SITAT(SharingaN^ @ 29.07.07, 18.59) 75211
Nå begynner å du å overtolk det jeg skriver. Jeg mener at cutscenes er en bonus, men selve spillopplevelsen (som oftest) ligger i gameplayet.Det jeg også prøvde å skrive i stad var at MGS sine cutscenes ER ingame-grafikk. Derfor er den eneste forskjellen at spillet tar kontroll over kameraet i tillegg og dermed gjør sekvensen mer filmaktig. Det virker ikke som om du er helt sikker på hva du skal synes, i og med at den ene "sikkert er bedre" enn det andre.
Jeg har absolutt ingenting imot hverken cutscenes eller scripted events, sålenge det bidrar til spillet heller enn å oppstykke spillet og irritere spilleren. Eternal Darkness er et spill som ligger langt oppe i spillhylla mi. Det spillet beviser at man kan stappe inn både filmsekvenser (som bruker grafikkmotoren) og massevis av historie og dermed virkelig gjør spillet til en opplevelse uten like, men det hadde ikke vært verdt portoen sin hadde det ikke vært for hvordan gameplayet presenterer denne historien gjennom en genialt dyster stemning og en spillmekanikk som får til både kamp, et dyptgående magisystem og et system som gjør at man virkelig føler og opplever at figuren mister besinnelsen. Alt dette skjer mens spillet pågår og historie/filmsekvenser foregår kun før og etter et kapittel for å bringe historien videre.
Nå begynner jeg å falle av mitt eget lass. Poenget mitt er at spillopplevelsen kommer fra gameplay, filmsekvenser - enten det er ingame eller rendret - er annenrangs og fungerer som en bonus i mine øyne. Det kan også trekke ned om det blir for mye av det, hvilket det i manges øyne er i MGS-spillene.
Kanskje det, men jeg syntes at cutscenes ser vesentlig bedre ut enn ingame grafikken. Det du sier er ikke bare-bare, MGS legger mye mer vekt på sine cutscenes. Scenene zoomer inn der det trengs, kameraet skifter til ulike vinkler for å få det beste bildet av enver scene. Kanskje ikke like originalt som Half-Life sin metode, men mer omfattende. Og sikkert bedre også.
Buggz: "Den ultimate spillopplevelsen" kommer av solid gameplay, ikke cutscenes man sitter og ser på.
Det er jeg ikke enig i. Med "Den ultimate spillopplevelsen" mener jeg at spillet i sin helhet er perfekt. Mener du at siden MGS spillene har cutscenes, så mister de sjansen sin til å få denne utmerkelsen?
[/b]
Buggz: "Den ultimate spillopplevelsen" kommer av solid gameplay, ikke cutscenes man sitter og ser på.
Det er jeg ikke enig i. Med "Den ultimate spillopplevelsen" mener jeg at spillet i sin helhet er perfekt. Mener du at siden MGS spillene har cutscenes, så mister de sjansen sin til å få denne utmerkelsen?
[/b]
Jeg har absolutt ingenting imot hverken cutscenes eller scripted events, sålenge det bidrar til spillet heller enn å oppstykke spillet og irritere spilleren. Eternal Darkness er et spill som ligger langt oppe i spillhylla mi. Det spillet beviser at man kan stappe inn både filmsekvenser (som bruker grafikkmotoren) og massevis av historie og dermed virkelig gjør spillet til en opplevelse uten like, men det hadde ikke vært verdt portoen sin hadde det ikke vært for hvordan gameplayet presenterer denne historien gjennom en genialt dyster stemning og en spillmekanikk som får til både kamp, et dyptgående magisystem og et system som gjør at man virkelig føler og opplever at figuren mister besinnelsen. Alt dette skjer mens spillet pågår og historie/filmsekvenser foregår kun før og etter et kapittel for å bringe historien videre.
Nå begynner jeg å falle av mitt eget lass. Poenget mitt er at spillopplevelsen kommer fra gameplay, filmsekvenser - enten det er ingame eller rendret - er annenrangs og fungerer som en bonus i mine øyne. Det kan også trekke ned om det blir for mye av det, hvilket det i manges øyne er i MGS-spillene.