Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (PS3, og bare PS3)

Er nå 8timer ute i spillet eller noe, og sykt mye har skjedd.
Men likevel har jeg kun nettop banket boss nr2.

Og siden det alltid er 4 bosser + hovedboss og ekstra tull aner jeg att jeg har mye morro igjen.
 

oma

Village Drunk
spillt litt nå, er ikke superfornøyd, men helt greit, historien er ikke fantastisk enda, og første gangen jeg går gjennom ett snake spill, så er det ikke alltid den gøyeste.. (pga jeg sniker meg forferdelig mye unødvendig)

en ting, jeg er ekstremt imponert over grafikken, første gang de skiftet fra film til gameplay så var jeg ikke helt sikker på om det var rett :p

en annen ting: hva er greien med blekkspruten helt i begynnelsen?
 
Satser på at dere gidder å holde emnet spoilerfritt som mulig og bruker spoilertags. Jeg vil ikke vite noe mer om blekkspruten takk :p
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Har akkurat møtt Meryl :elsk: og gjengen nå. Virker som et enjoyabelt spill så langt.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Slo boss nummer to i går natt, og jeg liker dette spillet. All hatinga gikk inn på meg, så hadde ikke så høye forventninger, men jeg storkoser meg hele tiden! Et par irritasjonsmoment (som jeg nevnte i Hva spiller du for tiden-tråden), men det veies opp av et godt underholdende gameplay.
Ikke fått spilt noe idag, og får ikke gjort det heller, og merker at det gjør meg litt trist. Ikke sånn "ikke mer øl igjen"-trist, men litt sånn "ølen min er tom"-trist.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Hvilket hat? Er det noe jeg ikke har fått med meg, eller har det blitt kult å hate Metal Gear Solid nå?

Uansett så må jeg bare si at dette spillet eier. Har spilt nesten konstant siden 16-tiden i dag og har såvidt begynt på act 2. Kommer sikkert til å runde det 4-5 ganger før jeg gidder å begynne på GTA 4.
 
Nettop kommet til act 5, men nå tar jeg kvelden.
Håper act 5 er laaaaang.... vil ikke att det skal ende.. får i det minste håpe att det blir en god slutt.

Elsker dette spillet, gir samme gode feelinga som jeg elsket fra tidligere spill.
Og til dere som har kommet såpass langt: slutten av act 4....kan man be om mer? det var sinnsykt fett.


Edit: Spillet er er kortere enn det ryktene tilsa. ( jeg vet jeg ikke er helt i mål enda men likevel) det gikk rykter om att spillet tok 25 - 30 timer og komme igjennom og att det var nesten 15timer med cutscenes. Jeg er jo på starten av siste act og har brukt 13timer så langt( det er inkludert cutscenes) og jeg har tatt meg tid og kosa meg, ingen hast i det hele tatt. spiller også på Solid Normal.
Skal godt gjøres og presse 10 timer til ut av siste act om ikke det er noe sykt lange og mange cutscenes.
 
Satt i hele går kveld, og har sittet i hele dag og spilt spillet, og er nå på Act 3. Er ikke mye negativt å si om spillet så lang. De nye kontrollene (ikke helt helt forandra på, men) fungerer bra, og de har fiksa på noen smågreier som feks. at det ikke funker å lade våpenet ved å re-equipe det lenger, men man må bruke (O).

Jeg er av typen som gleder meg til cut-scenene og føler at hver av dem er en belønning for å komme seg igjennom hvert brett, og syns lengden på dem er akkurat passe, men for dem som ikke har spilt de tidligere spillene og ikke er så fan, kan jeg skjønne at det blir litt mye. En ting som jeg syns er litt unødvendig med spillet hittil er at utvalget av våpen er "for stort". Har ikke mye å si siden det er opp til meg hvilke våpen jeg skal bruke, men man kommer ærlig talt ikke til å bruke halvparten av dem engang, ettersom jeg (og sikkert mange andre) sniker meg igjennom det meste av spillet, og bruker kun gønnere med lyd-demper, eller tranquilizer-gun for det meste.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Ble grepet av hypen i et øyeblikk av svakhet og kjøpte det igår etter jobb, og hittil har jeg klåkka litt over seks timer (akkurat ferdig med Act 1). Jeg var rimelig skeptisk i starten, og det er jeg egentlig fortsatt, men det har ihvertfall forbedret seg litt. Scenen med Meryl og lauget hennes var ganske underholdende greier, selv om kontrollene er alt for røtne til ren action-spilling. Oisann, jeg kan visst ikke ta dekning ennå, må vente til symbolet dukker opp! Og coversystemet funker bare horisontalt og ikke vertikalt! Smått festlig å modde gønnere, da. M4 med lyddemper, laserpeker, punktsikte og håndtak - helvete ja.
 
