[Multi] Max Payne 3 [PS3, X360, PC]

SHDR

Gullmedlem
Her kan man se da, at hvis man ikke er ute etter stort sett akkurat samme suppa som Max Payne 1 og 2, så blir man mest sannsynlig ikke så fryktelig imponert.

Eneste jeg merka som var forskjellig fra SHDRs eminente nedskriblinger var at jeg fikk mer ut av å covre til jeg så ei luke og så gønne på i shootdodge. Og prosjektilene er da faen ikke raycastet i bullet-time, wtf guy.
Hei, de raycaster for å sjekke om du treffer målet, og så launcher de kula langs banen til raycasten. Mulig jeg blingser fordi jeg er McHatersen men for meg ser det veldig ut som de raycaster fra pistolen. Når du er i OMG JEG DÆVVER-modus og har en siste sjanse til å poppe en bruskork i noens arsle, så ligger du ofte litt negert til og selv om siktet blir rødt og jeg liksom treffer fyren i huet, så treffer kula en potteplante eller en pianokrakk og vips så er det jeg som tar kvelden istedet.

Skal prøve å gæme det med litt mer The Spirit of Max Payne, for jeg er en sånn ekkel min-mæxer som tar en viss hånlig glede i å spille slik jeg ser det lønner seg framfor slik det ser ut som utviklerne ville. Litt som Nicholas som glitcher animasjonssystemer og slikt for å vise hvor ræva spill er, men siden jeg er Lord Classy gjør jeg det med selve systemet istedet.

Det høres gøyere ut å shoot-dodge fra cover til cover enn å prompe det opp slik jeg gjør.

Edit: Moro at du nevner Kane & Lynch 2, tenkte akkurat det samme etter første halvtimen. Kane & Lynch men dyrere og mindre savage.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hei, de raycaster for å sjekke om du treffer målet, og så launcher de kula langs banen til raycasten. Mulig jeg blingser fordi jeg er McHatersen men for meg ser det veldig ut som de raycaster fra pistolen. Når du er i OMG JEG DÆVVER-modus og har en siste sjanse til å poppe en bruskork i noens arsle, så ligger du ofte litt negert til og selv om siktet blir rødt og jeg liksom treffer fyren i huet, så treffer kula en potteplante eller en pianokrakk og vips så er det jeg som tar kvelden istedet.
Ikke det du skrev! Uansett, allow me.

Probblemet er at spillet først og fremst sjekker om siktet er over en fiende, ikke om tordenstaven din faktisk kan treffe ham; eneste unntaket jeg fant, var de gangene hvor Max blir skutt bakfra og siktet ikke blir rødt før han har snudd seg rundt nok til at gønneren kan skyte og treffe et par låvedører bortenfor. For å sjekke dette drar så klart spillet kontinuerlige raycasts (enkleste og billigste måten å gjøre det på), MEN de dras fra siktet og innover i skjermen, ikke fra pistolen til Max. Derfor hender det innimellom at du treffer rett i et gelender eller en søyle når du egentlig heller vil bruskorke noen i skolten. Problemet oppstår fordi raycasten som gjør siktet rødt (dvs. "nå treffer du noe hvis du skyter") ofte er forskjellig fra den som beregner kulebanen. Nyt denne raffe illustrasjonen:



Altså, greia her er at siden kameraet ligger litt over Max (for at han skal være synlig for spilleren), ligger siktelinja fra siktet (som altså projiseres inn i scenen fra midten av "kameralinsa") litt over Max' siktelinje, spesielt under shootdodge eller Last Man Standing. Derfor blir det to raycasts når man skyter; en langs siktet som viser at joda, her treffer du en kis, og en langs siktelinja til Max som treffer rett i gelenderet/veggen som når akkurat til livet/galopphesten som vår venn transvestitt-goonen gjemmer seg bak. Det er en lettvinn løsning, men det var bare i slike situasjoner det pulte meg. Var et par ganger Max var fysisk ute av stand til å treffe en goon i en Last Man Standing, siden det sto en vegg i veien. Og ja, det er grunnleggende dårlig design. For meg var den ultra-smoothe skytefølelsen og påkostetheten nok til å tilgi.

PS: Verdt å merke seg at alt dette med raycasts, viewports og siktelinjer trekker jeg ut av ræva, men jeg har en troverdig kilde og det er mine egne økter med raycasts og RotateLookAt() i Unity. Flere nye banneord ble oppfunnet i den perioden.
 

Lodin

Der Waaaah
"They say the bullet from the gun is always the one that shoots first."

Sad Blaster III: Maximum Blast (最大的冲击波 - The Biggest Blast) tells the story of Max Blaster, an ex-undercover cop who has lost everything and more. Max Blaster has walked the path of the Sad Blaster for many years mourning the loss of his family. Max now resides in São Paulo, Brazil infamously known among locals as the "Brazilian Blaster".

"This time the gun was here now and there was no turning back, I was in a one sticky situation where I had to shoot the bullets, and they did go and I beat the enemies. I was here to shoot the guns now. The rain was raining down from the sky like it was a bunch of bullets being shot out of from a gun at the floor." - Max the Blaster
 

SHDR

Gullmedlem
PS: Verdt å merke seg at alt dette med raycasts, viewports og siktelinjer trekker jeg ut av ræva, men jeg har en troverdig kilde og det er mine egne økter med raycasts og RotateLookAt() i Unity. Flere nye banneord ble oppfunnet i den perioden.
Dette var, med fare for å høres ut som verdens dårligste taper, det jeg prøvde å si. Raycasten som avgjør hvor kula er på vei er ikke den samme som raycasten som avgjør om siktet er rødt eller ikke. Sikte-raycasten blir kjørt fra midten av skjermen, mens kule-raycasten blir kjørt fra gønnern.

For å redde ansikt hadde jeg tenkt å poste noe fra AltDevBlogADay om åssen de mekka denna biffen i Monday Night Combat, men søkesystemet deres er så ghetto at jeg ikke fann noe.

Så ja. Fatality til Fetthest.
 

Lodin

Der Waaaah
Å herre, jeg trodde det bare var no bullshit Remedy hadde slengt med som påskeegg, men neida. Det er Max Payne 1 modellen man får med når man kjøper spesialutgaven...
 

Lodin

Der Waaaah
If you know for a fact that you never cheated - yet you are having trouble finding games due to always being put into empty lobbies - this could be due to connection problems.
HAHAHAHAHAHAAHAHAHHHAHAHAHHAHAHAhhhhh