Driver og spiller gjennom på insanity nå, og det setter virkelig søkelys på hvor ræva AI-en til laget ditt er. Har ikke tall på hvor mange ganger de har nektet å ta ordre, ikke klart å stille seg i cover eller rett og slett forlatt cover midt i en skuddveksling bare på pur faen. Forbanna irriterende når det fra før av er grisevanskelig, og den minste feil kan være slutten. Spesielt jævlig er det når spillet ofte insisterer på å ikke gi deg autosave eller muligheten til å lagre manuelt mellom hver bølge med fiender, så ofte blir må man gjennom et rent helvete før man kan puste ut.
Og... den som bestemte at enkelte filmseksvenser sørger for at du og laget ditt automatisk forsvinner fra der du var før, og slenger deg ut på åpen mark ... argh!
Men, når AI-en funker tilfredstillende (dvs. at den holder seg i cover når jeg ber om det), så er det ganske gøy. Til tider frustrerende, men gøy. Har samlet hele laget unntatt Tali nå, men regner med at jeg gjør en haug med sideoppdrag før jeg våger med noe særlig videre. Gruer meg til sisteoppraget.