Det er i og for seg litt kult med eksklusiver, men alle PS3-eiere var jo allerede sikre på å kunne få spille det. Hvorfor skal det være så fantastisk at ingen XBox360-eiere får?
Tenker du på økt hardwaresalg og bedre fremtid for maskinen eller er det bare elitisme og tilhørighet på gang?
MGS4 vs Halo3 tror jeg ikke blir store krigen i og med at det er spill i forskjellige sjangere og er såpass store at det ikke blir valgets kval om "skal jeg kjøpe det eller det?". De som er interesserte i MGS kjøper MGS4, de som liker Halo kjøper Halo3, de som vil ha begge kjøper begge. Jeg tviler på at en omtrent samtidig lansering av de to (hvis det skjer) har stort å si for salgstallene.
[/b]
Altså, jeg personlig syntes at flere burde få opplevet MGS4. Hvis det hadde kommet ut til 360 så hadde jeg ikke brydd meg så særlig mye. Men siden den kun kommer til PS3, så er jo det kjempe bra for Sony, med tanke på starten de fikk. Som du sier, det øker salget og jo flere PS3 blir solgt, jo raskere vil konsollen gå ned i pris.(håper jeg)
Kan stemme det du sier der, når det gjelder MGS4 vs Halo3, men jeg mente mer hvilket konsoll som kommer til å ha mest nytte av spillet. Altså hvilke av disse to spillene vil få mest oppmerksomhet, sånn generelt. Halo fans kjøper jo Halo3, MGS fans kjøper jo PS3, som du sier, men hva vil skje på konsoll fronten?
Er dette spillet nok for den vanlige og kanskje ikke den rikeste MGS supportern til å kjøpe en PS3?
Hvordan blir det når det gjelder Halo på pc? Kan dette føre til dårligre salg av Halo3 på 360? Venter folk på Halo3 Pc-versjonen? Av det jeg har hørt, så likte Halo supporterne pc versjonen mye bedre. Kanskje Mandy kan gi sine inputs?