Kingdom Hearts 2

J

jkmje

Gjest
#1
(Spoiler)

Jeg fikk kjøpt meg Kingdom Hearts 2, amerikansk versjon, men jeg ble fort skuffet. Alt var over så forferdelig fort. Jeg skjønte det da jeg fant den siste siden til Winnie The Pooh svært tidlig i spillet. Jeg skjønte at til forskjell fra det første spillet, der man måtte dra til siste bane for å kunne få i den egenskapen som trengtes for å få alle skattekistene, så ville spillet bli mye mer linært. Sephirot tok jeg i level 66 uten å ha fått noen av drivene mine opp i level, og jeg har ikke en gang Final Form. Selvfølglig, grafikken er ypperlig, men jeg følte at det ble for fort ferdig.

Jeg hadde ikke den samme følelsen av kontakt med noen av personene, som i det første spillet, der jeg var på gråten når jeg tok farvel med Winnie The Pooh. Det eneste måtte være den kontakten jeg hadde med Roxas i hans versjon av Twillight Town, men deet var heller ikke det samme.

Men hva mener dere, er spørsmålet. Hva følte dere om Kingdom Hearts 2.
 
#2
Har ikke spilt spille enda, men har veldig lyst på det, kommer det/har det kommet til norge?
 
#5
Jeg ble veldig overrasket over hvor bra Kingdom Hearts 2 er, det har jo noe med at jeg syns enern er pur møkk da.

Kampsystemet er übert og de fleste Disney-verdenene man besøker er tilfeldigvis plukket ut fra det jeg liker best av Disney. Sånn ellers er levlene kanskje litt linære, men siden jeg er temmelig lei sånne spill hvor du ikke får noen indikasjon på hvor du skal gå, syntes jeg det var helt greit.

Så, der har vi jo det viktigste i et spill sikret - gameplay og leveldesign.

Problemet spillet har er at blandingen mellom Disney og Final Fantasy ikke er gjort noe særlig bra. Først går man igjennom noen timer med Final Fantasy-ish historiefortelling og at det som følger med, så reiser man til forskjellige Disney-verdener i noen timer mens hovedhistorien står bom stille. Man tenker «Ahh, nå har jeg kommet til et Final Fantasy-område, endelig får jeg vite mer om blablablabla», eller «Huzzah! Når blir det et Disney-spill de neste timene!».
Hovedhistorien i spillet er rimelig spennende saker, det er bare så jævlig piss at den ikke er gjevnt fordelt.

Men gameplayet er digg, vanskelighetsgraden er chill (kanskje litt for enkel til tider) og grafikk og stemmeskuespill er top notch. Verdt pengene.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#6
Kan vel enkelt og greit si meg enig i det meste Agahnim sa, bortsett fra det at enern er pur møkk. Det fortjener han pungsmekk for.

Ellers vil jeg legge til at spillet er altfor kort. Jeg ble rimelig lei meg da jeg skjønte at jeg hadde kommet til den siste verdenen og klokka bare viste 29 timer. Etter å ha besøkt alle verdenene to ganger og fått alle nøkkelhullene, hadde jeg 30 og en halv time på klokka. Det er for dårlig. Sånne spill skal vare i 45 timer eller mer, som enern og alle FF-spillene fra og med FFVII.

Det er heller ikke særlig vanskelig på den mellomste vanskelighetsgraden. Det er ikke noe problem å komme seg gjennom spillet ved å buttonmashe, med unntak av et par bosser.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#9
Jeg bruker å anta at store nettbutikker som Amazon ikke bare finner på releasedatoer selv. -_-
 
#10
SITAT(Agahnim @ 29.07.06, 17.36) 17185
Jeg ble veldig overrasket over hvor bra Kingdom Hearts 2 er, det har jo noe med at jeg syns enern er pur møkk da.
[/b]
My thoughts excactly! Jeg hatet eneren, men toern var så sinnsykt bra! Elsket det med engang, borte var stygge tarzan og istedenfor hadde puttet inn masse kule baner istedenfor!

Syns ikke det var kort, tok meg 40 timer å runde det, og da hadde jeg ikke funnet alt engang.


SITAT(Thinaran @ 06.08.06, 13.31) 18450
Spillet er utsatt igjen, denne gang til 25. august. :(
[/b]
Kommer ikke før 30.09 ifølge EB Games, og lista dems pleier å være rimelig nøyaktig.

Ser at Play har satt datoen til 25.08, mens Tothegame bare har Q4.
 
#11
Det virker som et ganske kult spill det lille jeg har prøvd. Men Den lille havfruen verdenen er en katastrofe...
 
#13
Andre enn meg som undrer seg over hvorfor Square bruker så hensynsløst lang tid på å få gitt spillet ut i Europa? For å bote på den vanvittige ventetiden bør de minst inkludere en lengre (hemmelig) slutt, mange flere (og vanskeligere (og gjerne valgfrie)) bosser, flere våpen og, og, og... Jeg kunne fortsatt.

Jo, magi bør telle litt mer. Jeg elsker hack'n slash-gameplayet, men magien i toeren er jo fantastisk! Ikke så mange som faktisk får oppleve thundaga, firaga, osv. i Final Form. Prøv det, dere. Og smil.
 

SHDR

Gullmedlem
#14
Hva er det som er så spennende med dette spillet? Jeg prøvde det første spillet, og oppdaget raskt at det var en button-mashers våteste drøm, med et skikkelig negert kampsystem, et kamera som ikke lignet grisen, og snedig sterile gjengivninger av Donald og Langbein som valset etter den storøyde nøkkeljøden min. Men jeg skjønte ikke hvorfor Square-Enix-fans fra hele kloden samler seg om en middelmådig hack'n'slasher. Hva er det som er så stort med Kingdom Hearts 2? Er det bare fandom som har gått fullstendig av hengslene?
 
