Kameo Elements Of Power

  • Trådstarter Deleted member 1518
  • Startdato

SHDR

Gullmedlem
#62
Ja? De likte det. Jeg likte det ikke spesielt godt, og Edge var enig med meg der. Jeg syntes det var teknisk kompetent (som med resten av Rares spill), og ellers heller dårlig designet enn uinspirert, en passe god idé i motsetning til Kameo som virker å være Rares forsøk på å gjøre Zelda. Bare at de ikke skjønner hva som gjør Zelda bra annet enn rent overfladisk.

Jeg kan fortelle om jeg liker det eller ikke i slutten av uka. Hvem vet, kanskje jeg faktisk gjør det?
 
#63
Anngående din kommentar om at jeg er annerledes osv. Jeg vil bare kritisere deg for å forgude Edge og alle andre "spesielle" anmeldere. Hvis du ikke klarer å ta i mot kritikk uten å angripe på en seriøs måte, vel kjære, da har du et problem.

Men for faen Shadar. Hva liker du egentlig? Er "dine" spill virkelig så mye bedre enn alle andres. Hvorfor hater du alt som ikke er annereledes. Sure, det er morsomt og litt annerledes med f.eks Katamari, men hva gjør det å trille en ball full av skrot så veldig mye mer intressant enn å gå rundt i en verden å samle ulike skikkelser? Sitter du å bestemmer deg for hvilke spill du skal like og hvilke du ikke skal like? Å vær så snill. Når du beskriver et spill, prøv å si hvorfor det er uinspirert og dårlig designet.

Skal vi se, fett konsept, bra grafikk, microsoft....huff, nei det er dårlig. Skal vi se....japansk utvikler, rart navn, rart konsept, rost i edge.....sinnykt fett.

Er i hvertfall det bilde jeg danner av deg...
 
#64
Husker Shadar hadde relativt lunkne prediksjoner av Halflife2 før release, men ga en god og positiv omtale da spillet først ble lansert. Det å være åpen for nye spillideer er viktig, og enda viktigere å formidle dette videre til et ufrivillig trangsynt publikum.

Men personlig er jeg veldig begeistret for det lille jeg har sett av Kameo, selv om det lider av ubrukelig karakterdesign og etter det jeg fikk se en lite involverende fortellerteknikk.
 
#65
Skjønner ikke hvorfor folk gidder å bry seg om han Shadar som bare sier imot for å si imot!

Til topic:
Testet Kameo på lokale spillsjappa idag, og det virket spennende. Storflott eventyr som verken likner så veldig på Zelda eller Donkey Kong!!?! synes nå jeg.

Skal nedom imorra igjen og se om jeg får dratt mer ut av den demoen...
 

SHDR

Gullmedlem
#66
Ja, Sulky, my boy, jeg hater alt som ikke er japansk og ukjent. Jeg kan vise deg et bilde av spillhylla mi, så kan du jo trekke dine egne konklusjoner om hvor dårlig smaken min er. Favorittspillene mine i år er vel God of War og Resident Evil 4, samt Shadow of the Colossus. Jeg ser ikke så mange kjemperare, smale, underlige titler som ingen har hørt om før blant dem. Men, selvsagt, det er jo ikke så viktig å ha argumentene sine på plass når man kan nøye seg med å hive påstander opp i luften for å kunne påstå at jeg bare unnskylder meg når jeg reagerer. Hvorfor er det så vanskelig å godta en as-of-yet-unconfirmed mening jeg har om et spill som tross alt har mottatt lunken kritikk fra iallfall én pålitelig kilde? Jeg vil være istand til å si hva jeg mener om det spillet basert på inntrykkene jeg får av å teste det litt på fredag. Så kan jeg jo forsøke å begrunne påstandene mine da. Hvis det er bra nok for deg, da.

Foreløpige inntrykk av Kameo: Såvidt jeg kan se, baserer det seg på at du skal ha flere forskjellige former som du skal kunne bruke til å løse oppgaver, og slåss. Det er jo et greit konsept, men knapt nyvinnende ettersom det egentlig ikke er forskjellig fra å ha items eller våpen; det er bare at hovedpersonen skifter form, og ikke drar et nytt våpen opp av ryggsekken. Det er et stilistisk trekk, heller enn et spillkonsept. Dernest ser jeg på erfaring fra Rares spill, og jeg kan tenke meg at mange av formene ikke kommer til å ha veldig stor innvirkning på spillet. Du vil kunne bruke dem som "nøkler" i oppgaver. Du ser en oppgave, skifter til den spesielle formen som trengs for å løse den, og det var det. Bare en litt annen vri over å sette en nøkkel i en lås. Jeg velger også å anta, basert på omtaler, videoer og diverse forhåndsomtaler at spillet er strengt lineært, og at det aldri er forskjellige løsninger på en oppgave. Du kan ikke velge hvordan du vil løse et problem, ved å bruke evnene til de ulike formene. Det er ikke særlig ambisiøst, synes jeg. På samme måte som Zelda-spillene ikke er særlig ambisiøse heller.

