Mega Man 9 - Capcom kødda ikke da de sa dette var old-school

#41
Lite tips til de som ikke vet det enda.

Galaxy man er sårbar mot Concrete man sitt våpen

Jewel man er sårbar mot Galaxy man sine bomber.

Plug man er sårbar mot Jewel man sine våpen.

Tornado man er sårbar mot Plug man sine ting.

Magma man tåler ikke Tornado man sine greier.

Hornet man er dritsvak mot Magma man sin blaster.

Splash woman er svak mot Hornet mans vepser.

Concrete man er svak mot Splash woman sine greier.

Utenom det så fant jeg Galaxy man og Splash woman for å være de enkleste å starte med. Middels vanskelige baner og veldig lette å drepe med vanlig kanon.

Håper det er til hjelp for de som klarer banene, men sitter litt fast på bossene. :)

Wily banene er noe herk derimot. Gled dere alle sammen. :)
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#42
Satte spoilertags på bossvakhetene, jeg.

Jeg startet med Hornet Man selv. Våpenet hans er utrolig nyttig, det kan bl.a hente items som er utenfor rekkevidde.
 
#43
Helt greit at du tagget det Thin, ville egentlig gjort det selv også, men har ingen anelse om hvordan, og gadd ikke leite evig lenge i menyene heller. :)

Har funent splash woman sitt angrep som et av de nyttigste selv. Veldig nyttig mot fiender som har skjold, da skuddene går rett igjennom skjold og alt annet.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#44
Jeg er tydeligvis ikke gammel nok til å sette pris på evige mengder frustrasjon i bits-form med en prislapp på. Lastet ned demoen, døde rimelig umiddelbart, døde igjen, døde igjen, døde igjen, døde igjen, ga opp og fant meg noe mer barnevennelig å spille. Old-school indeed. >_<
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#45
Ja, leveldesignen minner meg mer om Gradius eller Dragon's Lair enn Mega Man 2 og 3, og krever memorisering av dødsfeller og fiendeposisjoner, og pixel-perfekt platformhopping over hull/pigger. Laget av sadister for plattform-autister som mener at den tredje elefanten på Concrete Man er lett fordi det bare er "å hoppe over kula og de to sjaktene for så å hamre på skyteknappen."

Karatheon: [ spoiler ]tekst[ /spoiler ] uten mellomrommene.
 
#46
Eller, marker teksten du vil gjemme bort og trykk på "solformørkelsesknappen", helt til høyre på toolbaren over der teksten tastes inn.
Fint, eh?

Og jo, tror ikke dette vil smake søtt på min tunge. Kontinuerlig frustrasjon over prøv-og-feil-og-feil-og-feil har jeg lagt merke til jeg som gamer har vokst ifra. Eller jeg har blitt bortskjemt.
Likevel litt fristet til å sjekke ut demoen. På både XBL og PSN sa vi? Goodies.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#47
Og på Virtual Console visstnok, hvilket blir stedet jeg kjøper det fra bare for å kunne bruke en kontroll med skikkelig d-pad. PS3 har jeg ikke.
 
#48
Ooh, Virtual Console tenkte jeg ikke på engang... Er ikke så glad i online tjenestene til Nintendo, mest fordi de er... ræva. Men kjøpte Lost Wind!
Av alle ting har Gåld Live abbonementet mitt nettopp gått ut, så smells like PSN. Lite kjipt siden PS3 er så jævlig ræva osv. ahh gjesp.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#49
Ja, leveldesignen minner meg mer om Gradius eller Dragon's Lair enn Mega Man 2 og 3, og krever memorisering av dødsfeller og fiendeposisjoner, og pixel-perfekt platformhopping over hull/pigger. Laget av sadister for plattform-autister som mener at den tredje elefanten på Concrete Man er lett fordi det bare er "å hoppe over kula og de to sjaktene for så å hamre på skyteknappen."
Er ikke min feil at du suger.

Tredjebossen i Wiley-borga er forresten kanonkos; det er to baller med slim som konstant skyfler småbiter mellom hverandre i samme stil som Yellow Devil i Mega Man. Du tåler fem treff før du dør, og du må hoppe over de fleste av bitene som sendes rundt. I tillegg til dette er det eneste svake punktet en sånn core-greie som blir sendt over i runde fem eller så, og du har sjansen til å treffe den maks to-tre ganger per runde. Lykke til'a. :)
 
#51
Fant det mye mer frustrerende og repetativt å dø om igjen i Mega Man demoen enn i N+, samtidig som det i sistnevnte er mer intuitivt å forstå hva man gjør feil. Eller, i MM er det feil og bli truffet mye og miste all helsa, men her går det mer på prøv og feil.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#52
Hvis jeg digger N+, er dette noe for meg? Tenkte da på at man dør hele tiden i N+ også.
Ville tro du liker Mega Man 9 også, ja. Test demoen først, så er du på den sikre sida.
 
#53
Hehe, noen som har tatt dr wily i siste fasen enda? Sliter som pokker med hele gærningen... Resten av spillet er ganske enkelt etter hvert. Og spillet kan vel rundes på ca 2 timer. Til og med Tornadoman sin bane går nå uten å bruke continues... (Men skal innrømme at jeg dør en gang og tre på veien der....) Men siste doktoren vil bare ikke gi seg. Har stått fast på han i 2 dager nå. Kjiperen.

Og jeg fant spoilerknappen. :)
 
#54
bah, dere frister meg. Frister utrolig nå, men jeg vedder på jeg vil hate det når det blir for vanskelig, og angre på kjøpet. Død over dere alle.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#57
Er en demo på PSN, og sikkert på XBL i morgen.
 
#59
Spilte gjennom demoen på Xbox nå nettopp. Eneste forholdet jeg har til Mega Man er å ha spilt... toeren ganske mye for ca. 13 år siden. Men fikk i hvertfall spilt Concrete man-levelen fram til bossen, og må si jeg likte det veldig godt. Vanskelighetsgraden var ikke sånn mind blowing på akkurat den verdenen, hvertfall. En av de letteste da, antar jeg? Fikk lyst på hele spillet, men har desverre null spenner til det akkurat nå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#60
Det er den letteste, ja. Men spillet er fullt overkommelig hvis du gidder å bruke tid på det.