#15
SITAT(SHDR @ 20.08.06, 12.23) 20568
Hva er det som er så spennende med dette spillet? Jeg prøvde det første spillet, og oppdaget raskt at det var en button-mashers våteste drøm, med et skikkelig negert kampsystem, et kamera som ikke lignet grisen, og snedig sterile gjengivninger av Donald og Langbein som valset etter den storøyde nøkkeljøden min. Men jeg skjønte ikke hvorfor Square-Enix-fans fra hele kloden samler seg om en middelmådig hack'n'slasher. Hva er det som er så stort med Kingdom Hearts 2? Er det bare fandom som har gått fullstendig av hengslene?
[/b]

Du "prövde" det förste spillet? Da er det vel ikke noe rart du syns det suger. Etter en god del timer föles det ut som om du kommer virkelig inn på karakterene, historien forbedrer seg etterhvert som du kommer deg til flere verdener osv osv.

Kan ikke vente til 2ern kommer, jeg tör og påstå at jeg er en av norges störste fans av serien!


*Fanboy mode: ON* ^_^
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#16
Ja, men kampsystemet er like ille gjennom hele greia.

Her er forresten et gratutious bilde av hun som spiller Kairi:

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
SITAT(Mik @ 21.08.06, 11.25) 20668
Etter en god del timer föles det ut som om du kommer virkelig inn på karakterene, historien forbedrer seg etterhvert som du kommer deg til flere verdener osv osv.[/b]
Sånn til info så skal gode spill underholde hele tiden, ikke først etter "en god del timer". Spill skal være artige, for tusan. :(
 
#18
Det som gjør Kingdom Hearts til et veldig godt spill, er nok først og fremst historien og stemningen. Det er jo tross alt et historiedrevet spill, så hvis ikke den faller i smak er det nok ikke så veldig mye mer å hente. I tillegg er det mange som liker det på grunn av Disney-verdenene og -karakterene, samt FF-karakterer. Det skaper en litt sånn klassisk godstemning å valse rundt i Disney-verdenene og redde Disney-verdenene selv med alle de klassiske Disney- og FF-karakterene. Så det spiller nok mye på retro-følelse, ja. I tillegg så har det jo denne RPG-følelsen over seg, at man må levle, finne items, få bedre våpen og så videre, selv om det er tvilsomt at det er så mange som spiller det hovedsaklig på grunn av det, så beholder det litt av FF-sjarmen uten at det er et klassisk JRPG. Og det fenger jo, selvsagt.

Men vi kan jo ta å sammenligne dette litt med andre spill. Hvorfor liker så mange New Super Mario Bros.? Det er jo tross alt bare et standard 2D (2D-grafikken er riktignok sprutet litt opp) plattformspill som tross alt var utdatert i 1989. Så, hvorfor fenger dette spillet så mange i 2006? Jo, det er hovedsaklig på grunn av den herlige retro-følelsen. Det er et enkelt plattformspill med mange forskjellige og utfordrende brett, akkurat som de gamle Super Mario Bros. Og kanskje viktigst av alt så er det et nytt 2D-plattformspill, og ikke bare en remake, med nye verdener, brett etc. uten at det distanserer seg for mye fra de gamle klassikerene. Og slikt er det med Kingdom Hearts også. Det er enkel, realtime-slåssing blandet med enkel 3D-plattforming og RPG-ing, selvsagt blandet med de klassiske Disney-historiene og FF-gjensyn. I tillegg har det en fresh historie. Og det er dette som er hovedgrunnene for at jeg rangerer Kingdom Hearts som et virkelig må-ha-spill på PS2.

Men jeg har ikke spilt toeren, da, så vet ikke hvordan historien og dette utspiller seg i begynnelsen, men Kingdom Hearts 1 var nå i hvert fall underholdende fra første stund.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Vel, jeg har prøvd å spille min Platinum-utgave av KH to ganger nå, men jeg får det bare ikke til. Det er masse jall på begynnelsen, hvor man blir stilt masse spørsmål som man bare vet kommer til å ha betydning seinere, men det er jo klin umulig å gjette seg til hva som blir følgene. Den mongoenkle slåssinga er også omtrent umulig å like, blottet for tilpasning og finesse som den er. Når selve spillet er dørgende kjedelig, er ikke en historie som først kommer i gang etter flere timer noen akseptabel erstatning.

Og NSMB fenger fordi det er morsomt å spille, for svarte.
 
#20
Er det ikke vanlig at historien først begynner å bli noe etter en del timer? Du kan ikke forvente at spille skal slenge ut den ene plot twisten etter den andre i den første halvtimen.

Jeg elsker kampsystemet i spillene. At det er enkelt ser jeg som veldig bra. Hele meningen med ett hack'n'slash system er at du skal denge til fiendene så inni granskauen og ikke omvendt, så vidt jeg har forstått det. Jeg syns det er en herlig avveksling å spille ett kampsystem som er raskt og enkelt og der jeg alltid kommer ut som den store vinneren. Utfordring vil jeg ha i turbaserte spill.

Og de spørsmålene Yeti, om du vil vite det; avgjør hvor fort du vil levle opp. Spørsmålene avgjør om du kan begynne å vandre rundt på øya om morgenen, midt på dagen, eller kvelden. Blir det morgenen, så går du fort opp til lv. 40 og senere enn normalt til lv. 99. Midt på dagen, så går det normalt hele veien til lv. 99, og om kvelden så går det sent opp til lv. 40 og raskt opp til lv. 99.