Kampsystemet slik jeg har fått inntrykk av det er heller ikke spesielt velutviklet, og har ikke noe spesielt driv som motiverer deg til å mestre. Ikke noe kombosystem, ingen belønninger for godt spill, sannsynligvis en del fiender som krever at du kombinerer to former for å drepe dem. En for å, si, slå vekk ett skjold og en annen form for å drepe fienden bak det. Greit nok det, men så lenge det ikke er noe dypere enn som så, ville jeg si at det nesten er unødvendig. Det blir bare et irritasjonsmoment å måtte gjennomgå en lang rutine hver gang du møter en fiende. Litt som slå, gå tilbake, slå, gå tilbake, slå, gå tilbake, slå, gå tilbake, slå-rutinen som gjaldt flesteparten av fiendene i Conker: Live & Reloaded. Jeg kunne gjerne sett at du hadde et flytende, dynamisk kampsystem som i "dedikerte" kampspill som Ninja Gaiden eller Devil May Cry, eller til og med noe så enkelt som i Mortal Kombat: Shaolin Monks. Noe som gav deg belønninger for å mestre kampsystemet, noe som motiverte deg til å utnytte mulighetene konseptet legger til rette for.

Så var det grafikken. Jeg ser at den er veldig teknisk imponerende, at den skyver rundt på masse polygoner og ikke minst ser jeg tonnevis med pixel-shadere og bump-maps. Jeg synes det er nesten pinlig at Rare skal bli rost opp i skyene for å sørge for at alle overflater ser ut som de er støpt i plastikk, skinner som metall eller har dype, plastikkaktige furer og uregelmessigheter som overhodet ikke ser ut som noe fra virkeligheten eller, siden dette tross ikke er virkeligheten, er engang attraktivt. Jeg synes det ser ut som de har vært veldig opptatte av å demonstrere at, jepp, her har vi virkelig avansert teknikk på gang i kulissene. Litt som i for eksempel Splinter Cell, der alt ser ut som det er pakket i plastikk fordi bump-maps og normal-maps er så håpløst overdrevne. Eller i Doom 3, FEAR og Quake 4 hvor alt er svart og mørkt og dystert bare fordi det er mulig å gjøre dynamisk lys i motorene. Eller dynamisk negativt rom, da, som det stort sett utvikler seg til å bety. Rare sammenligner seg selv med Pixar og mener at spillet deres er iferd med å ta igjen film på effektfronten. Vel, gutta, det er ganske lenge igjen før deres konseptutviklere, animatører og modellerere vil være istand til å konkurrere med et bejublet filmstudio på den visuelle fronten, gitt. Kameo er dominert av overdreven effektrunking og usedvanlig stygg characterdesign som kveles ytterligere under flere dusin lag effekter som egentlig ikke sørger for at de er penere, det sørger bare for å demonstrere at dere har et noenlunde stødig grep rundt en generasjon konsoller som beklageligvis kommer til å bruke lang tid på å få disiplin over sin egen overdrevne, uelegante effektbruk. Jeg synes ikke det er attraktivt, og jeg er ikke den eneste. Rare er kjent for ekstremt usjarmerende character-design, og dere kan protestere så mye dere vil. Dere har da lov til å ha meninger. Jeg tror bare ikke det kommer til å forandre så veldig mye på sannheten.

United: Ja, jeg er verdenskjent for ikke å argumentere for meg, ettersom det å begrunne meninger bare er for kverulanter og noksagter. Hva med at du lar være å snakke om meg som om du visste noe som helst om hva jeg tenker, sier og mener? Det kler deg ikke.
 
#67
Der hjalp det litt, Shadar! Nå synes jeg du var flink og kom med dine meninger på en saklig måte. Det er bare de tidligere "jeg vet bedre enn alle andre" og alle de andre "flåsete" kommentarer dine til alle som er uenig i deg som har klart å jage bort de fleste herfra.

Lykke til med Xbox 360 & Kameo spillinga di!
 
#68
Jeg har nå selv fått prøvd Kameo på Elkjøp(!) og sitter her nå og er litt skuffa. Spillet mangler stort sett alt som den burde ha av skjarm, man føler aldri noe ovenfor verken fiendene eller en selv, og gameplayet er stort sett gammeldags, grafikken er fin, dog manglende skjarm.

Kontrollen var vel stort sett ok, den brukte L og R -knappene for å utføre hopp/slag/spesialangrep osv. mens de fargede knappene ble brukt til å transformere seg til de ulike monstrene. Fiendene var klønete, men man kan si at kampsystemet er bedre her enn i starfox, ettersom de ikke angriper én og én. Det var også for mange små filmsekvenser som gjorde at jeg følte det ble litt linært.
Men nå skal det sies at jeg bare prøvde det i 5 minutter før jeg hoppet over til COD2 (som forsåvidt også skuffet, for å være nextgen).
Tror kanskje jeg fremdeles kommer til å kjøpe det, men det spørs selvfølgelig på lønna.
 
#69
Har selv vært å testa Xbox360 nå. Og kjenner meg ikke helt igjen i hva du sier altså Freezar.

