Metal Gear Online Beta (Beta key får du her)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#61
Hideo Kojimas kontor, i går en gang:

"Øh, heisann Kojima-san."
"Å, morn du. Hva skjer, kompis?"
"Jooo... Du, en ting jeg tenkte på her."
"Fyr løs."
"Jo, du veit da du sa at vi måtte forberede Metal Gear Online-serverne på at så mange som hundre stykker kom til å være med, og så lo du skikkelig høyt, og så følte vi at vi måtte le med, da mente du at det var morsomt fordi det aldri i verden kom til å slenge innom så mange, ikke sant?"
"..."
 

Lodin

Der Waaaah
#62
Her er en japse som spiller betaen. Jeg gadd ikke se mer etter at han hadde snipa en fyr tjue ganger i huet uten at det skjedde noe.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#63
Sånn ellers så går det an å spille nå. Det jeg la mest merke til var at spillopplevelsen var treg, men likevel grunn, og at det er til tider seriøse framerate-problemer. Hurra.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#64
Det der varierer såklart veldig fra person til person. Har lest folk som har beskrevet det som en veldig flytende opplevelse, nærmest 60fps.

Her på tunet sliter jeg fremdeles veldig med å laste ned patchene. Da snakker jeg også om den første, og ikke bare den som kom i dag.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#65
Altså, framerate er ikke subjektivt. Det er ikke sånn at en person kan oppfatte noe som 60fps når det i virkeligheten er 30-20, som med MGO. Du laster ned patchen via peer-to-peer, ikke sant? Det gikk veldig glatt for meg, ihvertfall.
 
#66
Har testet det litt nå og kontroll oppsettet er ganske så uvanlig i forhold til COD og jeg synes at sakene gikk litt tregt men det kan hende at jeg er så vant med COD og den faste rytmen der...
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#67
Greit nok, men poenget mitt var bare å opplyse om at problemene fetthesten ser ut til å oppleve, ikke er allmenne. Var bare det :)

Og ja, jeg laster ned med peer-to-peer. Ser at man kan stille på porter før man begynner nedlastingen, så kanskje det er der problemet ligger? Synd at jeg ikke har det minste peiling på slikt :(

EDIT: Og der var slusene åpnet! Bare prøvde samme porten osm jeg bruker for Azureus/Transmission, og vips: Full fart.
 

Endre

Ødela forumet
#68
Prøvde litt i rundt femten minutter tidligere i dag, og vet faktisk ikke om jeg gidder å gjøre det igjen. Det virka ganske spennende i teorien, og det var ålreit å sette opp greier man vil spesialisere seg i før man begynner, men når jeg faktisk satt der og spilte slo det meg hvor forbanna tregt det er. Jeg hadde til og med satt på en greie som skulle gjøre meg raskere. wat? :eek: Dette kan kanskje lede til at man må spille på en mer taktisk måte, men da hadde jeg i det minste håpet at skytinga var mer solid ... Den gang ei. Våpnene, eller kanskje siktinga, virker ganske så forbanna upresis (hvorfor må jeg trykke en ekstra knapp bare for å få opp et ordentlig sikte?). Det har nok noe med at jeg kommer rett fra CoD4, men det er uansett en stor turn off når det ikke føles ordentlig forseggjort i et spill som har skyting som et av hovedelementene. Jeg lurer også på om det var en del lagg, for det virka ganske tilfeldig om jeg eller de jeg skøyt på døde (bortsett fra da jeg var heldig (eller var det rene skillz) og fikk et headshot) og drepte de på flekken). Et annet eksempel er når jeg måtte kaste tre granater på en fyr som gjemte seg bak en bitteliten stein før han tok kvelden. Det kan hende det ikke er meningen at granatene skal være så fryktelig sterke, men det får faenmeg være grenser!

