Nå må dere huske på at Rare ikke er det gamle N64-Rare. Rundt 100 Rare-ansatte stakk jo da det ble kjent at Microsoft kjøpte dem opp.
Hm. Er Rare sin superstatus overvurdert, da? Altså, Goldeneye har jo solgt over 8 millioner og definerte hvordan FPS-multiplayeren skulle være på konsoll. Perfect Dark var jo vel så god og gjorde konsoll-FPS-klassikeren enda bedre. Killer Instinct hadde en merkelig 3D-lignende grafikk på SNES og tilførte et nytt kombosystem.Battletoads med den ekstreme grafikken, de tøffe movsene og det varierende gameplayet, men manglet kanskje litt dybde. Conker's Bad Fur Day med humor + vanlig platforming. Og spill som Banjo-Kazooie, Banjo-Tooie, Diddy Kong Racing og Donkey Kong-serien er jo ikke akkurat dårlig. Men ja da, de kjører den tradisjonelle oppskriften til de respektive sjangrene, men de gjør det på en god måte slik at man faktisk ender opp med underholdende spill. Dessuten har jo Jet Force Gemini og Blast Corps også fått positiv omtale. Men ja, jeg skal være enig i at alt etter overtakelsen har vært middelmådig og noe av det direkte dårlig.
Angående Kameo virker det som man nesten må teste det for å danne opp en selvstendig mening om det. Ign mener jo at det er flotte karakterer og intelligent spilldesign. 1up mener til en viss grad det motsatte og at Rare stort sett ikke har forbedret seg. Men på en annen side igjen så var Gamespot og Gamespy rimelige positive. Grafikken skal i hvert fall være veldig bra.