"Men nå skal det sies at jeg bare prøvde det i 5 minutter før jeg hoppet over til COD2 (som forsåvidt også skuffet, for å være nextgen)."

COD2 på Xbox360 ser jo akkurat ut som på en highend pc, hvis ikke bedre. Er ikke det nextgen til å være en konsoll så vet ikke jeg altså.

Det var så utrolig skarpt og detalj rikt og fløyt som smelta smør i panna. Dette er nextgen på konsoll og dette er bare starten.....Xbox306 kommer til å bli helt kanon.
 
#70
Nå tenker ikke jeg bare grafikk heller da, jeg synes gameplayet ikke har forandret seg døyten fra denne generasjonen.
 
#71
Nei men det har vel aldri vært noe snakk om at det skulle forandres heller vel? Om noen klarer å forandre litt på gameplay så blir det vel Nintendo med Revolution :)
 
#72
Har selv vært å testa Xbox360 nå. Og kjenner meg ikke helt igjen i hva du sier altså Freezar.

"Men nå skal det sies at jeg bare prøvde det i 5 minutter før jeg hoppet over til COD2 (som forsåvidt også skuffet, for å være nextgen)."

COD2 på Xbox360 ser jo akkurat ut som på en highend pc, hvis ikke bedre. Er ikke det nextgen til å være en konsoll så vet ikke jeg altså.

Det var så utrolig skarpt og detalj rikt og fløyt som smelta smør i panna. Dette er nextgen på konsoll og dette er bare starten.....Xbox306 kommer til å bli helt kanon.
[/b]
XBox 360 er next-gen hvis man har HDTV (altså, mulighet for 720p), og da må man ut med minst 10.000,- for å få en rimelig god en (som ikke er altfor liten heller). Men jeg får se når jeg spiller XBox 360 på min vanlige TV, der jeg antar spillene stort sett ser litt bedre ut enn hva de spillene med best grafikk på XBox ser ut, men next-gen? Tja, det er en begynnelse ...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#73
Vel, jeg testet en demo av Kameo istad og kom frem til:
- Kontrollen er helt skrot, unøyaktig og uresponsiv
- Grafikken er ikke anti-aliaset og teksturene er grøtete, dermed hjelper det ikke så mye at modellene har høy polycount
- Animasjonene er klossete
- Om gameplayet er sånn som i demoen er det veldig forvirrende

Skuff.
 
#74
<div class='quotemain'>
Har selv vært å testa Xbox360 nå. Og kjenner meg ikke helt igjen i hva du sier altså Freezar.

"Men nå skal det sies at jeg bare prøvde det i 5 minutter før jeg hoppet over til COD2 (som forsåvidt også skuffet, for å være nextgen)."

COD2 på Xbox360 ser jo akkurat ut som på en highend pc, hvis ikke bedre. Er ikke det nextgen til å være en konsoll så vet ikke jeg altså.

Det var så utrolig skarpt og detalj rikt og fløyt som smelta smør i panna. Dette er nextgen på konsoll og dette er bare starten.....Xbox306 kommer til å bli helt kanon.
[/b]
XBox 360 er next-gen hvis man har HDTV (altså, mulighet for 720p), og da må man ut med minst 10.000,- for å få en rimelig god en (som ikke er altfor liten heller). Men jeg får se når jeg spiller XBox 360 på min vanlige TV, der jeg antar spillene stort sett ser litt bedre ut enn hva de spillene med best grafikk på XBox ser ut, men next-gen? Tja, det er en begynnelse ...
[/b][/quote]

Hvordan definerer du nextgen da? det er jo bare noe man har startet si hver gang det kommer en ny konsoll. Klart det er stor forskjell selv om man har vanlig tv, som sagt tidligere, ser dere ikke forskjell på gode og dårlige animerte filmer når dere ser vanlig tv? Oppløsningen er jo det samme, så hvorfor skal man ikke se stor forskjell. Hadde jeg fått "toystorygrafikk" med xbox på min vanlige tv hadde jeg vært storfornøyd. Om TV'en er flaskehalsen, hvorfor er ikke vanlige xboxspill på høyde med denne grafikken?

Konsollgrafikk på vanlige tver har fortsatt stort potensiale, men er selvfølgelig glad jeg skal spille på HD selv.
 
#76
Vel, jeg testet en demo av Kameo istad og kom frem til:
- Kontrollen er helt skrot, unøyaktig og uresponsiv
- Grafikken er ikke anti-aliaset og teksturene er grøtete, dermed hjelper det ikke så mye at modellene har høy polycount
- Animasjonene er klossete
- Om gameplayet er sånn som i demoen er det veldig forvirrende

Skuff.
[/b]
Skal ikke kommentere selve meningenen, men AA er vist ikke aktivert på disse demoene
 
#79
Forsåvidt ikke noen skuffelse om det blir det, alt Rare klarer å lirke fra seg om dagen er ganske labert.
Brorsan får maskin og spill (Kameo og PD) i morgen, så vi får se.