Da var gameklokka på 19timer og spillet er over... trist.
Flott avslutning på en av mine yndlingsserier, jeg er storfornøyd selv med mine høye forventninger!
ProTip: ikke skru av bare fordi du ser no rulletekst a. lov meg det.


Ellers har jeg fått spilt litt MGO idag, og det er bedre enn betaen..alt er raskere, folk tåler mindre og headshot er headshot. Begynner faktisk og få det til litt etter knoting og syns det er ganske fett egentlig. anbefaler dere andre her til og i det minste gi det en sjanse og avtale litt spilling i MGO tråden jeg mekket i sosial spilling.
 
40% kanskje?

når man skyter på kroppen varierer det litt etter hvor, men de feks en sniper i skallen og man går ned med en gang.
 
Da har jeg spilt igjennom spillet. Jeg må si at dette er det mest fantastiske spillet jeg noen gang har spilt. Uten tvil. Jeg kjedet meg ikke et sekund fra start til slutt. Ikke en gang i filmene. Det var nesten ikke codec samtaler, noe som var et stort pluss. Dette var faktisk det perfekte spillet for meg. Ingen spill jeg har spilt igjennom min tid rakk dette spillet til knærne. Jeg har alltid vært en stor fan av metal gear solid. Det første MGS var det første "ordentlige" spillet jeg spilte. Det er klart mange nostalgiske følelser inn i bildet når jeg sier at det er det beste spillet jeg noen gang har spilt, men til min store glede ble det første MGS spillet overgått av dette, på tross av nostalgiske følelser. Som jeg sa: Metal Gear Solid 4 er det beste spillet jeg har spilt i mitt liv.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Jeg tviler ikke et sekund på at det er bra, men jeg spør deg allikevel igjen om en måneds tid. ^^
 
Kan du godt gjøre. Svaret vil være det samme:)

Jeg sier ikke at det er perfekt. Det perfekte spill finnes ikke. Det har sikkert mangler osv som man gjerne kan henge seg opp i om man ønsker, men for meg er dette det beste spillet jeg har spilt. Jeg tviler ikke på at man kan argumentere seg til at det er andre spill som er bedre, men det som til syvende å sist avgjør om man liker et spill eller ikke er personlige preferanser. Som f.eks GTA4 er et spill med enormt store muligheter og frihet. De spilla har aldri vært min greie. På slutten av GTA var jeg lei, og gledet meg egentlig bare til jeg var ferdig. Det skal sies at GTA4 er også det første i serien jeg har giddi å betale for. Poenget er at folk ser etter forskjellige ting i spill, og dette var akkuratt hva jeg ønsket meg. Nøyaktig.
Men når det gjelder MGS er det noe annet. Jeg har som sagt alltid vært en stor fan av serien, og det å se alle bitene falle på plass i noe som ikke kan være noe annet enn en av de beste storyene i spillhistorien. Spillet var fan service så det holdt, og da sier det seg selv at en stor fan som meg selv føler seg hjemme. Gameplayet er rett og slett fantastisk. Stealth spill har alltid vært min favorittsjanger, og her var blandingen med stealth med action konge. Jeg elsket historien, gameplay, musikken, voiceacting, stemmningen. Alt sammen. Riktignok et par småting jeg irriterte meg over, men det druknet fort i alt det fantastiske. Jeg har aldri før kunne si når jeg var ferdig med et spill at det overgår mine to favorittspill, men det gjør dette. Så da vet ikke jeg hvilket spill som skal være bedre om en måneds tid:p
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Ble ferdig med act 3 før jeg la meg i natt. Blir sur hvis jeg blir ferdig med spillet i dag. Da jeg kom til den installeringsdritten fikk jeg forresten beskjed om at det var på tide å ta kvelden, siden klokka var over 2 om natta :D