Coversystemet virka også ganske meningsløst, spesielt når det skal være så forbanna vanskelig å hoppe ut for å skyte. Hele vitsen må vel være at man titter rundt hjørnet, styrer siktet mot en fyr, skyter litt og glir tilbake igjen? Det er kanskje stygt å si det, men jeg oppfatta hele greia som litt ... gammeldags. Det føles som om de har tatt styringa fra MGS3, modernisert den bittelitt (men ikke nok til at den hører hjemme i 2008) og gjort det til et nettspill. Jeg ser ikke bort i fra at spillet blir mer moro hvis man bare gidder å sette seg ordentlig inn i det (i følge meg, som kommer fra CoD4) kronglete kontrollsystemet, så det kan hende jeg gir det en sjangse til. Kanskje.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#69
"DER ER EN FYR! *jogge lett bort til ham, begynne å skyte, skyte i rundt fem sekunder, dø fordi motstanderen holdt avtrekkeren inne lenger*"
 
#70
Det samme skjedde meg... det var med 16 stykker, men tror kanskje jeg skal ta å prøve med 8 stykker, tror kanskje det blir artigere fordi det var så jævla mye kaos med 16...fikk ikke med meg en drit av som skjedde og pluss kontrollen var skikkelig uvant...var litt slitsomt at man måtte trykke inn L1 for å kunne skyte... sprang mot noen stykker og bare begynte å slå fordi jeg glemt å holde inne sikte knappen... de kunne vel i det minste latt oss skyte i det bline som i gears of war

*edit*
posten skulle være etter Endre
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#71
"Due to high levels of traffic, connecting to the server is very difficult at this moment in time. Please try again later."



:tommelopp:
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#72
Da har jeg spilt det i en god time, og sitter igjen med litt blandede følelser. Er forsåvidt gøy, men det går for treigt, folk tåler alt for mye skade, og det er vanskelig å være nøyaktig. Som jeg egentlig spådde, så passer rett og slett ikke kontrolleringen av karakteren som vi har lært å kjenne siden MGS på ps1 (forresten: tenk over hvor utrolig lite dette aspektet ved spillet faktisk har utviklet seg. Føles utrolig utdatert ut). Ble også veldig mye gungho på mange, og lite tactical espionage action som det heter. Men dette er nok en konsekvens av at folk ikke er gode nok enda.

Litt avventende foreløpig.
 
#73
Jeg forventet ikke noe annet enn at dette MGO oppgulpet er møkk.
Trist at Kojima undervurderer online gamere på denne måten.

Har ikke prøvd det selv enda, så 100% sikker er jeg ikke enda.
Men har sett nok gameplay videoer, og det ser jævlig stusselig ut.
Splinter Cell serien er nok betraktelig bedre online, hvis man faktisk er interessert i stealth'em up online :)
 
#75
Testet det litt mer ut i dag med mindre spillere (6, 8 og 10) og da ble det litt mer artig pluss jeg fikk til kontrollen litt bedre... uansett så fant jeg ut at det ble en del bedre med mindre enn 16 stykker. MEN det er fremdeles ikke topp men det går an.
 
#77
Det eneste jeg har å grine over er dekningssystemet. Det er rent søppel, og det ender opp med at man aldri bruker det.

Utenom det er styringen ganske solid i forhold til eldre Metal Gear-spill, og jeg liker å kunne gi e-kuken min litt ekstra skills og sånt, så jeg koser meg.
 
#78
Testet det litt ut i dag, og fant ut at den esken man gjemmer seg i er veldig nyttig. Liknende esker er allerede plassert rundt i spillet så folk gidder ikke å sjekke om det faktisk er en person i dem eller ikke.

Gjem deg i en eske -> vent på en motspiller som løper forbi -> drep han bakfra. (Gjerne bruk kniv eller slå han bevistløs)

Litt morsomt at "eske-trikset" faktisk funker online, når det er en av kjennetegnene til MGS.
 
#79
Det kan være lønnsomt å skyte på de eskene noen ganger... har fått noe få kills sånn. Et annet triks er å spille død og vente til de springer forbi deg og skyte de i ryggen... holdt på å flir meg ihjel når jeg gjorde det tidligere i dag.