Jeh, jeg klarer ikke å dy meg og starter nok en gang opp på et av disse prosjekta. Kort forklart for de av dere som ikke vet så kommer jeg til å spille et spill og vise bilder fra det. Når det kommer punkter som krever kritiske avgjørelser blir det dere gnurrene som får lov å velge.
King of Dragon Pass er en underlig blanding av Civilization, Sim City, Vikinglandsbyen og Choose your own adventure fra 1999. Her skal man som navnet tilsier bli kongen av Dragepasset og det gjør man ved å bedrive typisk vikingaktivitet. Det vil si, vi er landlåste vikinger så det blir ikke så mye seiling. Derimot er det mye rart av fantasidyr og vesener der ute så vi skal ikke se bort fra at vi til slutt rir rundt på dinosaurer og feider med en klan kjempeender.
Spillet har veldig lite interaktivitet i den forstand at vi aldri ser folk ri omkring eller sånt. Istedet har vi stort sett skjermer som forteller hvor mange folk og dyr vi har og hva de driver med. Så kan vi endre folk sine jobber og ofre dyr til diverse guder. Siden det finnes tusen sånne småting å drive med kommer jeg til å styre dette uten å bry dere. Jeg kommer til å fortelle kort hva jeg har gjort, men ellers er det ikke dette som er det gøyye i spillet. Det er først når det oppstår situasjoner som at en av folka våre har sniki seg inn i en annen landsby og slått tre damer på tjukka at dere får bestemme. Skal vi gratulere fyren og gjøre den andre klanen forbanna, hive ham på dør eller levere ham over til dem i lenker. Spillet driver hele tida og fører statestikk som jeg ikke vet om og selv den minste avgjørelse kan bli fatal.
Forøvrig har jeg få håp om at vi greier å overleve mer enn noen år, men det er bare sånn spillet er.
Gudekongen Orlanth. Tenk Odin med to øyne.
Det er en annen tid enn den da de gamle gudene vandret blandt oss. Vi er fordrevet fra våre forfedres marker av den onde faraoen og tvunget over på ormenes marker i nord. Her i Dragepasset må vi bosette oss og skaffe oss et navn. Klarer vi å ta makten over de andre klanene enten med list eller sverd? Ikke faen i helvete, men la oss alikevel prøve.
Det første jeg trenger fra dere er å vite vår klans historie. Når man starter et nytt game får man en serie spørsmål som avgjør ting som hvor krigerske vi er og hvilke guder vi tilber. Dere må gjerne velge det som gjør oss til klin gærne barbarer, men det kommer til å gjøre veien til kongsgården mye vanskeligere. Spørsmåla følger i neste post.
King of Dragon Pass er en underlig blanding av Civilization, Sim City, Vikinglandsbyen og Choose your own adventure fra 1999. Her skal man som navnet tilsier bli kongen av Dragepasset og det gjør man ved å bedrive typisk vikingaktivitet. Det vil si, vi er landlåste vikinger så det blir ikke så mye seiling. Derimot er det mye rart av fantasidyr og vesener der ute så vi skal ikke se bort fra at vi til slutt rir rundt på dinosaurer og feider med en klan kjempeender.
Spillet har veldig lite interaktivitet i den forstand at vi aldri ser folk ri omkring eller sånt. Istedet har vi stort sett skjermer som forteller hvor mange folk og dyr vi har og hva de driver med. Så kan vi endre folk sine jobber og ofre dyr til diverse guder. Siden det finnes tusen sånne småting å drive med kommer jeg til å styre dette uten å bry dere. Jeg kommer til å fortelle kort hva jeg har gjort, men ellers er det ikke dette som er det gøyye i spillet. Det er først når det oppstår situasjoner som at en av folka våre har sniki seg inn i en annen landsby og slått tre damer på tjukka at dere får bestemme. Skal vi gratulere fyren og gjøre den andre klanen forbanna, hive ham på dør eller levere ham over til dem i lenker. Spillet driver hele tida og fører statestikk som jeg ikke vet om og selv den minste avgjørelse kan bli fatal.
Forøvrig har jeg få håp om at vi greier å overleve mer enn noen år, men det er bare sånn spillet er.

Gudekongen Orlanth. Tenk Odin med to øyne.
Det er en annen tid enn den da de gamle gudene vandret blandt oss. Vi er fordrevet fra våre forfedres marker av den onde faraoen og tvunget over på ormenes marker i nord. Her i Dragepasset må vi bosette oss og skaffe oss et navn. Klarer vi å ta makten over de andre klanene enten med list eller sverd? Ikke faen i helvete, men la oss alikevel prøve.
Det første jeg trenger fra dere er å vite vår klans historie. Når man starter et nytt game får man en serie spørsmål som avgjør ting som hvor krigerske vi er og hvilke guder vi tilber. Dere må gjerne velge det som gjør oss til klin gærne barbarer, men det kommer til å gjøre veien til kongsgården mye vanskeligere. Spørsmåla følger i neste post.