mediocre! That's a poor game!"

Sier vel litt.
 
#57
Personlig kjøper jeg spill etter at jg har testet dem. Det å betale penger til Edge for et blad som er fylt med reklame og poesi er ikke noe som fenger meg.

Pointet er: uannsett hvor stor en avis/side er så representerer karakteren kun en person mening. Det at Edge har et "rebelsk" syn på nyere spill er etterhvert blitt moten deres. De skriver bra, men de er så mot strømmen at de aldri ikke kan gi et EA spill full pott uannsett hvor bra det er. Blir litt feilvurdering det også, ikke sant? For det finnes faktisk EA spill som kunne ha fått full pott.
 

SHDR

Gullmedlem
#58
Åh, Sulky, så flink du er til å være annerledes fra de som er annerledes slik at du er helt annerledes og derfor moden fordi du forstår at ting ikke alltid er slik som de best ansette spillkritikerne i bransjen sier.

Eurogamer sier 5/10. Jeg er konsekvent enig i hva de sier, og de later til å ha omtrent det samme synet på spill som jeg har. Gamespot og IGN har konsekvent IKKE det samme synet på spill som meg. Se på det som forskjellen mellom film/musikk-kritikk i Dagbladet og VG sammenlignet med Sight & Sound. Det er sikkert de av dere som vil avfeie Sight & Sound som pretensiøse tullekopper som bare liker "tåpelige annerledesfilmer", hvilket egentlig bare er en dårlig hersketeknikk for "jeg forstår ikke de annerledes filmene, så jeg velger å si at folk som gjør det er teite".

Så, det er godt mulig du kommer til å like det. Men jeg vet at jeg ikke kommer til å gjøre det, og contrary to popular belief, så er det ganske mange der ute som er som meg. Det kommer stort sett bare dårlige spill uavhengig av hva den mer eller mindre korrupte og inkompetente spesialistpressen sier, og dette ser ut til å være enda ett av dem. Hurra!

Jeg blir forbannet om dette spillet selger godt.
 
#59
Jeg blir forbannet om dette spillet selger godt.
[/b]
Det vet du det kommer til å gjøre. Det høster god kritikk de fleste steder, grafikken er lekker, utviklerne er kjente for å lage bra spill (selvom de ikke har gjort det siden Goldeneye). Slikt selger.

Redigert: Urk! Av en eller annen grunn tenkte jeg på PDZ når jeg skrev innlegget. Har fjernet noen av poengene nå. :flau:
 
#60
Det vet du det kommer til å gjøre. Det høster god kritikk de fleste steder, det er etterfølger til et av de mest populære spillene til N64 (utrolig nok, med den frameraten), grafikken er lekker, utviklerne er kjente for å lage bra spill (selvom de ikke har gjort det siden Goldeneye) og hovedpersonen er ei lekker babe. Slikt selger.
[/b]
PDZ du snakker om her?
Kameo i denne tråden, gutt

Edge gav forresten Kameo 7/10, nok for meg å kjøpe spillet...