Little Big Planet

Novastrum

Feminist-elitist
#1
Fikk nettopp en gladmelding om at jeg får være med på "beta"-testing av LBP. (sikkert mest PR-stunt) Gleder meg rått til å teste, er det noen andre som har fått beskjed?

Edit: Laster ned nå! Oh joy :trollmann:

Fikk forresten tilgang for å svare på et ekstremt vanskelig spørsmål her
Ser ut til at alle nøkler er levert ut. :sukk:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Aww, jeg sendte også inn men har ikke fått noen mail fra Dagbladet. Jaja. :(
 

Novastrum

Feminist-elitist
#3
Dette var sakene sine! Jeg er fristet til å si at grafikken er det peneste vi har sett hittils fra noen next-gen-spill. Fysikken er ekstremt vellaget og ikke minst morsom. Ellers er det ekstremt mange små detaljer som gjør at du føler at du sitter med kvalitet konstant, og stemningen og stemmeskuespillet er genialt. Jeg hadde ikke trodd dette før jeg spilte det i natt, men det er faktisk bedre enn jeg hadde trodd på mange områder.

Den største overraskelsen er dog at mye av det bruker-genererte materialet faktisk er grisegøy å spille igjennom, mye pga. mulighetene til å lage kjøretøy. Leste også i går at utviklerne kommer til å satse stort på å ta tilbakemeldinger og gi ut oppdateringer basert på dette. Så dette kan vise seg å bli noe veldig veldig bra.
 

K999

Keystone State Of Mind
#4
Har en kamerat som kom seg inn, men fikk ikke spørt han om dette: Er det bare amerikansk versjon som er lagt ut? Siden jeg er spent på å få høre Harald Eia som norsk Zackboy.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#5
Godt spørsmål. Det er engelsk tale, men norsk tekst, og så vidt jeg kan se ingen mulighet for å velge norsk tale enda. :( Regner med at det er sånne ting som gjenstår før release. Det er forresten ikke stemmen til sackboy Eia skal voice, men han fyren som hjelper deg igjennom alt du må lære. Stephen Fry, som er den britiske counterparten eier til dette, forresten. :ler:
 
#7
Jeg fikk også betakey av Dagbladet ("i littlebigplanet styrer du sackboy sackboy er den nye maskoten til ps3 sackboy er kjempesøt det kommer snart sackboy-kosedyr i butikkene her drar sackboy-utvikleren frem en sackboy-kosedyrprototyp fra sackboy-veska si sackboy sackboy sackboy KONKURRANSE! hva heter den lille tassen du styrer i littlebigplanet?"), og jeg er stort sett enig med Novastrum. Det hele virker veldig solid.

Jeg savnet muligheten til å gi poeng til de brukermekka brettene (i betaen kan man bare tagge de med ord som "Briljant", "Genistrek", "Hysterisk" osv.), men et 5 star rating-system er visst lagt til i den endelige versjonen, så da har jeg egentlig ikke noe å klage på.

Jo, selv om det virker nokså enkelt å mekke egne brett, så kommer jeg aldri til å få tålmodigheten til å gjøre det :-/
Har Novastrum prøvd seg på leveleditoren, tro?
 

Novastrum

Feminist-elitist
#8
Nei. Må jobbe og greier. Helt jævlig!

Edit: skal prøve meg litt i ettermiddag/kveld.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Går det an å ta bilder i spillet?
 

Novastrum

Feminist-elitist
#10
Jepp, og man har også muligheten til å sette opp kameraer i level-editoren slik at det blir tatt bilde når du gjør en spesiell ting.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Happy happy, joy joy. ^^

Filmer også, regner jeg med? :p
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#12
Jeg vet ikke hva Little Big Planet er, og både tråden og artikkelen sier meg ingenting annet enn at
  • Du er Sackboy/Sackgirl
  • Du beveger deg i baner, noen hjemmelagde.
  • Harald Eia.

Såklart kunne jeg funnet ut mer hvis jeg var interessert, men jeg får ikke spesielt lyst. Det er forvirrende at en tråd om et spill kan ha så mye diskusjon og likevel ikke si noe om selve spillet.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#15
Testa mer i går og alt jeg kan si er at dette kan nærme seg GOTY uansett hvilken plattform man snakker om. :)

Til dere andre med beta, har dere fått tilgang til noen fler historiebaner enn Hagen/Garden, eller er det bare denne/disse som er tilgjengelig i beta? :sukk:
Etter jeg har klart alle banene i Garden får jeg ingen flere valg på historieplaneten, selv om kongen snakker om at jeg skal får lov til å dra til savannen og greier. :(
 
#16
Er nok bare Hagen.

Er det bare jeg som sliter noe vakent med lag når jeg spiller online? Folk faller ut som fluer.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#19
Har sitti fire timer og mekka på den første banen min i dag. Gleder meg til hele spillet kommer fordi man får ekstra stuff til banene sine, men ellers ser jeg ingen grunn til å vente med å prøve hvis man har sjansen. Dette er tross alt årets spill. Uten tvil.

Kyllingmannen: sliter med lag jeg også, men ikke alltid, virker som om det kommer veldig ann på personen man spiller med. Tror det skal gå greit å spille med folk fra samme land, da det er typisk ping-lag og ikke noe feil med nettkoden.
 
#20
Spilte sammen med en random istad og opplevde null lag og må si det var veldig gøy, spesielt når vi begynte å dra hverandre tilbake for å komme først frem:p