Metal Gear Solid 3: Snake Eater *SPOILERE*

Jeg har nå kommet til slutten av andre gjennomgang av MGS3, og det er ingen tvil. MGS3 er det beste i serien. Jeg ville bare få stadfeste det en gang for alle at jeg herved har MGS3 som min absolutte favoritt i serien. The Cobras er absolutt ikke like bra som ex-Foxhound i i MGS1, men de er til gjengjeld nesten bare lagt til som enkle hindere og har ingen stor del av historien. The Sorrow er vel den vi får vite mest om.

Ja, så er det sagt. MGS3 overtar førsteplassen. Det tar litt tid før historine tar seg opp, men spillet blir faktisk bare mer og mer moro jo lengre inn du kommer, og slike spill er dømt til å bli favoritter.

Halky

Veteran bruker ;)
Hmm, merkelig at jeg ikke får sett denne filmen :( Og den funker ikke i Firefox, siden der dukker bare det quiktime bildet/symbolet opp. Og jeg får av en eller annen merkelig grun den ikke til og funke i IE heller.

Man skal vel egentlig ikke se de der før man har runda spillet, men siden du i det hele tatt leser det emnet her, så bryr du deg vel ikke. ;)

Halky

Veteran bruker ;)
Vel jeg vil ikke akkurat si at dem lille film snutten der røpet så mye av spillet's historie da :p Det er jo trossalt bare en parodi. Og jeg har heller ikke lest hele dette emnet, siden det har jeg klart og lav være hehe.

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Hmm... var litt dårlig syns jeg at fiendene snakket flytende "rein", engelsk. Kunne hvertfall snakket engelsk med Russisk/østblokkland aksent. *pirke*

Halky

Veteran bruker ;)
Hehe, det var noe jeg iriterte meg over i de første traileren til spillet. Særlig han dere Volgin fyren som er en av sjefene der borte. Han ska jo liksom være russisk :p Men men stemmen til Snake er like barsk som før og jeg digger stemmen hans ;)

Selv har jeg bare prøvd og utforske spillet litt, har slaktet noen krokodiller også hehe og de smakte godt i følge snake. Men jeg ska prøve og finne noen andre ting og spise på etter vert også, siden jeg bare forløpig er ved den første sumpen man kommer til.

Mye av dialogen er egentlig russisk, men de har gjort det hollywood style, som Kojima sier. I samtalen mellom Snake og Sokolov i begynnelsen, kommenterer Sokolov Snake's russisk. "By the way, your russian is superb. Where did you learn to speak it?" - Dette er et hint om at mye av dialogen faktisk er russisk, men vi hører det som engelsk. Derfor er det ikke aksenter, for de snakker russisk, hollywood style. =]

Det er fordi Snake kan russisk, dermed oppfatter han det som om det var engelsk. Hvis en russer snakker med aksent, snakker han faktisk engelsk.

EDIT: du kom meg i forkjøpet, thagen..

det beste med spellet etter kamuflasjen er vel Patriot (geværet du får etter og ha runda spellet)
den har jo faen meg evig skudd:D:D
hmm...det feteste delta zai og jeg gjorde var vel det med den krokodilla :p
Mn Yetipants du tar feil!
MGS3 er ikke voldtatt

hvordan skaffer du den kroko hatten ?
har litt probs med den jeg :flau:
hehe

her kommer alle frekvensene til HEALING RADIO:
141.85
142.09
143.32
144.86
145.83
146.65
148.39
148.95

Nå er vel egentlig det meste sagt her. Men sier allikevel det jeg syns.

Jeg syns faktisk gameplayet her skuffa litt. Det var altfor lett å velge utveien å slakte alt og alle i hvert område. Hvis man alerta et område, så kom alle vaktene der mot deg (kanskje 3-4 stykker), også kom det kanskje to i backup, etter man drepte de, var man helt trygg der. Veit det ikke er meningen å spille det sånn, men det var altfor lett å gjøre det. Jeg gjorde det, fordi jeg ville fort gjennom første gang, for å få historien.

Men historien var fortsatt veldig bra. Syns vi kunne fått vite litt mer om The Fear og Pain, de var liksom bare der, vet ingenting om de. Utenom dette syns jeg spillet var dritbra. Men fortsatt ikke like bra som MGS. Plasserer det kanskje likt som MGS2, dette hadde bedre historie, men MGS2 sitt gameplay likte jeg bedre (jeg er sikkert den eneste). Neste gang skal jeg såklart snike meg gjennom, blir nok morsommere da.

Det er klart det ikke blir moro når du stresser deg gjennom for å runde det så fort som mulig. For guds skyld folkens.. IKKE GJØR DET! Du spilte kanskje på Very Easy eller Easy også?

Hvis du synes det er for lett, er det ikke verre enn å spille på en høyere vanskelighetsgrad. Det er det de er der for. Skal love deg at det ikke blir like lett å slakte alle sammen på Extreme eller European Extreme, for dere som har det.

Ta deg bedre tid neste gang, og spill det skikkelig, så får du nok en annen mening. Tok du deg tid til å lære CQC, forresten?

Skjønner det. Men syns ikke engang at muligheten for å drepe seg gjennom spillet burde være der.

Spilte på Normal (tror jeg, mulig det var easy, husker ikke helt. Hvertfall ikke very easy). Men ja, neste gang skal jeg helt klart spille ordentlig gjennom. Lærte meg heller ikke CQC skikkelig nei. Jeg spilte spillet hos en kamerat, siden jeg ikke har PS2 selv, så målet var egentlig bare å komme gjennom, mest for historien. Enten måtte jeg fort gjennom, eller ikke få med meg hele spillet. Og siden jeg ikke har ps2, blir det nok en stund til jeg får spilt det igjen. Enten når(hvis) det kommer til pc, eller når PS3 kommer ut, så kan jeg spille det der.

Men jeg er ganske sikker på at spillet har mer å by på enn det jeg fikk ut av det spillmessig da jeg spilte gjennom.