Ja, dette var et Kjempe Spill.
Jeg var da presidenten av Russland og med meg hadde jeg Fitte-Kim som statsminister,
@Waloran (Emil) som
forsvarsangrepsminister, Illimar som Sjef Tavarish for Stor Vitenskap, og
@oma som utenriksminister og uoffisiell PR-rådgiver(????).
Russland fikk i instruksen at vi er korrupte og at vi kunne veksle røde RP-tokens (som er det man bruker for å gjøre ting i spillet) i cash, og at den mest nyrike russeren på slutten av spillet ble kåret til konge over alle gopniks eller noe i den dur. Vi avtalte ved spillets start at vi skulle drite i det (he he), men ja, det var det ikke alle som gjorde.
Som president var min rolle å løpe rundt som en hodeløs kylling og holde kontroll på alle mine kamerater og, vel, alt. Jeg og Kim var også de som bestemte hvor RP skulle sendes hver runde, og vi hadde også ansvar for spionene våre.
I første runde gav vitenskapsmannen til Kina 2000 megapenger til Illimar, no strings attached, sånn at han kunne kjøpe seg noe fint. Illimar kjøpte noe level 3 teknologi som vi ikke kunne forske på før vi hadde level 1 og 2 tech. Lang historie kort, så fikk vi vår første level 1 teknologi i runde 10 (av 12) fordi vi feilet så miserabelt på alt vi gjorde (og det faktum at Illimar tusket til seg penger i stedet for å forske).
Veldig tidlig i spillet kom det nyheter om at muslingene rundt kysten av Afrika hadde forsvunnet og jeg var sikker på at dette var bløtdyrelskerne i Frankrike sin feil, så jeg kasta bort sikkert 3 runder på å nøste opp mysteriet som ikke var noe annet enn at "nei, de døde av naturlige årsaker". Jeg var dritmistenksom ovenfor
@justincase fordi da jeg var der på croissant-visitt så så jeg en utenomjordisk pistol på bordet foran han.
Vi snakka ikke et eneste ord med USA i løpet av hele spillet, så jeg bestemte meg for å sende anonyme (ikke så veldig) eposter til
@Agradula i Global News Network, som han useremonielt ignorerte. Vi hørte at USA hadde tilbudt seg å gi GNN et mediakurs, så jeg sendte en hemmelig lapp (med ikke min så fullt hemmelige håndskrift (tydelig-lærer-som-skriver-på-tavle-skrift)) som Illimar la på laptopen til Jonatan mens han så han inn i øynene, uten at Jonatan la merke til det. Godt jobba. Og så dreiv jeg å pusha på presidenten av Brasil at han måtte blåse opp denne USA-media-konspirasjonen, noen han ikke gjorde, så det var jo bortkasta luft.
Jeg kom med noen hodeløse sitater til GNN som jeg ble feilsitert på til stadighet, så Oma gav meg munnkurv til slutt.
I ren desperasjon sendte vi opp en gammal sovjetisk romsonde med ei bikkje i i runde 4 (det vil si, jeg stappa en lapp i nevene på en moderator og sa, denne er til våre romvenner), og runden etter kom romvesener på scenen og mange av ordene de brukte var ord fra romsonden vår. Suksess! De hadde lest lappen! Jeg veit ikke om det var noen andre som hadde tenkt tanken på direkte kommunikasjon. Romvesnene begynte å bable om HIV og AIDS, så vi sendte opp en romsonde til med en katt som hadde katteaids, og noen runder senere kom den tilbake, frisk og rask. Dette syntes jeg var viktig nok til å bruke 2RP (!!!) på å holde en pressekonferanse om.
Vi sendte opp en siste romsonde der vi skrev at vi var villige til å la romvesnene lande i Moskva, og at vi ville beskytte dem mot andre land som ville forsøke å skyte dem ned. Storbritania forsøkte å avskjære romvennene våre, men Emil skøyt ned et av engelskmenna sine fly over Finland. Dette burde endt i krig, men merkelig nok så ble det hele bare
"ooops, ikke meninga da"
"jaja, sånt skjer"
"venner?"
"
"
I runde 8/9 en gang kom det plutselig en krølltopp og satte seg ned ved bordet og presenterte seg som vår nye fiskeriminister langveisfra! CONTACT! Vi hadde en vennlig romtjommi på laget! I løpet av 10 sek bestemte jeg at jeg ville sende han til FN's sikkerhetsråd i Oma sin kropp. Oma hadde allerede gått til FN så jeg sendte fiskeriministeren etter han og bare "ta plassen hans og bare...si noe". Oma kom opp noen minutter senere og bare "hva skjedde nå?", og han kan sikkert fortelle mer om det.
Vi fikk masse vaksiner og medisiner av romvenna våre, og vi innså tidlig at de ikke ville oss noe vondt, så derfor vaksinerte vi hele befolkningen vår. I runde 11 (nest siste runde) kom en ny fiskeriminister og satt bare å smilte ved bordet vårt. En stor ting var på vei mot jorden og ville utslette oss alle.
"Er det noe vi kan gjøre?"
*nikker og smiler* "dere har gjort det"
"Er det vaksinene? Er vi reddet?"
"Njjjjæææææ...dere har gjort det riktige, men det hjelper ikke stort om resten av verden går til grunne"
"Bør vi pushe vaksinene på resten av verden?"
*NIKKER OG SMILER INTENST*
Fuck it! Det var nå 10 minutter igjen av runde 12 og jeg løp fra land til land og trygla dem om å ta vaksinen og at de burde stole på oss fordi vi har en fiskeriminister. Jeg trur en del var skeptiske på grunn av den FN-fadesen, men jeg fikk overtalt Kina og Frankrike (confirm?). Brasil, USA og Japan nekta. Storbritania vaksinerte en liten småby i Wales.
Så drepte USA oss alle.
Ja, og så annekterte Russland Ukraina da. Det var jo en suksess! Og i samme åndedrag starta vi nesten krig med Frankrike siden de hadde bakketropper i Ukraina på det tidspunktet.
Mer da. Jævla USA solgte atomvåpen til terrorister i runde 1 og forsøkte å dekke det opp. Spillet mellom USA og Brasil virka jævlig intenst, så jeg skulle ønske jeg visste mer om hva som skjedde der.